Sabiha Gökçen’in İkinci Pisti Ne Zaman Bitecek?



Sabiha Gökçen Havalimanı’nın ikinci pist inşaatı ilerlemek yerine geriye gidiyor. Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu, Haziran ayında TBMM’de bir soru önergesine verdiği yanıtta 13 yıldır bir türlü bitirilemeyen pistle ilgili Covid-19 nedeniyle aksaklıklar çıktığını, iş bitim tarihinin 28 Aralık 2021 olarak revize edildiğini açıklamıştı.

Ancak 2022 Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’nda yer alan şu ifade konuyu yakından takip edenleri şaşırttı: “Sabiha Gökçen Havalimanı 2. pist ve mütemmimleri işinde yüzde 50 fiziki gerçekleşme sağlanacaktır. ”

Sözcü’den Yusuf Demir’in haberine göre; ikinci pist projesi, 13 yılı aşkın süredir gündemde ama bir türlü bitirilemiyor. 31 Ekim 2009 günü o dönem Sabiha Gökçen Havalimanı’nı işleten LİMAK’ın Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “İkinci pist için start verildi” diyerek çalışmaların başladığını açıkladı. Ancak 5 yıl sonra açılabilen ilk ihale 720 milyon liraya YSE’ye verildi. Pist 2017’de bitecekti.

Reklam Goruntulenme Bolumu

2016’da yeni ihale açıldı. Bu defa yaklaşık maliyet 1 milyar 397 milyon TL olarak hesaplandı. İhale MAKYOL’a verildi. İş 2019’da bitecekti.

İş bitmedi ama işi yapan şirket kimlik değiştirdi. KMC Sabiha Gökçen Havalimanı Adi Ortaklığı oldu. Makyol’un yanına kamuoyunun yakından tanıdığı Kolin ve Cengiz de eklendi.

Üç firma, Sabiha Gökçen’in tek rakibi İstanbul Havalimanı’nı işleten İGA’nın ortaklarıydı. Sabiha Gökçen’in kapasitesini katlayacak ikinci pistin bitmemesinin asıl nedeni olarak inşaatın rakip firmalar tarafından yapılması gösteriliyor.

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.