Sektörel Dernek Başkanları ve Yayıncılar, KOSGEB Başkanı ile Proje Desteklerini Değerlendirdi



Sektörlerin KOSGEB proje destekleri konusunda bilgilendirilmesi için Sektörel Yayıncılar Derneği (SEYAD) tarafından düzenlenen ve KOSGEB Başkanı Mustafa Kaplan'ın konuşmacı olarak katıldığı toplantı, Yapı-Endüstri Merkezi’nde (YEM) gerçekleştirildi. Sektörel derneklerin başkanları ve sektörel yayın yönetmenleri ile bir araya gelen Kaplan, genel KOSGEB desteklerinin yanısıra derneklerin çeşitli projelerine yönelik sundukları destek paketlerini açıkladı.

Toplantının açılış konuşmasını yapan Sektörel Yayıncılar Derneği (SEYAD) Başkanı Eser Oğuz, sektörel yayınların odaklarına aldıkları iş kollarının iletişim mecraları olduklarını, bu anlamda sorunlarını da yakından izlediklerini söyleyerek, düzenledikleri bu toplantıyla bazı sıkıntıların aşılmasında ön ayak olmak istediklerini belirtti.

KOSGEB değişiyor ve bu değişimde sektörel derneklere ihtiyaç var

Eser Oğuz'un 'hoşgeldiniz' konuşmasından sonra kürsüye çıkan KOSGEB Başkanı Mustafa Kaplan, öncelikle KOBİ tanımının kapsamından ve Türkiye ekonomisindeki yerinden bahsetti, KOSGEB desteklerine değindi ve KOSGEB'in yenilenen vizyonu üzerinde durdu. "KOSGEB bir değişim ve dönüşüm geçiriyor; ancak bu yeni dönemin algılanmasında bazı sıkıntılar yaşanabiliyor" diyen Kaplan, "Artık öyle bir dönemdeyiz ki, rekabet stratejilerinde sektörel hamleler, güç birlikleri gitttikçe daha da önem kazanıyor. Değişim ve dönüşümde özel rol oynayacak sektörel derneklere çok ihtiyacımız olduğunu düşünüyoruz" şeklinde konuştu. Çalışan sayısı 250'den az olan, yıllık bilançosu ya da net satış hasılatı 25 milyon TL'yi geçmeyen işletmeleri KOBİ olarak tanımlayan Kaplan, bunların, işletmelerin toplamı içindeki payının yüzde 99,77 olduğunu ve KOBİ'lerin yüzde 95'inin de mikro KOBİ'lerden oluştuğunu belirterek, bunun yeni ekonomik düzen içinde sürdürülemez bir tablo olduğunu, KOSGEB'in dönüşümünün motivasyonunu da bu farkındalığın oluşturduğunu söyledi. 68 ilde 75 himet merkezi müdürlüğü ve 27 teknoloji geliştirme merkezi (TEKMER) ile hizmet vermeye çalıştıklarını aktaran Kaplan, "Strateji planımızı değiştirdik ve ülke KOBİ'lerinin küresel pazarda söz sahibi olmasını sağlayan, KOBİ ve girişimcilik politikalarının belirlenmesinde etkin, dünyada örnek alınan bir kuruluş olma vizyonunu benimsedik. KOBİ'lerin yönetim becerilerini artırmak, ar-ge ve inovasyona dayalı faaliyetlerini teşvik etmek, girişimcilik kültürlerini geliştirmek ve KOSGEB'in de bu anlamda sürekli gelişimini sağlamak, stratejik amaçlarımız" dedi.

En önemli değişiklik destek programlarında

Kaplan, KOSGEB'in KOBİ'lere yönelik desteklerinin kapsamının hala çok net bilinmediğini anımsattığı konuşmasında, dört ana yönelimlerini destek programları, finansman destekleri (kredi faiz), laboratuar hizmetleri, bilgilendirme yönlendirme ve işbirlikleri olarak özetledi. "KOSGEB'de yaşanan en önemli değişiklik, destek programları konusunda oldu" diyen Kaplan, esnek bir yapılanma gerekliliğini gördüklerini, işletmeye, sektörüne, bölgesine, ölçeğine özel çözüm önerileri sunmayı hedeflediklerini söyledi. Kaplan, nitelikli KOBİ'lere nitelikli hizmet vermenin önünü açtıklarına, Destek Programları Yönetmeliği ile yatayda esnek bir yapı oluşturduklarına değindi ve 'KOBİ Proje Destek Programı', 'Ar-ge, İnovasyon ve Endüstriyel Uygulama Destek Programı', 'Tematik Proje Destek Programı', 'Girişimcilik Destek Programı', 'Gelişen İşletmeler Piyasası KOBİ Destek Programı', 'Genel Destek Programı' hakkında detaylı bilgi verdi.



Yeni dönem vizyonlarını elektronik ortamda başvuru kolaylığı, kendilerini daha iyi anlatabilmek için yeni halkla ilişkiler ve iletişim stratejileri, yeni finansman modellerinin kullanımı, KOBİ rehberi sisteminin kurulması, öğretim üyeleri ve KOBİ işbirliğinin kurulması, yeni tematik alanların geliştirilmesi, bir 'girişimcilik konseyi'nin kurulması, başarılı KOBİ'lerin ve girişimciliğin ödüllendirilmesi gibi önemli konu başlıklarının oluşturduğunu vurgulayan Kaplan, artık hizmet alanlarını hizmet sektörünü de kapsayacak şekilde genişlettiklerini ve işletme, pazarlama, kurumsallaşma alanlarına yönelmek istediklerini sözlerine ekledi.

Toplantı, soru cevap bölümüyle sona erdi.