Hafriyat Kamyonlarının Kemerburgaz’a Gitme Mecburiyeti Trafiği Felç Ediyor

İnşaat sektöründe yaşanan iyileşme konut sorununa çözüm sunarken, inşaatlardan çıkan hafriyatın nakliyesi, yoğun trafiği daha da içinden çıkılmaz hale sokuyor. İstanbul’u çevreleyen E-5 ve TEM otoyolundaki trafik yoğunluğunun artmasından sorumlu tutulan hafriyatçılar, sorunun asıl sebebinin hafriyat döküm alanı olarak İstanbul’da sadece Kemerburgaz’ın gösterilmesi olduğunu savunuyor. Müteahhitler de Tuzla, Büyükçekmece gibi uzak bölgelerden Kemerburgaz’a yapılan hafriyat nakliyesinin maddi kayba yol açmasından şikayetçi.

Avrupa Yakası Hafriyatçılar Derneği Başkanı Fikri Polat, İstanbul’da her gün trafiğe çıkan yaklaşık 3 bin kamyonun tek noktaya yönlendiğini belirterek, yeni hafriyat döküm alanları belirlenmesi gerektiğini savundu. “Ümraniye’deki hafriyat da Avcılar’daki hafriyat da Kemerburgaz’a gidiyor.” diyen Polat, hafriyatların tek bölgeye dökülmesinin zaman ve para kaybının yanı sıra trafik sorununa da sebep olduğunu söyledi. Polat, 3 bine yakın kamyonun döküm için aynı yere geldiğini ifade ederek, “Dolayısıyla bölgedeki yollarda trafik içinden çıkılmaz hal alabiliyor. Cumartesi ve pazar günleri vatandaşların bölgeye pikniğe gitmesi sorunu daha da büyütüyor.” şeklinde konuştu.

Anadolu Aslanları İşadamları Derneği (ASKON) İnşaat Sektör Yöneticisi Yavuz Atıcı da, İstanbul’da hafriyat döküm sahasının tek olmasının ortaya çıkardığı maddi zarara dikkat çekiyor. İnşaat ve hafriyat işi yaptığını ifade eden Atıcı, “Örneğin Tuzla gibi bir yerde inşaat yapıyorsunuz. Döküm sahası, inşaat alanına çok uzak olduğu için 3 kamyonla yapacağınız işi 8-10 kamyonla yapıyorsunuz. Hem hafriyatçının hem inşaat sahibinin hem de kamyoncunun benzin ve köprü giderlerini de dikkate alırsak her yönüyle maddi zarara uğruyor. İnşaat yaptığınız alana yakın yerde döküm sahasının olmaması nedeniyle en az iki kat para harcamak zorunda kalıyorsunuz.” dedi.

Avrupa Yakası Hafriyatçılar Derneği Başkanı Fikri Polat, İstanbul’un hem Avrupa hem de Anadolu yakasında alternatif döküm alanlarına ihtiyaç duyulduğunu belirtti. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne birçok kez başvuruda bulunduklarını söyleyen Polat, henüz herhangi bir sonuç alamadıklarını kaydetti. ASKON Yöneticisi Yavuz Atıcı ise Kıraç, Alibeyköy, Beylikdüzü gibi yerlerde uygun döküm sahaları oluşturulabileceğini dile getirerek “Özellikle Alibeyköy civarında kömür ocakları var. Buralar hafriyatla doldurulabilir.” dedi.

İstanbul’un katı atıklarını temizleme ve depolama çalışmalarını yürüten İSTAÇ’ın Genel Müdürü Hacı Osman Akgül ise döküm sahasının tek olması nedeniyle ortaya çıkan sorunlara çözüm bulmak amacıyla çalışma yürüttüklerini belirtti. Hafriyat döküm sahalarını işletme disiplinine sokmak istediklerini belirten Genel Müdür Hacı Osman Akgül, alternatif döküm alanları belirleme çabası içerisinde olduklarını belirtti. Akgül, “Şu anda 9-10 alternatif yer hazırlığımız var. Onları kısa sürede devreye sokacağız.” dedi. İSTAÇ Genel Müdürü, yaklaşık bir ay sonra Şile’de döküm alanı açılacağını sözlerine ekledi.