Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı’nın, ’Türkiye’de çimentoda lideriz’ açıklamasına Oyak Grubu’ndan yanıt geldi. Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Celal Çağlar, "Rakamlarda sapla saman birbirine karıştırılıyor, 6 milyon ton üretim kapasitemiz var çimentoda lider biziz" dedi.
OYAK Grubu’na bağlı Adana, Bolu, Ünye ve Mardin Çimento’nun toplam 6 milyon ton üretim kapasitesine sahip olduğunu belirten Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Celal Çağlar, "Bu kapasiteyi yüzde 100 kullanıyoruz. Bu kapasiteye sahip başka bir grup yok" iddiasında bulundu. Oyak, otomotiv ve çimento grubu çalışanları arasında düzenlenen satranç turnuvasının ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Çağlar, "Türkiye’de çimentoda lideriz" diyen Güler Sabancı’yı kastederek "Rakamlar konusunda sapla saman birbirine karışıyor" dedi. Çimentoda konsolide ve kombine olarak iki türlü bilanço hesaplaması olduğunu vurgulayarak diğer rakiplerin, hem kendilerinin hem de ortak oldukları şirketlerdeki varlıklarını topladıklarını belirten Çağlar, "Bu nedenle onlarda daha yüksek bir rakam çıkıyor. Ancak, sadece Oyak üretim miktarını topladığım zaman 6 milyon ton ediyor. Başka bir rakip tek başına üretimi 6 milyon tondan fazlaysa söylesin" diye konuştu.
Bize "boşanın" dediler
Oysa’da da, Rekabet Kurumu’nun 6 ay içinde Oyak ve Sabancı Grubu’nun boşanmasını istediğini belirten Çağlar, hukuk ve mali departmanlarının ayrılmanın nasıl olacağı konusunda çalışmalar yaptıklarını dile getirdi. Bugüne kadar Türkiye’de böyle bir durum yaşanmadığını dile getiren Çağlar ortaklıktan Oyak kadar Sabancı Grubu’nun da memnun olduğunu vurguladı. Çağlar, "Bize ayrılın dediler; bu nedenle ayrılıyoruz. Böyle bir boşanma, Türkiye’de ilk defa olacak" dedi.
Irak 5 yıl daha sürer
Irak’ta henüz 5 yıllık pazarın devam ettiğini, Suriye ile birlikte lokal olarak görülen bu pazarda ihracatın süreceğini kaydeden Çağlar, "Mardin Çimento’da 45 milyon Euro’ya mal olacak yeni hat ile kapasite artırımına gittik. Bu yatırımı yabancı bir şirketten anahtar teslim olarak satın almadık. Kendi imkanlarımızla gerçekleştirdik. "Gelecek yıl çimento sektöründe de yüzde 5-10 arasında büyüme beklediğini ifade eden Çağlar, 2008’de ise sektörde ciddi bir arz fazlalığının yaşanacağını belirterek, "Özellikle, içeriye satış yapacak şirketler birbirini ezme yarışına girecek. 2008 çimento için karanlık bir yıl olacak" dedi.
4. model yolda
Son 3 yılda ortalama otomobil satışlarının 600 binli seviyelerde olduğunu belirten Çağlar, Merkez Bankası’nın uyguladığı sıkı para politikasıyla birlikte faiz oranlarının yüksek olacağı, satın almalarda ise düşüş beklentisi olduğunu söyledi. Çağlar, şöyle konuştu: "Buna karşın 2007 yılında da toplam pazarda otomobil satışlarının 600 bin olacağını tahmin ediyorum. Planlarımızı da buna göre yapıyoruz" dedi. Otomotivde bir bannttan üç farklı model çıkararak büyük bir başarıya imza attıklarını kaydeden Çağlar 4’üncü modelin de yakında Türkiye’de üretiminin yapılacağı işaretini verdi.
Marmaray’da ömrü 100 yıl olan betonumuz kullanılıyor
OYAK Otomotiv ve Çimento Grubu içinde yer alan Oyak Beton, "Marmaray tüp geçit" projesine ürettiği "özel tip çimento" ile yer aldı. Oyak Beton Genel Müdürü Ramazan Yücel, toplam uzunluğu 13 kilometreyi bulan projenin kara bölümünde tamamıyla kendilerinin yer aldığını, deniz bölümünün ise yüzde 60’nı gerçekleştireceklerini söyledi. Projede özel bir beton kullanıldığını ve bunun maliyetinin normal betondan yüzde 50 daha fazla olduğunu ifade eden Yücel, "100 yıllık ömrü olan bu betonu karada döküyorsunuz. Bunun sonucunda oluşturulacak tüpler batacak ve birbiriyle birleştirilecek. 11 tane tüp var. Bunun yüzde 60’sını yapıyoruz. Geri kalanını Japonlar yapıyor. Japonlar da betonu Türkiye’deki Fransız şirketleri ile çalışıyor ve bizim yaptığımız betonu yapmaya çalışıyor. Japonlar yapamazlarsa biz alacağız" dedi. Yücel, 700-800 bin Euro civarında bir Ar-Ge çalışması yaptıklarını belirterek, projeden toplam 25 milyon dolarlık bir ciro beklediklerini söyledi.
Oyak, Lafarge’a yatırımdan vazgeçti
OYAK Grubu olarak daha önce talip oldukları Yibitaş Lafarge’ın fabrikalarından da vazgeçtiklerini açıklayan Celal Çağlar, "Adana ve Ünye Çimento arasına bu şirketlerin serpiştirilmesi sorun yaratabilir. Lafarge tesislerinin Rekabet Kurulu’nca bize verilmeyeceğini düşündük. Bu nedenle boşuna uğraşmayalım dedik" diye konuştu.