2013 yılında, özellikle Güney İtalya'da yaygın bir marka olarak pazarda ilk 10 üretici arasında yer alan Isvea'yı satın alarak bir 'dünya markası' olma yolunda önemli bir adım atan Çorum merkezli ECE Grup; 6 - 8 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilen 'Roma’dan Hattuşa’ya Isvea Çorum Buluşması'yla Türkiye’den vitrifiye ve sağlık banyo gereçleri sektörünün önemli isimlerini biraraya getirdi. Isvea İtalya Ülke Müdürü Dr. Alessio Scacaroni, ödüllü tasarımcı Dr. Ettore Giordano ve Isvea’nın kurucusu Angelucci ailesinden Ada Lucianni Angelucci’nin de hazır bulunduğu buluşmada; markanın Çorum Organize Sanayi Bölgesi'ndeki üretim tesisleri de basın mensuplarına açılırken, ileriye dönük hedefler hakkında da önemli açıklamalarda bulunuldu.
Erdem ÇenesizErdem Çenesiz: Üst segmentte büyüyeceğiz
Buluşmada, Isvea gibi önemli bir markayı Türkiye’ye kazandırmanın sevincini yaşadıklarını kaydeden Ece Holding Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Çenesiz; bundan sonraki ana hedeflerinin, markayı sektörünün dünya liderleri arasına sokmak olduğunu vurguladı. Türkiye'nin markalaşma konusundaki eksikliklerine işaret eden Çenesiz; neden Isvea'yı satın aldıklarını şöyle açıkladı:
"Türkiye; seramik sağlık gereçleri konusunda Avrupa'nın en büyük üretici ülkesi ve dünyada ise 3. konumda. Bu iş kolunda üretim ve teknolojik açıdan kuvvetli olmasına rağmen, ortalama birim fiyat açısından maalesef dünya pazarlarının alt-ekonomik segmentinde konumlanıyor. Başka bir ifadeyle, ülke olarak eksiğimiz markalaşma alanında. Ece Holding olarak, uluslararası pazarlardaki faaliyetlerimizi güçlendirmek amacıyla, seramik sektöründeki İtalyan algısını da dikkate alarak; bir İtalyan markasının satın alınmasıyla üst segmentte büyüme stratejisini benimsedik".
Foto: Erdem Çenesiz ve Ettore Giordano, A Design Awards and Competition'da ödüle değer bulunan 'Bplus' serisi önünde
İtalyan markalarının dünya pazarlarındaki olumlu imajından yararlanmak ve iç pazarda Türk tüketicisine yeni bir alternatif sunmak istediklerini kaydeden Çenesiz; bu anlamda stratejilerini şöyle özetledi:
Araştırmalarımızda, Türk tüketicisinin ev mobilyası, moda, aksesuar seçiminde ve mutfak mobilyaları tercihinde İtalyan tasarımı ürünlere ilgisi olduğunu gördük. Oysa banyo alanında Türkiye'de yerel markaların dışında Alman menşeli markaların egemen olduğunu tespit ettik. İşte biz bu boşluğu da görerek, Türk banyo ürünleri sektörüne bir İtalyan markasını ve İtalyan tarzını sunmanın iç pazarda büyüme hedeflerimizi destekleyeceğine inandık. Aynı zamanda, ihracat ortalama birim fiyatımızın yükselmesiyle de, ihracatımızın katma değerini arttırmayı planladık. Tüm bunlara ilave olarak bu operasyonla, “Türk firmaları yabancı markaları satın alarak yabancılardan daha iyi yönetiyorlar” tezini güçlendirdik. Ülkemizin girişimcilik ve yönetim başarısına da katkı sağlayacağımıza ve dolayısıyla yabancı sermayeli yatırımcılar içinde Türkiye imajına yönelik olumlu bir adım olduğuna inandık".
"Artık Çorum, Isvea’nın üretim üssüdür. Bugün, Çorum’dan büyüyen bir dünya markası öyküsünün başlangıcına tanık oluyorsunuz" diye konuşan Çenesiz; yeniden şekillenen üretim kapasiteleri hakkında ise şu bilgileri verdi:
"Vitrifiye Seramik Üretim Merkezi’nin yıllık üretim kapasitesi 2 milyon adet olup, 90 bin metrekare açık, 45 bin metrekare kapalı alan üzerinde kuruludur. Banyo Dolapları Üretim Merkezi ise 100 bin metrekare açık, 10 bin metrekare kapalı alana kurulu olup; yıllık banyo mobilyası üretim kapasitesi 100 bin modüldür. Üretimin yüzde 90'lık kısmı bu tesislerde yapılırken, yüzde 10'luk kısmı da İtalya'dan gelecektir. Bu nedenle üretim tesisi bünyesinde lojistik merkezi yatırımını tamamladık. Modern sistemlerle donatılmış lojistik merkezimizde 500 bin adet ürün stoklanabilmekte ve her biri elektronik yönetim sistemi dahilinde anında yüklemeye hazır hale getirilebilmektedir".
Isvea markasının bundan sonraki marka stratejisini 'Türk banyo kültürünü İtalyan tasarımı ile bütünleştirerek, tüketicilere modern, özgün banyo mekânları sunmak' olarak özetleyen Çenesiz; yeni yapılanmayla birlikte İtalya merkezli satış ekibinin İtalya ve çevre ülkelere yönelik, İstanbul merkezli ihracat ekibinin ise İngiltere, Rusya, Türk Cumhuriyetleri, Ortadoğu ve Türkiye'nin komşu ülkelerine yönelik satış faaliyetlerini üstlendiğini ifade etti. İki firmanın birleşmesiyle birlikte son derece güzel sonuçlar almaya başladıklarını vurgulayan Çenesiz; "2013 yılında 44 farklı ülkeye 17 milyon 500 bin USD ihracat yaptık. 2014 için ise bu rakamı 30 milyon USD olarak planladık ve hedefimize doğru ilerliyoruz. Yurtiçi pazarda ise 5 yıl içerisinde orta ve üst segment toplamından yüzde 10 pay alma hedefindeyiz" diye konuştu.
Foto: Vitrifiye sırlama bölümündeki 'robot sırlama ve handling ünitesi' ile zaman ve hammadde tasarrufunun yanısıra işçilik hatalarının minimize edilmesi sonucu üretim verimliliğinde de artış sağlanıyor
Ada Lucianni Angelucci: Çorum artık İsvea'nın ikinci anavatanı
Isvea’yı yaratan Angelucci ailesi üyelerinden ve Isvea Eski Yönetim Kurulu Üyesi Ada Lucianni Angelucci de 1962 yılında Eusanio Del Sangro yakınlarında İtalya’nın 7. seramik fabrikası olarak kurulan Isvea'nın pazarda hep ilk 10 üretici arasında yer aldığını belirtti. Özellikle Güney İtalya’da çok güçlü bir marka olan Isvea'nın başarısının en tartışılmaz ayaklarının tasarım ve üretim olduğunun altını çizen Ada Lucianni Angelucci; markayı satmalarının nedenini ise şöyle açıkladı:
Foto (soldan sağa): Ettore Giordano, Ada Lucianni Angelucci, Erdem Çenesiz ve Dr. Alessio Scacaroni
"Aile olarak zamanla fark ettik ki, Isvea üretim konusunda biraz geride kaldı. Bu konuya daha farklı bir yaklaşım getirmemiz gerekiyor diye düşünürken, Ece Holding’le tanıştık ve onların üretim gücünden, ihracat performansından ve marka yatırım hedeflerinden etkilendik. Ece Holding Isvea’ya talip olunca, yarattığımız markanın daha da büyüyeceğini; bu sektörün büyük oyuncularından biri olacağını öngörerek Isvea'yı gönül rahatlığıyla Ece Holding’e devrettik. İtalya’nın, yani Isvea’nın tasarım gücüne; Türkiye’nin, yani Ece Holding’in üretim gücü eklenince markanın büyük bir atak yaptığını görüyoruz. Açıkçası bu da aile olarak bizi çok mutlu ediyor".
Geçmişi yaşatan, zamanın ruhuyla ileri taşıyan tasarımlar
"Bu Türkiye’ye ilk gelişim değil. Her gelişimde, gittiğim her bölgeden biraz daha etkileniyorum" diyen ödüllü tasarımcı Ettore Giordano ise İtalya ve dünyadaki tasarım trendleri ve tasarımın pazarlamadaki rolüne dikkat çekti. Roma İmparatorluğu'ndan Rönesans dönemine İtalyan tasarımının köklü geçmişine dikkat çeken Giordano, "Bir tasarımcı olarak bu mirası yaşatmak ve zamanın ruhuyla ileri taşımak benim için çok önemli. Genel olarak çağdaş İtalyan tasarım anlayışı da bu temelde yükseliyor diyebilirim" şeklinde konuştu. Çağdaş İtalyan tasarımını geleneksel tasarım kültürü ve estetik mirası ile modern bir yenilik anlayışının ve fonksiyonelliğin birleşimi olarak tanımlayan Giordano; İtalyan tasarımının tam da bu nedenle vitrifiye, seramik ve banyo gereçleri alanında da dünya çapında özgün bir konuma sahip olduğuna dikkat çekti. Giordano, Isvea'nın alanında bu anlayışın en önde gelen temsilcilerinden biri olduğunu ve bu özelliğinin aldığı ödüllerle profesyonel olarak da tescillendiğini kaydederek, şöyle devam etti:
"Isvea tasarımları geçen yıldan sonra bu yıl da İtalya’nın en prestijli uluslararası tasarım yarışmalarından olan A’ Desgin Awards’da 6 tane ödül aldı. Bu ödüller yenilik, teknoloji, tasarım ve yaratıcılık gibi kriterler üzerinden veriliyor. Durum sanırım ortada. Ödüllerden biri benim tasarımım olan 'Bplus serisi asma klozetler'e verildi. Bplus serisini tasarlarken, Ece Holding Ar-Ge merkezinin geliştirdiği cleaRim teknolojisini tasarımıma adapte ettim. cleaRim teknolojisini çok basitçe anlatmam gerekirse, klozetin içindeki halka şeklindeki kanalı kaldırdık. Böylece daha kolay temizlik, dolayısıyla daha az deterjan ve su tüketimi sağlıyoruz. Temelde çok basit, çevre dostu bir teknoloji. CleaRim, hijyene yeni bir boyut getirdi diyebiliriz.
Isvea sadece tasarım, kalite ve farklı fonksiyonel yaklaşımları gibi özellikleriyle değil; sağlık ve çevre dostu üretim bilinciyle de dikkat çeken bir marka. CleaRim özelliğinin yanısıra klozetlerde her kullanımda yüzde 60’dan fazla su tasarrufu sağlayan AquaPlus özelliği ve seramik yüzeylere uygulanan bakteri barındırmayan SterilPlus yüzey teknolojisi gibi uygulamalar, bu bilincin yansımaları. Eminim ki bu bilinç, Isvea Ece Holding bünyesinde büyüdükçe daha da güçlenecek. 2015’te gerek vitrifiye gerekse banyo mobilyalarında yine tasarımı önde tutan, fonksiyonel, farklı alanlar için farklı çözümler sunan, yenilikçi ve çevre dostu tasarımlarla karşınızda olacağız".
Türkiye'deki teknoloji geliştirme ve makine üretimi boşluğunu gören ECE Holding, "en yeni teknoloji, sizin ürettiğiniz teknolojidir" düşüncesiyle GENİTEC A.Ş'yi kurmuş. ECE Holdin İcra Kurulu Başkanı N. Bülent Onur'un verdiği bilgiye göre Çorum üretim tesislerindeki makinelerin tamamını tasarlayan ve üreten GENİTEC A.Ş; başka üreticilere makine satma fikrine de sıcak bakıyor. Hatta ilk satışını da Tunus'a gerçekleştirmiş.
Tam entegre bir üretim tesisi olan Isvea Çorum fabrikası, 500'den fazla canlı koda sahip. Hepsi barkodlu olan ürünler, bütün yaşam döngüsü boyunca izlenebiliyor.
Enerji yoğun bir üretim sürecine sahip olan fabrikada tünel fırın çıkış bacasından dışarı atılan 90-100 derecedeki atık hava, direkt dışarı atılmak yerine kurulan 'ısı geri kazanım sistemi'ne gönderiliyor ve böylece önemli bir enerji tasarrufu sağlanmış oluyor.