Benzer bir sorun Atatürk Havalimanı için de gündeme gelmişti. Sayıştay’ın konuyla ilgili raporunda Atatürk Havalimanı’nda mania limitlerinin aşıldığı tespiti yer aldı. Raporda mania limitlerini aşmış 223 bina bulunduğu belirtildi.
Atatürk Havalimanı’nda durum bu. Sabiha Gökçen Havalimanı etrafında mania limitlerini aşmış ne kadar bina olduğuysa henüz bilinmiyor. Atatürk Havalimanı’na inmesi yasak olan dev Rus Kargo uçaklarının Sabiha Gökçen’e iniş kalkış yapmasıysa tehlikeyi bir kat daha artırıyor.
Doğalgaz tehditi
Havalimanın hemen yanında ise bir başka tehlike daha var: BOTAŞ’ın Doğalgaz Ana Dağıtım Merkezi. Merkez, uçakların inmeden önce yere en yakın konumda bulundukları noktada yer alıyor.
Sivil Havacılık Eski Genel Müdür Yardımcısı Oktay Erdağı, Sabiha Gökçen’deki duruma ilişkin VATAN’a açıklamalarda bulundu. Erdağı’nın değerlendirmeleri şöyle:
“Bu yapılar uçuş emniyeti bakımından çok tehlikeli. Bu yapıların pilotlar üzerinde psikolojik etkileri olur. Türkiye bir çok havaalanını etrafında oluşan manialar nedeniyle kullanım dışı bırakmak zorunda kaldı. Bunun en önemli örneği Adana Havaalanı’dır. İstanbul Atatürk Hava Limanın da şehrin içerisinde kalması ve etrafındaki yapılaşmalar nedeniyle artık ihtiyaca cevap verememesi nedeniyle 3. Hava Limanın yapımına karar verilmiştir. Artık Türkiye’nin havaalanı kayıp etme lüksü yoktur.”
Mania nedir?
Mania limiti uçakların güvenli uçuşu için, yapı yüksekliklerinde esas alınacak oranları ifade ediyor. Sabiha Gökçen Havalimanı’nın mania limiti, en yakın bölgede 138, en uzak bölgede ise 338 metre. Bu bölgeye yapılacak binaların yüksekliği, mania limitinden arazi rakımının çıkarılması yöntemiyle hesaplanıyor.