'Şehir Şantiyeciliği' Dönemi Çabuk Bitti





Büyükşehir Belediyesi'nin İstanbul’daki yoğun yapılaşma faaliyetlerinin halka verdiği sıkıntıyı ortadan kaldırmak için gündeme getirdiği ve 'yeni bir imar yaklaşımı' olarak duyurduğu ‘Şehir Şantiyeciliği’ uygulamaya yansımadı. Bunun son örneği de E5 üzerinde inşaatı devam eden Metroport Alışveriş Merkezi ve Residence.





Mutlu İnşaat Ticaret ve Sanayi A.Ş. tarafından yapımı devam eden proje, Aksaray - Havaalanı Metro Hattı Bahçelievler durağının hemen yanında yükseliyor. Bölge, ana ulaşım akslarından birisinin üzerinde bulunması, hemen yanında Kadir Has Alışveriş Merkezi'nin olması ve hemen arkasındaki meslek lisesi gibi nedenlerle gün boyu yoğun bir yaya trafiğine sahne oluyor.


Ancak inşaatta, Büyükşehir Belediyesi'nin belirlediği yeni şantiyecilik kurallarından hiçbirisine uyulmuyor. E5'e çıkan ve yayaların yoğun olarak kullandığı yol, inşaat kamyonları ve vinçler tarafından işgal ediliyor, kumlar ve inşaat malzemeleri yola saçılıyor, yaya ve araç geçiş koridorları oluşturulmuyor, hiçbir uyarı işaretine rastlanmıyor.

Büyükşehir Belediyesi’nin şantiyelere getirdiği standartlar şöyleydi:

- Trafik işaretleri gece ve gündüz sürücüleri yönlendirecek şekilde konulacak
- Kumlar ve inşaat malzemelerinin yola taşmayacak,
- Çalışmalar sırasında trafiğin akışının engellenmemesi ve kazaya sebebiyet vermemek için gerekli tüm tedbirler alınacak,
- İnşaat çalışmalarının yapıldığı binaların altında, üstü kapalı yaya geçidi olacak,
- Yaya ve araç geçiş koridorları oluşturulacak,
- Malzemeler için depolanma alanları oluşturulacak,
- Bariyer demirlerinde sünger ve insan sağlığına zararlı olmayan plastikler kullanılarak, bir çarpma anında insanların zarar görmesi engellenecek,
- İnşaat alanındaki işaretlemeler, sık ve özellikle gece görülebilir şekilde olacak.
- Şantiyede çamurlanan araç tekerlekleri yıkanmadan yola çıkılmayacak