Sabiha Gökçen, Yeni Terminalle İlk Üç Ayda Yolcu Sayısını Katladı



2009 yılı sonunda 500 milyon avroluk yatırımla yeni dış hatlar terminalini hizmete açan Sabiha Gökçen Havalimanı, yolcu sayısını ilk üç ayda ikiye katladı. Havalimanına ikinci pistle birlikte yaklaşık 500 milyon dolarlık bir yatırım daha planlanıyor

Limak Holding (LİMAK), GMR Infrastructure (GMR) ve Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) konsorsiyumu tarafından yeni terminal ve ekleri 18 aylık rekor bir sürede tamamlanarak, geçtiğimiz ekim ayında hizmete açılan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (İSG) 2010 yılının ilk üç ayında yolcu sayısını bir önceki yıla göre yüzde 100 artırdı.

Yolcu kapasitesinin 25 milyona ulaştığını belirten İSG CEO’su Gökhan Buğday, “3 bin 500 metre uzunluğundaki ikinci pistin de çalışmaları sürüyor. Önümüzdeki yıl ihaleye çıkılacak. 2012’de tamamlandığında bize 50 milyonun üzerinde bir yolcu kapasitesi getirecek” dedi. Yeni pistte farklı teknolojiler kullanılacağını vurgulayan Buğday, bununla birlikte yeni yatırımların 500 milyon doları bulabileceğini söyledi.

Bu yıl 11 milyon yolcu hedefi

2008 yılından 2009 yılına yolcu sayısının yüzde 52.3 arttığını aktaran Buğday, 2008 yılında 4.3 milyon olan yolcu sayısının 2009’da 6.6 milyona çıktığını bu yıl ise, 11 milyon yolcu beklediklerini ifade etti. İSG’nin 2010 yılının ilk üç ayında çok başarılı bir performans gösterdiğini kaydeden Buğday, “Geçen yıl ilk üç ayda havalimanımızdan toplam 1 milyon 120 bin 726 kişi geçiş yaparken, bu yılın ilk üç ayında toplam yolcu sayımız 2 milyon 201 bin 573 kişiye ulaştı” dedi. Bu artışın gerçek anlamda bir rekor olduğunu belirten Gökhan Buğday, “Rekor bir sürede inşa edilen havalimanımız teknolojik altyapısı, ulaşım kolaylığı, yer hizmetlerinin kalitesi, konforlu oteli ve alışveriş alanlarıyla yolcuların tercih ettiği bir havalimanı oldu” diye konuştu.

Dış hatlarda rekor artış

İSG’nin hem toplu taşıma olanakları hem de kara ve deniz bağlantısı sayesinde benzersiz bir lokasyona sahip olduğunu anlatan Gökhan Buğday, hem iç hem de dış hat yolcu sayısında 2010 yılının ilk çeyreğinde yüzde 96 büyüme yaşadıklarını kaydetti. İSG’den 2009’un ilk çeyreğinde 806 bin 977 iç hat yolcusu uçarken, bu rakamın 2010 yılı ilk üç ayında 1 milyon 563 bin 922 olduğunu belirten Buğday, şunları söyledi: “2009 yılında dış hat yolcu sayımız 313 bin 749’du. 2010 yılında ise 637 bin 651 oldu. Dış hatlardaki yolcu sayısı artışımızda, başta THY olmak üzere dünyanın sayılı havayolu şirketlerinin Avrupa kentlerine 2009 sonundan itibaren başlattıkları uçuşlar etkili oldu.”

THY’den sonra Star Alliance üyesi Spainair ile de işbirliği yaptıklarını vurgulayan Buğday, şöyle devam etti:

“Ülkelerinin simgesi olmuş, uluslararası alanda tanınan havayollarının İSG’yi tercih etmesi, bizim için çok önemli bir itici güç. Havacılık sektöründe 1988 yılından itibaren hizmet veren Spanair’ın ana havalimanı Barcelona. Nisan ayından itibaren Spanair şirketiyle İspanya’nın Barcelona şehrine uçuşlarımız başladı. 37 ayrı destinasyona seferleri bulunan Spanair, Barcelona’dan, İspanya’nın dokuz şehrine transit imkânı sunuyor. Türkiye’de 21 noktaya, dünyada ise 60 noktaya uçuş gerçekleştiriyoruz. Nisan ayı itibarıyla  hem Avrupa hem de dünyanın değişik bölgelerindeki farklı noktalar uçuş ağımıza eklendi. Bunlara örnek olarak JetAirFly’ın Charleroi/ Belçika, Transavia’nın Amsterdam, Air Lift Service’in Üsküp uçuşlarını sayabiliriz.”

‘Uçaklar vaktinde kalkıyor, rötar yok’

İSG’nin 2009 yılını 51 bin 765 uçuş yoğunluğu rakamıyla son derece başarılı bir şekilde tamamladığını ifade eden Gökhan Buğday, ‘‘2009 yılının aynı döneminde 9 bin 141 olan uçuş rakamı, 2010 yılının ilk üç ayında ikiye katlanarak 18 bin 605’e ulaştı. Elde ettiğimiz bu verilere baktığımızda; gerek havayollarının artan hatları gerekse frekanslarda meydana gelen artış neticesinde, 2009 yılının sonunda elde ettiğimiz bu başarının daha da üstüne çıkacağımızı düşünüyorum’’ dedi. Sabiha Gökçen’de rötar sorunu yaşamadıklarının da altını çizen Buğday, uçakların vaktinde kalktığını ve çok hızlı hareket edildiğini belirtti.

Türkiye’de tartışılan ‘üçüncü havalimanı’ konusunda da Buğday, “Türkiye için bir ihtiyaç. İstanbul’un toplam yolcu sayısı 35 milyon. İstanbul toplamda 55-60 milyon yolcuya ulaştığında üçüncü havalimanı çalışmaları başlamalı. İhtiyaç ama bugünün ihtiyacı değil” diye konuştu.