Sadece 4 yıl önce dünyanın en iyi 3. havalimanı seçilen Atatürk Havalimanı’nın pistlerin kırılarak millet bahçesi yapılması ve atıl hale getirilmesinin yankıları büyüyerek sürüyor. Cumartesi günü medyaya yansıyan haberlerde İstanbul Havalimanı ihale şartnamesinde, Atatürk Havalimanı’nı kapatma garantisi verildiği ortaya çıkmıştı. Böylece yeni havalimanı Avrupa yakasında rakipsiz kalacaktı.
Sözcü’den Yusuf Demir’in haberine göre; benzer bir durum Anadolu yakasında da yaşanıyor. İstanbul Havalimanı’nın Anadolu yakasındaki rakibi Sabiha Gökçen Havalimanı’nın kapasitesinin artırılması da yıllardır bekleniyor. Kapasite artırımında en kritik yatırım olan ikinci pist inşaatı tam 8 yıldır bitmiyor.
Pist inşaatının, alttan geçen TEM bağlantı yolundaki tünelde yaşanan çökme ve çatlamalar nedeniyle tamamlanmadığı belirtiliyor. Geçtiğimiz yıl yapılan tünel güçlendirme ihalesi sözleşmesinde işin bitiş tarihi 26 Şubat 2023 olarak öngörülüyor.
Sabiha Gökçen'in kapasitesini iki katına çıkaracak pist inşaatını İGA'yı işleten müteahhitler yapıyor. Daha önce basında yer alan haberlerde 2. pistin ihalesini alan Makyol İnşaat’ın daha sonra taşeron olarak AKA İnşaat ile sözleşme imzaladığı; AKA İnşaat’ın ortakları arasında Makyol İnşaat’la birlikte, İstanbul Havalimanı’nı işleten İGA’nın dört ortağından ikisi olan Cengiz Holding ve Kalyon İnşaat’ın da olduğu ortaya çıkmıştı.
Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu, 2021 Haziran ayında TBMM'de bir soru önergesine verdiği yanıtta Covid-19 nedeniyle aksaklıklar çıktığını, iş bitim tarihinin 28 Aralık 2021 olarak revize edildiğini açıklamıştı.
Ancak 2022 Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı'nda yer alan şu ifade kafaları karıştırdı: “Sabiha Gökçen Havalimanı 2. pist ve mütemmimleri işinde yüzde 50 fiziki gerçekleşme sağlanacaktır.”
Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.