İstanbul’da trafik sorununun çözümü için raylı sistem hatlarının 2012 yılına kadar 250 kilometreye çıkarılması planlanıyor. Kartal’ı Başakşehir ve Büyükçekmece’ye bağlayacak bu projelerin, toplam maliyeti 7.5 milyar dolar. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin hedefi, Cumhuriyet’in 100. yılında yani 2023’te kenti, 500 kilometre uzunluğundaki raylı sisteme kavuşturmak.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, trafik sorunun çözümü için 3 aşamalı bir plan üzerinde çalışıyor. Planın ilk aşamasını 2008’e kadar kentin ana arterlerinde biraz rahatlama sağlayacak 5 hattı bitirmek oluşturuyor.
Belediye, Kadıköy-Kartal, Yenikapı-Taksim, 4.Levent-Darüşşafaka, Esenler-Başakşehir, Cevizlibağ-Kemerburgaz hatları 2 yıl içinde tamamlamayı planlıyor. İstanbul trafiğinde yüzde 70 azalma sağlayacağı iddia edilen çözümün ikinci aşaması ise 4 uzun hattan oluşuyor.
Uygulama projesi devam eden Yenikapı-Bakırköy-Zeytinburnu-İkitelli, Küçükçekmece-Büyükçekmece, Mahmutbey-Beşiktaş, Çekmeköy-Üsküdar hatlarının 2012’de tamamlanması öngörülüyor.
Ve İstanbul trafiğine nihai darbeyi indirecek henüz etüd aşamasında olan 6 proje. Kartal- Gebze, Kadıköy- Bostancı-Dudullu, Üsküdar- Paşabahçe, Kazlıçeşme- Sarıyer- Beşiktaş, Başakşehir- Silivri, Bağcılar, Halkalı hatlarının cumhuriyetin 100 yılına yetiştirilmesi hedefleniyor.
Belediyeye göre, tüm bu projeler bittiğinde 500 kilometreyi bulan raylı sistemle İstanbul Avrupa’nın en güçlü toplu ulaşım ağına sahip kentlerinden biri olacak.
2012’ye kadar yapılacak inşaatların 7.5 milyar dolara mal olacağı hesaplanıyor.