İlk mağazasını Samsun'da açan Avusturyalı yapı marketi
Baumax 10 yıl içerisinde 1 milyar dolarlık yatırımla 50 mağaza
açmayı planlıyor. Şirketin Genel Müdürü Jörg Bierlein,
Samsun'daki marketlerinden memnun olduklarını, 2. mağazalarını da ağustos ayı
içinde İzmir'de açacaklarını söyledi. Bierlein, "Samsun'daki mağazamızdan
memnunuz, hedeflerimize yaklaşık bir seyirle yolumuza devam ediyoruz. Bu mağaza
açıldıktan sonra bizim için çok şey değişti. Gördük ki diğer Anadolu illerinde
de şube açabiliriz. Samsun'da başarabilirsek diğer Anadolu illerinde de devam
edebileceğimizi düşündük. 24 Ağustos'ta İzmir'de 2. şubemizi açacağız. 1 milyar
dolarlık yatırım hedefimizde sapma yok. Hedefe doğru yürümeye devam ediyoruz."
diye konuştu.
Baumax, Avrupa ülkeleriyle kıyasladığında Türkiye'yi istikrarlı bir pazar
olduğunu görüyor, stratejik öneme sahip olarak düşünüyor, bu yüzden burada bir
an önce büyümek istiyor. Şirket, 2011'de Türkiye'de 5 yeni yapı marketi açmayı
hedefliyor. Ancak Baumax'ın en büyük sıkıntısı yapı marketi için aradığı
nitelikli alanı bulmak. Baumax Genel Müdürü, "Yapı marketi açmak için en az 15
bin metrekare alan olması lazım. Çok özellikli yerler aradığımız için de böyle
bir alan bulmakta zorluk çekiyoruz. Bu da bizim işlerimizi yavaşlatıyor." dedi.
Dünyadaki bütün mağazalarında 'kendin yap' konseptiyle faaliyet gösteren Baumax,
Türkiye'de bu noktada zorlanmış. Başka ülkelerdeki insanlardan farklı olarak
Türk insanının hazır, monte edilmiş ürünleri tercih ettiğini söyleyen Baumax
Genel Müdürü, bu yüzden Samsun'daki mağazada yüzde 25 oranında fazla işçi
çalıştırmak zorunda kaldıklarını söyledi. Jörg Bierlein konumlarını ise şöyle
açıkladı: Bizim stratejimiz de kaliteli ürünleri en ucuza satıyoruz. Fiyat
açısından bakacak olursak, yapı marketinin BİM'iyiz. Ama BİM'de çok fazla ürün
çeşidi olmamasına rağmen bizim marketlerde her türlü şey var." şeklinde
konuştu.