Asırlık geçmişini yenilikçi yaklaşımına entegre ederek kullanıcıların ihtiyaç ve beklentilerine yönelik inovatif ürünler tasarlayan Roca, Türkiye‘nin en büyük armatür fabrikalarından biri olan üretim merkezinde, 1 milyon parçaya yakın üretim gerçekleştirerek büyüme oranını yüzde 73’e çıkardı. Türkiye’de ürettiği ürünlerin yüzde 70’ini İspanya, İsviçre, Bulgaristan, Portekiz ve Fransa başta olmak üzere 60 ülkeye ihraç eden Roca, iç pazarda yüzde 30 olan üretimini 2022’de yüzde 40’a ulaştırmayı hedefliyor.
“2021’de pandeminin etkilerini telafi ettik”
2021’de pandeminin olumsuz etkilerini telafi ettiklerine dikkat çeken Roca Türkiye Genel Müdürü Salvador Lopez Oliva: “İnşaat malzemeleri sektörü pandemi dönemi ve sonrasını oldukça iyi yönetti. Globalde banyo ürünleri sektöründe büyüme yaşandı. Sektör olarak pandeminin olumsuz etkilerini telafi ettiğimiz bir yıl oldu. Üretimimiz ve çalışmalarımız hız kesmeden devam etti. Bu yılın önemli gelişmelerinden biri de sektörümüze değer yaratan fuarların öne çıkmasıydı. Biz de bu kapsamda ilk kez Uluslararası Seramik Banyo Mutfak Fuarı UNICERA’da ürünlerimizi sergiledik. Türkiye’nin dört bir yanından gelen bayiler, bayi adayları ve sektör profesyonelleri ile anlamlı ortaklıklar gerçekleştirdik.” dedi. 2021 yılında banyo ve mutfak alanlarına sundukları çözümlerin Türkiye’de daha fazla yayılmasına çalıştıklarını da belirten Oliva sözlerini şöyle sürdürdü: “Banyo ve mutfak alanlarına yeni ürün alternatifleri getirerek çeşitliliği arttırıp, gelişmiş fonksiyonlu ürünlerimizi müşterilerimizle buluşturduk. 2021 yılında ödüllü, ünlü mimarların tasarladığı iki lavabo koleksiyonumuzu pazara sunduk. Red Dot Awards’ta “en iyi tasarım” olarak seçilen Infinity koleksiyonumuzu ve Brezilya’lı mimar Ruy Ohtake’nin Uluslararası Tasarım Ödülü (IDA) ile "Best of the Best" Red Dot Ödülü’nü kazanan koleksiyonunu son kullanıcıyla buluşturduk” dedi.
Bayi yatırımları 2022’de de devam edecek
Sektörün üzerinde bir büyüme ile yılı kapattıklarına değinen Oliva, “Türkiye'de son on yılda imalat ve sanayi sektörlerinde dev adımlar atıldı. Biz de iç pazarda büyüme hedefiyle faaliyetlerimizi hızlandırdık. Türkiye nitelikli iş gücü açısından potansiyeli yüksek bir pazar; bu özellikleri taşıyan yenilikçi, heyecanlı, başarı odaklı ekibimizle yatırımlarımıza hızla devam ediyoruz. EMEA pazarlarında büyümek için Türkiye çok büyük bir avantaja sahip ve bu pazarda büyümeyi oldukça önemsiyoruz. 40 ana bayi olmak üzere alt bayilerle birlikte Türkiye’nin 100 noktasında satışımız var. Büyüme stratejimiz kapsamında bayi yapılanmamız devam edecek. En önemlisi de Türkiye’deki armatür fabrikamız ile pazara dünya kalitesinde ve yeni koleksiyonlar geliştirmeyi sürdüreceğiz.” dedi.
Su tasarruflu ve akıllı tasarımlarla sürdürülebilir üretim desteklendi
Roca Grup’un çevre bilincini kendine vizyon ve misyon edinmiş bir marka olduğunu vurgulayan Salvador Lopez Oliva, “Roca kurulduğundan bu yana girdiği sürdürülebilirlik yolculuğunda sürekli yeni adımlar atıyor. Doğaya saygılı tasarımlar sunmayı amaçlıyor. Sürdürülebilirlik, kurumsal stratejimizde merkezi bir rol oynuyor ve tüm iş yapış biçimimize yön veriyor. Bu konudaki istikrarlı çalışmalarımızın gördüğü takdir ile sendikasyon kredimizi yeniledik. Karbon emisyonu ve su tüketiminin azaltılmasıyla ilgili taahhütlerde bulunduk. Kredi ile yeni teknolojilere yatırımlar, uzmanlarla iş birliği ve bilgi paylaşımı yoluyla sektörün ilerlemesine katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Karbon emisyonu ve su tüketiminin azaltılmasında öncü projeler geliştirmeye devam ediyoruz. Bu kapsamda enerji yönetimi ve otomasyonun dijital dönüşümü konusunda uzmanlaşmış Schneider Electric ile dekarbonizasyona yönelik yeni bir yol haritası belirlemek ve grup genelinde tek bir küresel strateji kurmak için bir anlaşma imzaladık. O tarihten bu yana birlikte çevresel ayak izi oranını azaltma konusunda ölçümler yapıyoruz. . Öte yandan 2004 yılından beri düzenlediğimiz uluslararası tasarım yarışması olan Jumpthegap’i sürdürülebilir gelecek konusunda da belirleyici tasarımlar geliştirmek için bir fırsat olarak görüyoruz” ifadelerini kullandı.
2022 büyüme ve teknoloji yılı olacak
2021’in sektöre en büyük etkisinin teknolojinin banyoya entegrasyonu olduğunu kaydeden Oliva konuşmasını şöyle sürdürdü: “Global bir şirket olarak genel resmi değerlendirdiğimizde banyo ürünleri sektöründe dikkat çeken bir büyüme yaşandı. Bu dönemin sektöre en büyük etkisi ise teknolojinin banyoya entegrasyonu oldu. Bu sürecin 2022 yılında da devam edeceğini, özellikle sürdürülebilirlik içerikli başlıkların daha fazla öne çıkacağını öngörüyoruz. Bu bağlamda sektörün ekonomideki gelişmelere bağlı olarak toparlanacağını ve salgın öncesi dönemlere yakın bir gelişme göstereceğini öngörüyoruz.”
*
Roca Hakkında
Roca, mimari, inşaat ve iç mekanlar için tasarlanmış seramik döşeme ve duvar karoları da dahil olmak üzere banyo alanı için ürünlerin tasarımı, üretimi ve pazarlamasına adanmış bir şirkettir. Kökleri 100 yıl öncesine dayanan Roca 4 kıtada 22 ülkede yer alan 84 üretim tesisi ile 24 bine yakın kişiye istihdam sağlıyor. Yıllık yaklaşık 1,8 milyar Euro ciroya sahip olan Roca, ürün ve çözümlerini 170’ten fazla pazarda müşterileriyle buluşturuyor.