Hannover IAA Ticari Araçlar Fuarı’nda düzenlenen basın toplantısında konuşan Renault Trucks Başkanı Heinz-Jürgen Löw, Haziran 2013 itibariyle tamamen yenilenecek olan uzun yol, şantiye ve dağıtım gamlarında Euro 6 normlarının uygulanmaya başlanacağını bildirdi. Haziran ayını bir dönüm noktası olarak niteleyen Löw, "Yeni araçlarımız sizleri sadece tasarımlarıyla değil, aynı zamanda performanslarıyla da hayrete düşürecek. Mükemmelliği hedefliyoruz ve bunu elde etmek için her şeyi yapıyoruz” dedi.
Gelecek nesil Euro 6 teknolojisi
Renault Trucks, fuarda gelecek nesil Euro 6 motorlarını tanıttı. Ağır ticari araç gamına ait 11 L, 6 silindirli, common-rail enjeksiyon sistemine sahip DTI 11 motor ve Euro 6 normlarına uygun SCR sistemi, fuarda sergilendi. Renault Trucks, SCR sisteminin en iyi performansı ortaya koyması için, ateşleme evresinde egzoz gazlarının yeniden kullanımını, emme ve egzoz valflerini ve özel yanma teknolojisini bir araya getiriyor. SCR sistemi, tüm Renault Trucks Euro 6 motorlarında bulunan partikül filtresi ile tamamlanıyor. Benzer bir teknoloji, 13 L’lik motor olan DTI 13’de de uygulanıyor. Bu motorda, common-rail enjeksiyon sistemi yerine elektronik pompa-enjektör sistemi bulunuyor.
Renault Trucks, orta ticari araç gamı için 5 L hacminde 4 silindirli yeni bir motor olan DTI 5’in yanı sıra 8 L hacminde 6 silindirli DTI 8’i geliştirdi. Her ikisinde de EGR sistemi bulunuyor. Bu sistem sayesinde; motorun ürettiği azot oksit (NOx) miktarı, öncelikle egzoz gazlarının yeniden sirkülasyonuyla, daha sonra ise SCR sistemi aracılığı ile azaltılıyor. Partikül filtresi sayesinde, Euro 6 standartlarında emisyona ulaşılıyor.
Renault Trucks, Euro 6 motorları sayesinde, Euro 5 motorlarının sunduğu düşük yakıt tüketiminin, güvenilirliliğin ve işletme özelliklerinin aynısını ya da daha iyisini sunmayı hedefliyor. Renault Trucks’ın All For Fuel Eco (her şey yakıt tasarrufu için) girişimi, aracın tasarım aşamasından servis ve bakım işlemlerine kadar herkesin yakıt tasarrufuna katkıda bulunmak için çalıştığını vurguluyor.
Müşteriler için bu söylem, 'Optifuel Çözümleri' anlamına geliyor. Optifuel çözümleri, yakıt tasarrufuna odaklanan özel hizmetler sayesinde müşteri kullanım şartlarına en uygun enerji kaynaklarını (elektrik, hibrid, CNG veya dizel) belirleyerek aracın yapılandırılmasından sürücülere doğru eğitimin verilmesine, araçların yakıt tüketiminin dikkatli bir şekilde takibinden detaylı analiz edilmesine kadar bir dizi yardımcı hizmet ve araçlar bütününden oluşuyor. Renault Trucks’ın robotize şanzımanları yüzde 7’ye, Optifuel Programı ise tüm filoda yüzde 15’e kadar yakıt tasarrufu sağlıyor. Ayrıca, ekonomik sürüş eğitim programı olan 'Optifuel Eğitimi', bugüne kadar 21 bin sürücüye verildi. Alternatif yakıtlarla çalışan araç pazarı
Renault Trucks’ın, 2,8 tondan 120 tona kadar geniş bir ürün yelpazesi bulunuyor. Bununla beraber, alternatif yakıt ile çalışan araç pazarında; elektrikli Maxity Electric (4,5t), hibrid Premium Dağıtım Hybrys Tech (19t/26t) ve doğalgazlı Premium Dağıtım CNG (19t/26t) modelleri ile müşterilerine pazarın en kapsamlı araç çeşitliliğini sunuyor. Aynı zamanda Renault Trucks; Carrefour, STEF ve Nestlé tarafından test edilen Midlum Electric ile bir araştırma programı sürdürüyor.
Şehir içi taşımacılıkta alternatif enerjiler kullanılırken, uzun yol taşımacılığında ise halen dizel tercih edilmekte ve uzun süre boyunca tercihin bu yönde olacağı tahmin ediliyor. Bu nedenle firma, yakıt tüketiminin daha büyük oranlarda azaltılmasında kullanılanacak iki yöntem üzerine yaptığı araştırmasını da sürdürüyor. Hannover Fuarı’nda tanıtılan CX/03 endüstriyel tasarım projesindeki tüm çalışmalar, aracın aerodinamik dizaynının geliştirilmesi ve aracın mümkün olduğu kadar hafif hale getirilmesi için yapıldı. Örneğin, radyatör ızgarası, alüminyum ve karbon fiber alaşımı üç ayrı aerodinamik kanat vasıtası ile hava akımını daha geniş bir alana yönlendiriyor. CX/03 projesi, Renault Trucks’ın yakıt tasarrufunda lider olmak ve bunu geliştirme konusundaki karalılığını yansıtıyor.