BSH Grubu'nun (Bosch Siemens Household
Appliances) yerel markası olan Profilo Dayanıklı Ev
Aletleri, ilk defa düzenlenen Münih Creative Business
Week fuarına 'Home Heroes – Ev Kahramanları'
konseptiyle katıldı. Fuarda, Profilo Dayanıklı Ev Aletleri’nin desteği ile
Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Endüstri Ürünleri Tasarım Bölümü
öğrencileri tarafından geliştirilen tasarımlar büyük ilgi gördü.
Munich Creative Business Week fuarında, gelecekteki yaşam tarzlarına yanıt
verecek tasarımlara dair yenilikçi bir yaklaşım sunduklarını belirten Profilo
Pazarlama Müdürü Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu, ‘gelecekte
günlük yaşamımızda neler değişecek?’ sorusunu sorarak çıktıkları sürecininin
nasıl 'Ev Kahramanları' konseptini yarattığını şöyle açıkladı:
“Geleceğe baktığımızda, yaşamlarımızı etkileyecek asıl değişimin, dünya
nüfusunun artışına ve yaşam alanlarının daralmasına bağlı olarak evlerde
gerçekleşeceğini görüyoruz. Bu nedenle Profilo Dayanıklı Ev Aletleri olarak,
geleceğe odaklandığımız bir konsept yaratmak bizim için çok anlamlı. Evlerde
fonksiyonelliğin gelişmesine hizmet edecek, hayatı kolaylaştıracak ve
pratikleştirecek, bunların yanı sıra enerji ve zaman tasarrufuna destek olacak
yenilikçi ev aletlerinin geleceğin gerçek kahramanları olacağına inanıyoruz. Bu
yaklaşımımızın bir örneğini Münih’te sergilemiş olmaktan ve gördüğümüz ilgiden
dolayı çok mutluyuz”.
Munich Creative Business Week fuarını Türkiye Almanya Başkonsolosu
Hidayet Eriş, Ticaret Ateşesi Dr. Mehmet Cevdet Baykal da ziyaret etti. Hidayet
Eriş, Ev Kahramanları konsepti ile ilgili olarak şunları söyledi: “Enerji ve su
tasarrufu sağlayan gıda saklamadan pişirme, çamaşır, bulaşık yıkama gibi
geleceğin günlük yaşamını kolaylaştıran ürün konseptleri çok güzel tasarımlar.
Katkısı geçen tüm öğrenci ve kurumları tebrik ederim.”
ODTÜ’lü öğrencilerden 20 Ev Kahramanı
Ev Kahramanları projesine katılan ODTÜ’lü öğrenciler, gıda saklama, hazırlama
ve pişirme, çamaşır, bulaşık yıkama ve ev temizliği ve hatta yükseltilmiş refah
seviyesine yönelik ürünler konusunda da toplam 20 proje geliştirdi. Bunlar
arasından sergilenen 5 ürün, 'Accordry' gıda nem alıcı ve
buharlı pişirici, 'dualWash' iki bölümlü bulaşık makinesi,
'Mini Cooleye' içi görülebilen soğutucu,
'Volto' robotik temizleme aleti ve 'Wash
A-Part' yıkama modülleri ile duvara monteli çamaşır makinesi dikkat
katılımcılar tarafından beğeniyle karşılandı.
Tasarlanan ürünlerden bir kısmı mevcut ürünlere yeni özellikler ve yeni
çalışma standartları eklenerek geliştirildi. En son teknolojilerin veya henüz
ticarileştirilmeyi bekleyen teknolojilerin entegrasyonu, bu ürünlerin ortak
özellikleri. Diğer ürün konseptleri ise, henüz piyasada yer almayan ve temsil
edilmeyen yeni tür ürünleri içeriyor ve örneğin günümüz Türk mutfağında el ile
yapılan işler için otomasyon veya işlevsellik sunuyor. Bir başka grup ise,
kullanıcılara geleceğin günlük yaşamı içerisinde çok rastlanacağı tahmin edilen
sosyal, hijyen ve beslenme problemlerine yönelik yeni çözümler sağlamayı
hedefliyor. ODTÜ’lü öğrencilerin geliştirdiği ürünler, genel olarak gelecekte
evlerde bulunabilecek ev aleti tasarımlarını içeriyor.
Öğrenciler bu çalışma sırasında, Profilo’nun pazarlama ekiplerinin de bilgi
ve birikimlerinden yararlanarak artan şehirleşmeye bağlı demografik ve
sosyal değişimleri de dikkate aldı. Tasarımlar bölgesel kültür değerleri
ve ihtiyaçlarına yönelik ipuçları verirken, gelecekte hem Türk pazarında hem de
uluslararası pazarlarda gerçekleşecek muhtemel gelişmeler hakkında da fikir
veriyor.