Foto: Emine Toku
Bien ürün geliştirme faaliyetlerinde toplam 40 kişilik bir kadro emek veriyor. Seramik ve vitrifiye ekipleri olarak ayrılan bu kadronun 10 kadın üyesi, çalışmalara profesyonel tecrübeleri ve kadın içgüdüleri ile katkıda bulunuyor. Bien’in genç ve hızla gelişen bir marka olduğunun ve yatırımlar ile giderek büyüdüğünün altını çizen kadın çalışanlar, üretimin başından itibaren Bien ailesinde olmanın aidiyet duygusunu arttırdığını ve ekip içinde kadın olmanın bir zorluk değil ayrıcalık olduğunu belirtiyor.
Seramik ve vitrifiye dünyasının doğasında gelişen ve değişen akımları izlemenin yattığını ve bu gerekliliğin çalışma tempolarına yön verdiğini ifade eden Bien Karo Tasarım Şefi Emine Toku, “17 yıldır, yani en başından beri Bien ailesinin bir üyesiyim. Yaptığımız iş sürekli değişiklik gerektirdiği ve sıradanlıktan uzak olduğu için de büyük bir zevk ile çalışıyoruz. Tabii yapılan işlerin de beğenilmesi insanı daha da motive ediyor, daha da gururla çalışıyorsunuz. Bu anlamda çok şanslı olduğumuzu düşünüyorum” dedi. 18 kişilik bir ürün geliştirme ekibinin 9 kadın üyesinden biri olduğunu ifade eden Toku, “Kadınların yaradılışlarında bir yaratıcılık ve ilham var. Bu yüzden ruhları daha ince, bakış açıları daha farklı, estetik algıları daha gelişmiş. Bir takım olaylar karşısında daha olgun davranıp, daha farklı bakabiliyorsunuz; nereye nasıl bakmanız gerektiğini biliyorsunuz. Bu anlamda kadınlar biraz daha şanslı” şeklinde konuştu.
Hülya KanigürBien Vitrifiye Ürün Geliştirme CADCAM Uzmanı Hülya Kanigür ise, 22 kişilik bir ürün geliştirme ekibinin tek kadın üyesi. 24 yıllık kariyeri boyunca ağır sanayi sektöründe çalışan Kanigür, Bien ailesinde olmak hakkında şunları söyledi:
“İnsan, başından itibaren sürecin içinde olunca, çalıştığı alanı ve ürünleri daha çok sahipleniyor ve bununla gururlanıyor; aidiyet duygusu daha da gelişiyor. Sıfır fabrikalarda biraz daha fazla koşmak gerekiyor. Ben hiç kadın olduğum için taşınamam diye düşünmedim. Tasarım özgür düşünebilmek ve hareket edebilmektir. Özgürlüğün peşinde gitmektir. Olmam gereken yerde olduğumu düşünüyorum. Ürün geliştirme benim için doğru kariyerdi her zaman. Şunu belirtebilirim ki, kadınların bir işe girerken erkek işi kadın işi diye ayırt etmemesi gerekir”.