Schindler 2007/2008 Uluslararası Mimarlık Yarışması'na ODTÜ İmzası
İsviçre’nin Luzern şehrindeki Kültür ve Kongre Merkezi’nde (Kultur ve
Kongresszentrum-KKL) gerçekleştirilen 2008 Schindler Ödül Töreni ile öğrenci ve
okul ödülleri sahiplerini buldu. Toplamda 17 Avrupa ülkesinden 975 öğrenci, 369
projeylebaşvuruda bulunduğu “Access for All” (Herkes için Erişim)
başlıklı yarışmanın bu yılki konusu, Viyana’daki boş bir kamusal alanın fiziksel
engelliler gözetilerek düzenlenmesiydi.
Okullar dalında takım katılımlarının desteklenmesi ve erişebilirlik konusunun
ders konularına dahil edilmesi alanında Koblenz Üniversitesi “Triangle” isimli
projesiyle birincilik ödülü kazanırken,Fin Üniversitesi ikincilik
ödülüne, Orta doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümü ise “Space for
All” başlıklı projeleri ile üçüncülük ödülüne layık görüldü. Prof. Güven
Arif Sargın, Prof. Zeynep Mennan ve Araştıma Görevlisi İlhan Kural’dan
oluşan proje takımının lideri Ata Kurt yarışma ile ilgili olarak şunları
dile getirdi: “Bir yıldır bu proje üzerinde çalışıyordum. Bu benim aynı zamanda
bitirme projemdi. Projenin uluslararası standartlarda ödül alması bizi çok
sevindirdi. Ayrıca proje sürecinde bana yardımcı olan hocalarıma ve böyle bir
yarışmayı organize eden Schindler’e teşekkür etmek istiyorum.”
Yarışmanın öğrenci kategorisinde ise kazananlar şöyle:
Birincilik Ödülü: "Triangle" – Balancing Dynamic and
Static Öğrenciler: Nils Krieger, Thorsten Stelter Eğitmenler: Prof.
Eva von Mackensen, Dipl. Ing. Sabine Hopp Okul: FH Koblenz
(Germany)
İkincilik Ödülü: "Vienna Carpet"" – A public park with a
"vertical street" Öğrenciler: Jakub Krcmar and Martina
Sotkovska Eğitmenler: Prof. Ivan Plicka Okul: CTU – Faculty of
Architecture (Czech Republic)
Üçüncülük Ödülü: "Rough
Sketch" – A Spatial Continuum as an Urban Statement Öğrenciler: Krisztian
Csemy Eğitmenler: Prof. Jan Bahna Okul: Academy of Fine Arts and Design,
Bratislava (Slovakia)
Dördüncülük Ödülü "Border Line" – Playing with
Density Öğrenciler: Anne-Emmanuelle Métivier,
Virginie Février, Anne-Laure Touchais Eğitmenler: Prof. Catherine Rannou,
Prof. Laurence Mayeur, Prof. Marion Faunières Okul: Ecole Nationale
Supérieure d'Architecture de Bretagne (France)
Beşincilik Ödülü: "All Together" – A Multifunctional
Slope Öğrenciler: Lydia Anukka Lehmann Eğitmenler: Prof. Markku
Hedman Okul: Tampere University of Technology (Finland)
Projelere ilişkin daha detaylı bilgi edinmek için lütfen tıklayınız.
Schindler Uluslararası Mimarlık Yarışması’na Bu Yıl
Türkiye De Dahildi.
Schindler 2007 / 2008 Mimarlık Yarışması, herhangi bir Avrupa
üniversitesinde, lisans düzeyinde son sınıfta okuyan veya mastır eğitimi alan
tüm öğrencilere açık. Şehir planlama ve mimari alanların projelendirilmesini
kapsayan yarışmada bu sene, geleceğin tasarımcılarından engelli kişilerin
rahatça ulaşımı için çözümler üretmeleri de bekleniyordu.
Planlama
açısından Avrupa’nın önde gelen şehirlerinden biri olan Viyana yarışma temasına
konu şehir olarak seçildi. Yarışmada, şehrin batı yakasını çevreleyen Viyana
nehrinin içerisinde yer alan iki önemli cadde, iki metro hattı ile kanal
içindeki büyük ve boş alanın projelendirilmesi isteniyordu.
Katılımcılar Viyana’nın merkezinde, eskiden gaz işletmelerinin yer aldığı bu
metruk alanın yeniden imarı alanında yarıştı. “Kapsayıcı Şehircilik”
düşüncesini somutlaştıran ve fiziksel durumu ne olursa olsun herkesin
ulaşabileceği bir alan yaratmaları istendi. Projelerinin sürdürülebilir
olmasının yanı sıra, ekonomik ve çevresel açıdan da yaşatılabilir olması ve
bölgede yaşayanlara iyi bir yaşam kalitesi sunması
gerekiyordu.
Schindler Ödülü Nedir?
2008 Schindler Ödülü,
2003 Schindler grubu tarafından başlatılan yarışmanın üçüncü yılını oluşturuyor.
Yarışmanın jürisi; genç mimarların, yaşlılar ve özürlüler dahil olmak üzere
herkesi içine alan ve herkesin erişebileceği şehir yapı ve tasarımları
değerlendiren mimarlardan, şehir planlayıcılardan ve özürlülerle ilgili
uzmanlardan oluşuyor. Yarışma, öğrencileri şekil, ışık ve malzemelerin ötesine
geçmeye ve tasarımlarının hayat boyu bunların içinde yaşamak zorunda kalacak
insanları ne şekilde etkileyeceğini düşünmeye zorlamayı amaçlıyor. Avrupalı genç
mimarlar ve mimari kurumlar arasında erişilebilirlik konusunda farkındalık
yaratmakta oldukça başarılı olan yarışma, aynı zamanda mimarlık okullarına,
erişebilirlik konusunu kendi öğretim programlarına almaları için esin kaynağı
oldu.