Ali Alışır, modern insanın gerçek ve sanallık arasında sıkışmasını, giderek doğadan uzaklaşmasını ve bunun yerine kendine ait sanal dünyalar inşa etmesini ele aldığı "Sanal Manzaralar" adlı kişisel sergisinde, ağaç imgesinden yola çıkarak ürettiği yapıtlarını Özlem İnay Erten’in küratörlüğünde izleyiciye sunuyor.
Fotoğraf ve resim arasında özgün bir dil yaratan Alışır, Sanal Manzaralar'da, binlerce yıldır birçok kültür ve öğretide farklı anlamlara sahip olan, pek çok mitolojik efsaneye konu olmuş "ağaç" imgesinden yola çıkıyor. Ezoterik kültür ve söylencelerde hayatın kadim bilgisini temsil eden, maddi ve manevi dünya arasında bir irtibat noktası olarak da sayılan ağaç kavramına, ağacın günümüzde taşıdığı siyasi-sosyolojik bağlamlar ve imajlar üzerinden de yaklaşarak alternatif görme biçimleri öneren sanatçı, geçmişteki bilgelik ağacı ile günümüzdeki sosyal paylaşım ortamını (interneti) bir araya getiriyor.
İnternet ağlarıyla sarılmış bir doğa ve bilginin değişen doğası...
“Geçmişten günümüze doğaya ve onun en önemli parçası olan ağaca atfedilen anlam bugün teknolojiyle birlikte yeni bir boyut kazanıyor. Gerçek doğanın yerini almaya başlayan, artık hepimizin belleğine kazınmış, hayal ve tasarımdan ibaret bir manzara var. Bu manzara ne Pissarro’nun ne Cézanne’ın ne de diğer ressamların peyzajlarına benziyor. İçinde bulunduğumuz bu manzara sosyal medya ağlarıyla çevrelenmiş, bizi sürekli paylaşımda bulunmaya davet eden bir dünya. Bugün bizler teknolojiyle artık doğayı sadece değiştirmiyor ona yapay bileşenler de ekliyoruz.” diyen Alışır, “Sanal Manzaralar” sergisinde ağaçları ve doğayı internet ağları ile sarılmış bir şekilde kullanarak, insanın doğadan uzaklaşmasının ötesinde, sanal dünyalar kurgulamaya çalışmasına da vurgu yapıyor.
Sergide bilginin kendi doğasından (gerçeklikten) koparılmasını, yeniden üretilmesini ve paylaşıma sokulmasını konu alan Alışır, bunu yaparken geçmişten günümüze bilginin en kadim sembolü olan ağaç kavramından yaralanarak, internet ağları aracılığıyla artık her anlamıyla şeffaflaşan dünyamızın, paylaşıma sokulmuş her imaj ve metnin arkasında görecek ve öğrenecek bir şey bulamadığımız yeni bir "manzara" ortaya çıkardığını anlatmayı amaçlıyor.
Ali Alışır’ın tek edisyon olarak sunulan yapıtları, 17 Ocak 2015 tarihine kadar Bozlu Art Project , Nişantaşı’nda görülebilir.
Sanatçı hakkında:
1978 yılında İstanbul'da doğan Ali Alışır, 1996 yılında Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nden aldığı başarı bursu ile Grafik eğitimine başladı. Yüksek lisans eğitimini Floransa Accademia Italiana'da Fotoğraf üzerine yaptı. Yüksek Lisans eğitimi boyunca fotoğrafta dijital kurgu üzerine yoğunlaştı, 2006 yılında okulu birinci olarak bitirdi.
Ali Alışır’ın 2009 yılından itibaren odaklandığı “Sanal” kavramı yapıtlarının merkezini oluşturmaktadır. Felsefe, sosyoloji, edebiyat, sinema gibi farklı disiplinlerdeki toplumsal sorunları, fotoğrafa dijital müdahalelerde bulunarak ürettiği yapıtlarıyla irdeleyerek gündeme taşıyan sanatçı, kullandığı farklı tekniklerle ürettiği yeni imge düzeniyle alternatif bir ‘Boşluk’ uyarısında bulunmaktadır.
Çalışmalarına Türkiye ve İtalya’da devam eden Ali Alışır, Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü’nde ders vermektedir. Alışır'ın çalışmaları İstanbul Modern Sanatlar Müzesi, T.C Cumhurbaşkanlığı Köşkü, 94 büyükelçilik dahil birçok özel yerli ve yabancı koleksiyonda yer almaktadır.