Türk havacılık sanayiinde hava araçlarının rüzgâra karşı direncini ölçmek üzere 54 yıl önce Ankara’da kurulan Türkiye’nin tek rüzgar tüneli, müşteri bekliyor.
TÜBİTAK, yurtiçinde gerekli ilgiyi görmeyen ve hızı saatte 343 kilometreye ulaşan rüzgarın suni olarak oluşturulduğu tünele yurtdışından müşteri bulabilmek için girişimlere başladı. Havacılık sanayiindeki gelişmeler üzerine 1950 yılında kurulan “Ankara Rüzgar Tüneli”, 1993 yılına kadar hiç kullanılmadı.
Faaliyete geçirilmek üzere kurum Ankara Rüzgâr Tüneli, son olarak TÜBİTAK Savunma Sanayii Araştırma ve Geliştirme Enstitüsü’ne (SAGE) devredildi. Kurulduğu günden itibaren 44 yıl kullanılmayan ve TÜBİTAK tarafından 1993 yılında modernize edilen Rüzgâr Tüneli, uçaklardan otomobillere, kulelerden çanak antenlere kadar birçok cismin rüzgâra karşı direncinin test edilebildiği bir merkeze dönüştürüldü.
Dünyanın birçok ülkesinde otomobilden hava araçlarına, köprülerden kulelere ve hatta binalara kadar rüzgârın etkileri bu tünellerde ölçülürken, Türkiye’nin tek “Rüzgâr Tüneli” ise yeterince tanınmadığı için müşteri bekliyor.