Schüco Beyazköy Lojistik ve Eğitim Merkezi, 6 bin metrekarenin üzerinde bir depolama ve sevkiyat alanı ile lojistik hizmeti sunuyor. Bu alanın yanı sıra teorik derslerin verildiği çok amaçlı eğitim salonu, kalite kontrol laboratuvarı, ofis alanları ve eğitim amacıyla kurulmuş, Schüco sistemlerine özel tasarlanmış makinelerle donatılmış alüminyum üretim atölyesi bulunuyor. Bu atölyede üretilen sistemler, eğitimin yanı sıra, sergi salonunda da ziyaretçilerin beğenisine sunuluyor. Merkezde ayrıca, bölgedeki mesleki eğitim kurumlarından, Türkiye’nin önde gelen üniversitelerinin yüksek lisans öğrencilerine kadar değişen farklı öğrenci kitlelerine de sosyal sorumluluk projesi kapsamında teknik uygulamalı eğitimler veriliyor.
Schüco Türkiye Genel Müdürü Can Eren ve Schüco CEO’su Andreas Engelhardt birlikte açılış kurdelesini kesti.
25 bin metrekarelik bir arazi üzerine konumlananSchüco Beyazköy Lojistik ve Eğitim Merkezi, Türkiye dışında Orta Asya ülkeleri ve İran gibi geniş bir bölgeye hizmet veriyor.
“Türkiye'de büyük başarılar elde ettik”
Çorlu Beyazköy'deki yeni Lojistik ve Eğitim Merkezi’nin açılışında konuşan Schüco CEO’su Andreas Engelhardt, son yıllarda Türkiye'de büyük başarılar elde ettiklerini söyledi. Pencereler, kapılar ve cepheler için alüminyum sistemlerinin premium segmentinde pazar lideri olduklarını ifade eden Andreas Engelhardt, 16 yıl önce İstanbul’da bir çalışan ile bunu başlattıklarını ve hayal bile edemedikleri bir başarı elde ettiklerini belirtti. Bunda süreklilik, müşteri yakınlığı, hizmet ve mükemmel ürünlerin etkili olduğunu sözlerine ekleyen Engelhardt, “Bugün İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya, Bodrum ve Adana'daki ofislerde 135 çalışanımız var ve Türkiye'yi İran, Kazakistan, Azerbaycan, Özbekistan, Kırgızistan, Türkmenistan ve Tacikistan ülkelerinin merkezi haline getirdik” dedi.
Yeni alanlar ilave edildi
Andreas Engelhardt, yeni Lojistik ve Eğitim Merkezinin bina konseptinin, sadece lojistiklerini iyileştirmek için değil, aynı zamanda öncelikle müşterilerine ve çalışanlarına geçmişte olduğundan daha yoğun bir eğitim deneyimi kazandırması açısından önem taşıdığını vurguladı. Depo alanlarını genişleterek 6 bin metrekarenin üzerine çıkardıklarını, buna ilave olarak 600 metrekarelik yeni bir kaplama tesisi kurduklarını kaydeden Engelhardt, yeni bir sergi salonu ve bin 200 metrekarelik bir alüminyum işleme atölyesi inşa ettiklerini ifade etti.
Lojistik ve Eğitim Merkezi arazisinin 25 bin metrekare ve hala geliştirilme potansiyeline sahip olduğunu sözlerine ekleyen Engelhardt, merkezin planlamasına 2014 yılında, inşasına ise Nisan 2015’te başladıklarını belirtti. Tesisin 2016 yazında faaliyete geçtiğini söyleyen Engelhardt, “Tüm bu süreç, Türk inşaat sektörünün performansının yalnızca harika yapılar inşa etmekle sınırlı olmadığını, aynı zamanda teslim tarihlerine de riayet edildiğini etkileyici bir ölçüde gösteriyor” dedi.
“2017 için eğitim rezervasyonları doldu”
“Gün geçtikçe hızlanan ve dijitalleşen bir dünyada rekabet avantajını her gün yeniden savunmalıyız” diyen Engelhardt, bunun da sadece en iyi çalışanlar ve müşteriler ile mümkün olduğunun altını çizdi. Bu bağlamda, eğitimlerden yoğun bir şekilde faydalanılması gerektiğini kaydeden Engelhardt, 2017 için eğitim rezervasyonlarının neredeyse tamamının dolduğuna dikkat çekti. Daha fazla personel görevlendirerek ve Bielefeld'ten destek alarak başka kaynaklar da sunabilmek için çalıştıklarını sözlerine ekleyen Engelhardt, şunları söyledi: “Özellikle zor zamanlarda kendi güçlü yanlarımıza odaklanmaya ve en iyi ürünler için en iyi müşterileri desteklemeye devam etmeliyiz. Başarılı ikili eğitimi daha da ileriye götürmeye yönelik meslek okulları için de eğitim imkanları oluşturmuş olmamızdan özellikle gurur duyuyorum.”
“Sektörün başarısı yatırım için bize güç verdi”
Son yıllardaki başarıların Türkiye alüminyum pazarında yüzde 20'lik pay edinmelerine katkı sağladığını dile getiren Engelhardt, PVC sektöründeki başarılarının piyasanın durgun olmasına rağmen bu yatırımı daha da ileri götürmek için kendilerine güç verdiğini vurguladı.
Mimarların vizyonu ve müşterilerinin el ustalığı olmadan ürünlerinin sadece 6 metre uzunluğundaki alüminyum profillerden oluşacağına işaret eden Engelhardt, bu sonucun üst düzey takım çalışmasının bir örneği olduğunu kaydetti.
“Müşterilerimiz ile iletişim kurmak için inşa edildi”
Schüco markasını Türkiye'de daha güçlü bir konuma getirmek istediklerini belirten Engelhardt, bunun nedenini de şu sözleriyle açıkladı: “Sadece güçlü, uluslararası bir marka bizi rakiplerin taklit ürünlerine karşı korur. Müşteriler ile yatırımcılara, hem güzel görünen hem de gerçek bir ürüne sahip olduklarının güvencesini verir. Bu bağlamda sergi salonumuz büyüklük bakımından Türkiye'de benzersiz, yoğun bir şekilde faydalanılmasını temenni ediyorum. Bu bina bizler için değil, müşterilerimiz ile iletişim kurmak için inşa edildi.”
Yeni alüminyum atölyesinin makine satışını teşvik etmenin yanı sıra üretim kalitesini bir adım daha ileriye taşımaya yardımcı olacağına değinen Engelhardt, “Bunu, Alman mülkiyetindeki bir Türk şirketi olarak, geçmişte olduğu gibi günümüzde de tüm mütevaziliğimizle, kendimizi bu işe adayarak yarının arzusu içerisinde gerçekleştirmek istiyoruz. Ne güncel Türk Lirası kuru ne de fikir ayrılıkları bizi yolumuzdan alıkoyacak” dedi.