Sadece Kuş Uçabilir




İstanbul-Konya arasını 3.5 saat, Ankara-Konya arasını 1 saat 15 dakika, Ankara-Eskişehir arasını ise 1 saate indirecek hızlı tren hattının Ankara-Eskişehir hattı tamamlandı. Sinyalizasyon çalışmalarına başlanan hatta kuşların dışında hayvan ve insanların girememesi için 100 milyon Euro tutarında yatırımla 100 alt geçit ve viyadük inşa edildi. Ankara-Eskişehir hattı, İstanbul'a ulaşımı da kısaltacak. 7- 8 saatlik yolculuk hattın devreye girmesiyle iki-üç saat kısalacak.

3.5 milyar dolar
2008 yılında Ankara-İstanbul hattının tamamen bitmesiyle yolculuk 3 saate kadar düşecek. Demiryollarına önümüzdeki 5 yılda yaklaşık 8 milyar dolarlık yatırım planlanıyor. Ankara-İstanbul ve Ankara-Konya arasındaki projelerin maliyeti ise yaklaşık 3.5 milyar dolar. TCDD'ye ait limanların özelleştirilmesinden gelecek yaklaşık 2 milyar dolarlık kaynak da demiryollarına aktarılacak. Ankara-Konya hattı 2008'de, Ankara- İstanbul hattı da 2010 yılında hizmete girecek. Bu hatların devreye girmesinin ardından Ankara-Sivas ve Ankara- İzmir arasında da hızlı tren hattı yapımına başlanacak. Hızlı trenin bütün olarak işlemeye başlamasıyla birlikte birlikte Ankara-İstanbul hattında yolcu payının yüzde 10'dan yüzde 78'e yükselmesi bekleniyor.

Tel örgüler var
TCDD Genel Müdürü Süleyman Kahraman, Ankara-Eskişehir arasındaki hattın güvenliğinin alındığını belirterek "Bu hatlara ancak kuş girer" dedi. SABAH'ın sorularını yanıtlayan Kahraman, "Ne insan ne de hayvanlar hatlara giremez. Ancak havadan kuş girebilir. Bütün alt ve üst geçitler korumalı. Bazı hatlarda da güvenlik için tel örgü var. Hızlı tren sürekli 250 kilometre hızla gitmeyecek. Yavaşladığı 80-100 kilometre hızlara düştüğü bölümlerde var. Güvenlik en üst seviyede düşünülerek hareket ediliyor" diye konuştu.

AB'nin Ortadoğu ve Asya'ya açılma yolu
İTÜ İnşaat Fakültesi Ulaşım Anabilimdalı öğretim üyesi Prof. Dr. Güngör Evren, hızlı trenin Türkiye'nin Avrupa Birliği, Ortadoğu ve Orta Asya'ya açılma yolu olduğunu ifade ederek, şöyle konuştu: "Bu hat Avrupa'nın bu bölgelere Türkiye üzerinden giden dördüncü ve onuncu koridorunu oluşturuyor. AB'nin hedefi, 2015'e kadar 30 bin kilometrelik tren ağı."