Schindler 2007/2008 Uluslararası Mimarlık Yarışması'na ODTÜ İmzası



İsviçre’nin Luzern şehrindeki Kültür ve Kongre Merkezi’nde (Kultur ve Kongresszentrum-KKL) gerçekleştirilen 2008 Schindler Ödül Töreni ile öğrenci ve okul ödülleri sahiplerini buldu. Toplamda 17 Avrupa ülkesinden 975 öğrenci, 369 projeyle başvuruda bulunduğu “Access for All” (Herkes için Erişim) başlıklı yarışmanın bu yılki konusu, Viyana’daki boş bir kamusal alanın fiziksel engelliler gözetilerek düzenlenmesiydi.

Okullar dalında takım katılımlarının desteklenmesi ve erişebilirlik konusunun ders konularına dahil edilmesi alanında Koblenz Üniversitesi “Triangle” isimli projesiyle birincilik ödülü kazanırken, Fin Üniversitesi ikincilik ödülüne, Orta doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümü ise “Space for All” başlıklı projeleri ile üçüncülük ödülüne layık görüldü. Prof. Güven Arif Sargın, Prof. Zeynep Mennan ve Araştıma Görevlisi İlhan Kural’dan oluşan proje takımının lideri Ata Kurt yarışma ile ilgili olarak şunları dile getirdi: “Bir yıldır bu proje üzerinde çalışıyordum. Bu benim aynı zamanda bitirme projemdi. Projenin uluslararası standartlarda ödül alması bizi çok sevindirdi. Ayrıca proje sürecinde bana yardımcı olan hocalarıma ve böyle bir yarışmayı organize eden Schindler’e teşekkür etmek istiyorum.”

Yarışmanın öğrenci kategorisinde ise kazananlar şöyle:

Birincilik Ödülü:
"Triangle" – Balancing Dynamic and Static
Öğrenciler: Nils Krieger, Thorsten Stelter
Eğitmenler: Prof. Eva von Mackensen, Dipl. Ing. Sabine Hopp
Okul: FH Koblenz (Germany)

İkincilik Ödülü:
"Vienna Carpet"" – A public park with a "vertical street"
Öğrenciler: Jakub Krcmar and Martina Sotkovska
Eğitmenler: Prof. Ivan Plicka
Okul: CTU – Faculty of Architecture (Czech Republic)

Üçüncülük Ödülü:
"Rough Sketch" – A Spatial Continuum as an Urban Statement
Öğrenciler: Krisztian Csemy
Eğitmenler: Prof. Jan Bahna
Okul: Academy of Fine Arts and Design, Bratislava (Slovakia)

Dördüncülük Ödülü
"Border Line" – Playing with Density
Öğrenciler: Anne-Emmanuelle Métivier, Virginie Février, Anne-Laure Touchais
Eğitmenler: Prof. Catherine Rannou, Prof. Laurence Mayeur, Prof. Marion Faunières
Okul: Ecole Nationale Supérieure d'Architecture de Bretagne (France)

Beşincilik Ödülü:
"All Together" – A Multifunctional Slope
Öğrenciler: Lydia Anukka Lehmann
Eğitmenler: Prof. Markku Hedman
Okul: Tampere University of Technology (Finland)

Projelere ilişkin daha detaylı bilgi edinmek için lütfen tıklayınız.

Schindler Uluslararası Mimarlık Yarışması’na Bu Yıl Türkiye De Dahildi.

Schindler 2007 / 2008 Mimarlık Yarışması, herhangi bir Avrupa üniversitesinde, lisans düzeyinde son sınıfta okuyan veya mastır eğitimi alan tüm öğrencilere açık. Şehir planlama ve mimari alanların projelendirilmesini kapsayan yarışmada bu sene, geleceğin tasarımcılarından engelli kişilerin rahatça ulaşımı için çözümler üretmeleri de bekleniyordu.

Planlama açısından Avrupa’nın önde gelen şehirlerinden biri olan Viyana yarışma temasına konu şehir olarak seçildi. Yarışmada, şehrin batı yakasını çevreleyen Viyana nehrinin içerisinde yer alan iki önemli cadde, iki metro hattı ile kanal içindeki büyük ve boş alanın projelendirilmesi isteniyordu.

Katılımcılar Viyana’nın merkezinde, eskiden gaz işletmelerinin yer aldığı bu metruk alanın yeniden imarı alanında yarıştı. “Kapsayıcı Şehircilik” düşüncesini somutlaştıran ve fiziksel durumu ne olursa olsun herkesin ulaşabileceği bir alan yaratmaları istendi. Projelerinin sürdürülebilir olmasının yanı sıra, ekonomik ve çevresel açıdan da yaşatılabilir olması ve bölgede yaşayanlara iyi bir yaşam kalitesi sunması gerekiyordu.

Schindler Ödülü Nedir?

2008 Schindler Ödülü, 2003 Schindler grubu tarafından başlatılan yarışmanın üçüncü yılını oluşturuyor. Yarışmanın jürisi; genç mimarların, yaşlılar ve özürlüler dahil olmak üzere herkesi içine alan ve herkesin erişebileceği şehir yapı ve tasarımları değerlendiren mimarlardan, şehir planlayıcılardan ve özürlülerle ilgili uzmanlardan oluşuyor. Yarışma, öğrencileri şekil, ışık ve malzemelerin ötesine geçmeye ve tasarımlarının hayat boyu bunların içinde yaşamak zorunda kalacak insanları ne şekilde etkileyeceğini düşünmeye zorlamayı amaçlıyor. Avrupalı genç mimarlar ve mimari kurumlar arasında erişilebilirlik konusunda farkındalık yaratmakta oldukça başarılı olan yarışma, aynı zamanda mimarlık okullarına, erişebilirlik konusunu kendi öğretim programlarına almaları için esin kaynağı oldu.