Santiago Calatrava'nın ikonik yapıları sayesinde, turistler için halihazırda cazip bir destinasyon olan Valensiya, İspanyol tasarımının köklü geçmişi ile yenilikçi malzeme çözümlerini harmanlayarak dünya seramik pazarındaki yerini korumayı ve rekabet gücünü artırmayı hedefliyor. Cevisama fuarı, seramik ihracatında dünyanın 3. ülkesi konumundaki İspanya'nın, ürün geliştirme ve tasarım konusundaki yeniliklerini uluslararası pazarla buluşturduğu bir etkinlik olarak dikkat çekiyor.
Fuara eşlik eden paralel etkinlikler, “See you in Valencia” (Valensiya’da görüşmek üzere) inisiyatifi ile kentin tamamını mimarlık, iç mekan ve tasarım anlamında ortak bir etkinlik alanına dönüştürüyor.
Fuarda teşhir edilen ürünler arasında; karo seramik, doğaltaş, banyo ekipmanları, hammaddeler, sır ve boyalar, sergileme sistemleri ve bağlayıcı elemanlar, zemin ve duvar kaplama malzemeleri, araç ve ekipmanlar bulunuyor. Cevisama’da potansiyellerini dünyaya sunma olanağı bulan karo seramik, banyo, doğaltaş firmaları en yenilikçi ve özel tasarımlarını bu uluslararası zirvede piyasaya tanıtmış oluyor. Fuar bu yıl, yaklaşık 14.000’i yabancı ülkelerden olmak üzere 76.000 ziyaretçiye ulaştı.
Cevisama’nın geleneksel etkinliklerinden biri olan “Trans-hitos” sergileri bu yıl “Harmonies” başlığı altında toplandı. 600 m2’lik bir alanı kaplayan “Trans-hitos” sergileri Cevisama organizasyonuyla The Spanish Ceramic Tile Manufacturers’ Association (ASCER) ortaklığıyla ve Instituto de Tecnología Cerámica (ITC) koordinasyonuyla gerçekleştirildi.
Cevisama'nın 35. buluşması, 20-24 Şubat 2017 tarihlerinde yine Valensiya'daki Feria Valencia fuar alanında gerçekleşecek.