Akademetre, konut satın almayı planlayan potansiyel müşterilerin konut tercihlerini, beklentilerini ve satın alma kriterlerini ortaya koyan 'Rezidans Algısı Araştırması'nın sonuçlarını açıkladı. Gelecek iki yılda konut satın almayı planlayan potansiyel müşteriler ile yüz yüze yapılan görüşmelerde, katılımcıların yüzde 55,3'ünün konutta çok katlı dikey blokları tercih ettiği görüldü. Katılımcıların yüzde 44,7'si ise yatay ve az katlı blokları tercih ettiğini belirtti.
Araştırmaya göre rezidans denilince akla ilk gelen kavram, yüzde 31,3 ile 'lüks' oldu. Bunu yüzde 18,5 ile 'rahatlık ve konfor' takip ederken, ardından yüzde 12 ile 'kaliteli yaşam', yüzde 7,8 ile de 'güvenlik' geldi.
Katılımcıların yüzde 79,8'inin rezidansları en fazla iş adamlarının tercih ettiğini düşündüğü araştırmada, işadamlarını yüzde 47,5 ile bekarların yaşadığı yaşam alanı algısı takip etti.
Araştırmaya göre rezidansların aileye uygun olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 36,3. Katılımcıların yüzde 15,8'i ise çocuklu ailelerin bu tip konutlarda yaşamayı kesinlikle istemeyeceklerini düşünüyor.
Katılımcıların yüzde 32'sinin rezidans ifadesinin satın alma kararı üzerinde olumlu etkileri olduğunu belirttiği araştırmada, rezidans konseptinin konut satın alma kararına olumsuz etkisi olduğunu düşünenlerin oranı ise sadece yüzde 2,8 olarak gerçekleşti.
Araştırmaya göre, rezidansı diğer yapılardan ayıran en önemli hizmet yüzde 70'lik oranla temizlik olarak ortaya çıktı.
Güvenlik, kuru temizleme, lostra, vale ve araç kiralama gibi hizmetler ise bir yapının rezidans olması için aranan diğer özellikler arasında yer aldı.