Sektörel Dernek Başkanları ve Yayıncılar, KOSGEB Başkanı ile Proje Desteklerini Değerlendirdi
Sektörlerin KOSGEB proje destekleri
konusunda bilgilendirilmesi için Sektörel
Yayıncılar Derneği (SEYAD) tarafından düzenlenen ve KOSGEB Başkanı
Mustafa Kaplan'ın konuşmacı olarak katıldığı toplantı, Yapı-Endüstri Merkezi’nde (YEM)
gerçekleştirildi. Sektörel derneklerin başkanları ve sektörel yayın yönetmenleri
ile bir araya gelen Kaplan, genel KOSGEB desteklerinin yanısıra derneklerin
çeşitli projelerine yönelik sundukları destek paketlerini açıkladı.
Toplantının açılış konuşmasını yapan Sektörel Yayıncılar Derneği (SEYAD)
Başkanı Eser Oğuz, sektörel yayınların odaklarına aldıkları iş
kollarının iletişim mecraları olduklarını, bu anlamda sorunlarını da yakından
izlediklerini söyleyerek, düzenledikleri bu toplantıyla bazı sıkıntıların
aşılmasında ön ayak olmak istediklerini belirtti.
KOSGEB değişiyor ve bu değişimde sektörel derneklere ihtiyaç
var
Eser Oğuz'un 'hoşgeldiniz' konuşmasından sonra kürsüye çıkan KOSGEB Başkanı
Mustafa Kaplan, öncelikle KOBİ tanımının kapsamından ve Türkiye
ekonomisindeki yerinden bahsetti, KOSGEB desteklerine değindi ve KOSGEB'in
yenilenen vizyonu üzerinde durdu. "KOSGEB bir değişim ve dönüşüm geçiriyor;
ancak bu yeni dönemin algılanmasında bazı sıkıntılar yaşanabiliyor" diyen
Kaplan, "Artık öyle bir dönemdeyiz ki, rekabet stratejilerinde sektörel
hamleler, güç birlikleri gitttikçe daha da önem kazanıyor. Değişim ve dönüşümde
özel rol oynayacak sektörel derneklere çok ihtiyacımız olduğunu düşünüyoruz"
şeklinde konuştu. Çalışan sayısı 250'den az olan, yıllık bilançosu ya da net
satış hasılatı 25 milyon TL'yi geçmeyen işletmeleri KOBİ olarak tanımlayan
Kaplan, bunların, işletmelerin toplamı içindeki payının yüzde 99,77 olduğunu ve
KOBİ'lerin yüzde 95'inin de mikro KOBİ'lerden oluştuğunu belirterek, bunun yeni
ekonomik düzen içinde sürdürülemez bir tablo olduğunu, KOSGEB'in dönüşümünün
motivasyonunu da bu farkındalığın oluşturduğunu söyledi. 68 ilde 75 himet
merkezi müdürlüğü ve 27 teknoloji geliştirme merkezi (TEKMER) ile hizmet vermeye
çalıştıklarını aktaran Kaplan, "Strateji planımızı değiştirdik ve ülke
KOBİ'lerinin küresel pazarda söz sahibi olmasını sağlayan, KOBİ ve girişimcilik
politikalarının belirlenmesinde etkin, dünyada örnek alınan bir kuruluş olma
vizyonunu benimsedik. KOBİ'lerin yönetim becerilerini artırmak, ar-ge ve
inovasyona dayalı faaliyetlerini teşvik etmek, girişimcilik kültürlerini
geliştirmek ve KOSGEB'in de bu anlamda sürekli gelişimini sağlamak, stratejik
amaçlarımız" dedi.
En önemli değişiklik destek programlarında
Kaplan, KOSGEB'in KOBİ'lere yönelik desteklerinin
kapsamının hala çok net bilinmediğini anımsattığı konuşmasında, dört ana
yönelimlerini destek programları, finansman destekleri (kredi faiz), laboratuar
hizmetleri, bilgilendirme yönlendirme ve işbirlikleri olarak özetledi.
"KOSGEB'de yaşanan en önemli değişiklik, destek programları konusunda oldu"
diyen Kaplan, esnek bir yapılanma gerekliliğini gördüklerini, işletmeye,
sektörüne, bölgesine, ölçeğine özel çözüm önerileri sunmayı hedeflediklerini
söyledi. Kaplan, nitelikli KOBİ'lere nitelikli hizmet vermenin önünü
açtıklarına, Destek Programları Yönetmeliği ile yatayda esnek bir yapı
oluşturduklarına değindi ve 'KOBİ Proje Destek Programı', 'Ar-ge, İnovasyon ve
Endüstriyel Uygulama Destek Programı', 'Tematik Proje Destek Programı',
'Girişimcilik Destek Programı', 'Gelişen İşletmeler Piyasası KOBİ Destek
Programı', 'Genel Destek Programı' hakkında detaylı bilgi verdi.
Yeni dönem vizyonlarını elektronik ortamda başvuru kolaylığı, kendilerini
daha iyi anlatabilmek için yeni halkla ilişkiler ve iletişim stratejileri, yeni
finansman modellerinin kullanımı, KOBİ rehberi sisteminin kurulması, öğretim
üyeleri ve KOBİ işbirliğinin kurulması, yeni tematik alanların geliştirilmesi,
bir 'girişimcilik konseyi'nin kurulması, başarılı KOBİ'lerin ve girişimciliğin
ödüllendirilmesi gibi önemli konu başlıklarının oluşturduğunu vurgulayan Kaplan,
artık hizmet alanlarını hizmet sektörünü de kapsayacak şekilde genişlettiklerini
ve işletme, pazarlama, kurumsallaşma alanlarına yönelmek istediklerini sözlerine
ekledi.