Samsun'dan Girdi, Türkiye'ye Yayılacak



İlk mağazasını Samsun'da açan Avusturyalı yapı marketi Baumax 10 yıl içerisinde 1 milyar dolarlık yatırımla 50 mağaza açmayı planlıyor. Şirketin Genel Müdürü Jörg Bierlein, Samsun'daki marketlerinden memnun olduklarını, 2. mağazalarını da ağustos ayı içinde İzmir'de açacaklarını söyledi. Bierlein, "Samsun'daki mağazamızdan memnunuz, hedeflerimize yaklaşık bir seyirle yolumuza devam ediyoruz. Bu mağaza açıldıktan sonra bizim için çok şey değişti. Gördük ki diğer Anadolu illerinde de şube açabiliriz. Samsun'da başarabilirsek diğer Anadolu illerinde de devam edebileceğimizi düşündük. 24 Ağustos'ta İzmir'de 2. şubemizi açacağız. 1 milyar dolarlık yatırım hedefimizde sapma yok. Hedefe doğru yürümeye devam ediyoruz." diye konuştu.

Baumax, Avrupa ülkeleriyle kıyasladığında Türkiye'yi istikrarlı bir pazar olduğunu görüyor, stratejik öneme sahip olarak düşünüyor, bu yüzden burada bir an önce büyümek istiyor. Şirket, 2011'de Türkiye'de 5 yeni yapı marketi açmayı hedefliyor. Ancak Baumax'ın en büyük sıkıntısı yapı marketi için aradığı nitelikli alanı bulmak. Baumax Genel Müdürü, "Yapı marketi açmak için en az 15 bin metrekare alan olması lazım. Çok özellikli yerler aradığımız için de böyle bir alan bulmakta zorluk çekiyoruz. Bu da bizim işlerimizi yavaşlatıyor." dedi. Dünyadaki bütün mağazalarında 'kendin yap' konseptiyle faaliyet gösteren Baumax, Türkiye'de bu noktada zorlanmış. Başka ülkelerdeki insanlardan farklı olarak Türk insanının hazır, monte edilmiş ürünleri tercih ettiğini söyleyen Baumax Genel Müdürü, bu yüzden Samsun'daki mağazada yüzde 25 oranında fazla işçi çalıştırmak zorunda kaldıklarını söyledi. Jörg Bierlein konumlarını ise şöyle açıkladı: Bizim stratejimiz de kaliteli ürünleri en ucuza satıyoruz. Fiyat açısından bakacak olursak, yapı marketinin BİM'iyiz. Ama BİM'de çok fazla ürün çeşidi olmamasına rağmen bizim marketlerde her türlü şey var." şeklinde konuştu.