Samsun-Sivas-Kalın Demiryolunda Kamu Zararı İddiası



431 kilometre uzunluğundaki Samsun-Sivas Kalın demiryolunun modernizasyonuna 2015 yılında başlandı. AB İPA (Avrupa Birliği Katılım Öncesi Yardım Aracı) fonundan finanse edilerek 258 milyon euroya yapılacağı belirtilen çalışmanın 2017 yılında tamamlanacağı açıklandı. Ancak, demiryolu 3 yıl gecikmeli olarak 1 Kasım 2020’de Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından yük taşımacılığına açıldı. 2022 yılında da güzergah yolcu taşımacılığında hizmet vermeye başladı.

Sözcü’den İsmail Akduman’ın haberine göre; CHP Samsun Milletvekili Neslihan Hancıoğlu, demiryolu hattında yapılan Modernizasyon Projesi'nde büyük kamu zararı olduğunu iddia ederek, konuyu Meclis gündemine taşıdı.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Hancıoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nun cevaplaması talebiyle bir önerge vererek şunları söyledi: “2020'de yük taşımacılığına, Haziran 2022'de ise yolcu taşımacılığına başlanılan demiryolu hattındaki modernizasyon çalışmaları, başlangıç aşamasında toplamda 258 milyon euroluk bir yatırım olarak planlanmış ve 220 milyon euro tutarındaki kısmının Avrupa Birliği'nce karşılanacağı protokole bağlanmıştır. Ancak ihale sürecinde ve yapım aşamasında yaşanan ciddi gecikmeler nedeniyle AB hibe fonundan kullanılacak olan kaynağın yaklaşık 72 milyon euroluk kısmı kullanılamamış, dolayısıyla bu kayıp merkezi yönetim bütçesinden karşılanmak zorunda kalınmıştır. Dahası, 258 milyon euro olarak hesaplanan proje, bitiminde yaklaşık 320 milyon euroya mal olmuş ve merkezi yönetim bütçesinden projeye aktarılan kaynak toplamda yaklaşık 177 milyon euroya ulaşmıştır. AB'nin kullandırmadığı 72 milyon euroluk hibeye hem de 60 milyon euroya yaklaşan maliyet artışı olmuştur. Fazladan harcanan milyonlarca euronun hesabını kim verecek?”

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.