Devlet Demiryolları, tarihinde ilk defa raylarını 'ultrasonik' incelemeye aldı. İlk incelemeyi de Eskişehir-İzmir arasında başlattı. TCDD Genel Müdürlüğü, Kütahya'daki kazanın ardından, kırık rayları ODTÜ'de incelettirdi.
ODTÜ'den verilen raporda, 'söz konusu rayların çelik tokluğunun çok düşük ve kırılgan olduğunun' bildirilmesi üzerine TCDD, ithal edilen rayların döşendiği tüm hatlarda hassas aletlerle inceleme başlattı. Eskişehir-Afyonkarahisar hattından başlanan incelemelerde rayların ultrasonunu çeken hassas ölçüm aletleri kullanılarak kırık, çatlak testleri yapılıyor. Ray kontrol, onarım ve yenileme çalışmalarının düzenli olarak yapıldığını anlatan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, KARDEMİR'in ray üretimine başlamasıyla sıkıntının aşıldığını vurguladı. 50-60 yıllık ihmalin 2-3 yılda karşılanamayacağını anlatan Karaman, ray kontrolü için yeni teknolojik aletlerle iyileştirme çalışmalarının devam ettiğini kaydetti.