Seramiksan’dan Yenilikçi Yaklaşım ile Sınırsız Tasarım İmkanı
Seramiksan Satış ve Pazarlama Grup Başkan Yardımcısı M. Süreyya
Çağlar ile 2011 senesine dair bir değerlendirmeyle birlikte 2012
öngörülerini ve 2012 senesinde Seramiksan markasının sektörün beğenisine
sunacağı ürünleri konuştuk. Seramik sektörü son yıllarda ekonominin
genel gidişine paralel olarak çok ciddi bir değişim ve gelişim yaşadığını
belirten Çağlar, Seramiksan’ın bu sene de yenilikçi yaklaşımdan
vazgeçmeyeceğini belirtti.
2011 yılını nasıl geçirdiğiniz? Değerlendirir misiniz?
Geçtiğimiz yılı beklentilerimiz doğrultusunda hedeflediğimiz bütçelerin
üzerinde tamamladık ve 2011 yılı ciro hedeflerimizi fazlası ile gerçekleştirdik.
Katıldığımız yurtiçi ve yurtdışı fuarlarda ürünlerimiz hem sektör
profesyonellerinden hem de tüketicilerden büyük ilgi gördü. Özellikle Türkiye’de
ilk defa Seramiksan tarafından üretilen Nano teknolojili ve Full Lappato
ürünlerimize 2011 yılında yenilerini de ekleyerek bu alanda ciddi bir yol kat
ettik. Seramiksan olarak geniş ürün yelpazemiz ve 28 milyon metrekarelik üretim
kapasitemizle sektörün önde gelen firmaları arasında yer alıyoruz.
Yer karosu, duvar karosu, sırlı granit, teknik granit, dış cephe kaplaması ve
yapı kimyasalları ürünlerimizle ülkemizin sayılı üreticilerinden biriyiz. Üretim
kapasitemiz ve yüzde 30’luk ihracat payımızla 2011’de sektörün önemli markaları
arasındaki yerimizi sağlamlaştırdık.
2012 yılı ürünlerinizden bahseder misiniz? Piyasaya hangi ürünleri
sunacaksınız? Ne gibi özellikleri var?
Yenilikçi yaklaşımımız ile 2012’de de sektörün önde gelen üreticilerinden
biri olmaya devam edeceğiz. Özellikle Nano teknoloji uygulayarak ürettiğimiz
granit üretiminde bu yıl farklı ürünlerle tüketicilere çok farklı seçenekler
sunarak sınırsız tasarım imkânları yaratacağız. Bu alanda özellikle Souble Salt
ile Semi ve Full Lappato ürünler ile yapılarda farklılık arayan mimarlara ve üst
segmentte konut ve ticari alan üreten Türkiye’nin önde gelen inşaat firmalarına
farklı çözümler öneriyoruz. Özellikle Full Lappato ve parlak serilerimiz ile
kullanıcılarımıza; leke tutmayan, hijyenik, anti bakteriyel ve temizlenmesi
kolay yüzeyler sunuyoruz.
Yine trend ürünler olarak adlandırdığımız, İtalya ile İspanya’daki en son
modayı yansıtan yer ve duvar karolarımız, bunları tamamlayan dekor ve bordürler
2012 yılında da ürün portföyümüzde yer alacak. Bu koleksiyonumuz Türkiye
genelinde 200’ün üzerindeki Seramiksan showroomlarında tüketicilerin beğenisine
sunulacak.
Önümüzdeki dönemde ıslak hacim olarak adlandırılan, özellikle banyolarda
kullanılan tüm ürünler Seramiksan bünyesinde yer alacak. Bunun dışında sadece
evlerde değil, ticari alanlarda, büyük alışveriş merkezlerinde ve dış cephelerde
de kullanılacak ürünler Seramiksan’ın ürün portföyüne eklenmeye devam edecek.
Bu dönemde yaptığımız kampanyalar ve kredi kartına sunduğumuz vade farksız 12
taksit imkânı ile müşterilerimize “beğenip de alamamak tarihe karışacak” sözünü
bir kez daha yinelemiş olacağız.
Ayrıca Seramiksan bayilerine gelen nihai tüketiciler, Seramiksan’ın daha da
geliştirilen 3 boyutlu tasarım programı Sera’CAD ile mekânlarının seçilen
ürünlerle nasıl göründüğünü çok kısa bir sürede görme imkanına da sahip
olacaklar.
Sektörün durumunu ve geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Seramik sektörü son yıllarda ekonominin genel gidişine paralel olarak çok
ciddi bir değişim ve gelişim yaşadı. Özellikle üretim kabiliyetlerinin
değişmesi, yeni teknolojilerin gelmesi, kapasitelerin artması; tüketicilere çok
farklı seçenekleri, çok daha uygun şartlarla sunma imkânı sağladı. Sektör
önümüzdeki dönemde de gelişimini sürdürecek. Lüks ve toplu konut projeleri de
sektörü hareketlendiriyor. Ayrıca seramik denilince akla ilk gelen üreticilerden
İtalya ve İspanya’nın üretim sıkıntıları yaşıyor olması da önümüzdeki dönemde
Türk seramik sektörünün kendini ispatlamasına olanak veriyor.
Türk üreticiler artık markalaşma süreçlerini tamamlamak zorunda ve farklı
ürünlerde uzmanlaşmak durumunda. Bu ayrışmayı yapmayan firmaların yakın
gelecekte sıkıntı yaşamaları kaçınılmaz görünüyor.
Ayrıca müşteriler artık showroom’larda daha çok zaman harcıyor ve buralarda
beğendiği ürünleri talep ediyor. Bu sürecin artarak devam edeceği görüşündeyiz.
Artık sadece fiyat rekabeti yaparak ürün satmak çok gerilerde kalıyor. Tüketici
beğendiği ürüne eksiksiz ve istediği zamanda ulaşmak istiyor. Üreticilerin de
ürünlerini bayilere veya satış noktalarına satmak yerine, bayi ve showroom’ları
aracılığıyla tüketicilerine ulaşması, ardından da kusursuz ve eksiksiz sevk
hizmeti vermesi gerekiyor.
2012 plan ve hedefleriniz nedir?
Seramiksan olarak önümüzdeki dönemde özellikle yeni
teknolojilere ve marka bilinirliği çalışmalarımıza ağırlık vereceğiz. Bu
çalışmaların yanında ihtiyaç duyulan her konseptte ürettiğimiz özel ürünlerimizi
Türkiye’nin her bölgesinde açacağımız showroom’lar ile tüm Türkiye’ye
ulaştırmayı planlıyoruz. Özellikle teknik porselen karolarda yaptığımız ve devam
eden yatırımlarımızın tamamlanması ile yeniliklerin öncüsü olmayı sürdüreceğiz.
Bu yatırımların devreye alınması 2012 yılından itibaren kademeli olarak
gerçekleşecek. Tüm bu çalışmalarımız doğrultusunda sektörün önde gelen
üreticileri arasında sağlam bir yer edineceğimize yürekten
inanıyoruz.