Bosch, yepyeni ankastre serisini mutfak buluşması konseptli 'eksiksizsiniz' gecesinde tanıttı. BSH Ev Aletleri Satış ve Pazarlama İcra Kurulu Üyesi Ronald Grünberg başta olmak üzere üst düzey Bosch yöneticileri, basın mensupları ve özel davetliler Bosch mutfağında buluştu. Ünlü besteci İlhan Şeşen’in mini konseriyle renk kattığı gecede aynı zamanda Türkiye Aşçılar Milli Takımı Kaptanı Ümit Yüksel ve ekibi konuklar için Bosch ankastre ürünleriyle çok özel bir sunum yaptı.
Açılışını Bosch Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Neylan Süer’in yaptığı gecede, BSH Ev Aletleri Satış ve Pazarlama İcra Kurulu Üyesi Ronald Grünberg ve Bosch Ev Aletleri Satış Direktörü İhsan Kara, dünyada ve Türkiye’de ankastre pazarının gelişimi ile ilgili sektöre ışık tutan bilgiler paylaştı.
Bosch Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Neylan Süer, Bosch ankastre serisi ile tüketicilere eksiksizsiniz duygusunu birebir yaşatmayı amaçladıklarını vurguladığı konuşmasında şunları belirtti: “Tüketicilerimize, eğimli çelik davlumbazdan, farklı bir tasarımın ürünü cam davlumbaza, ısıtma çekmecesinden ısı geçirmeyen fırın kapağına, indüksiyonlu ocaktan sürgülü bağımsız fırına kadar 100 farklı ankastre ürünümüzle her türlü talebe cevap verecek geniş bir ürün gamı sunuyoruz. Tüm ürünlerimizdeki tasarım ve teknolojik özelliklerdeki amacımız, tüketicilerimizin hayatına küçük dokunuşlarla büyük kolaylıklar sağlayabilmektir.”
Türkiye’de gelişim Avrupa’dan hızlı, ankastre pazar payı beş kat artar
Ankastre pazarını dünya ve Türkiye perspektifinden değerlendiren BSH Ev Aletleri Satış ve Pazarlama İcra Kurulu Üyesi Ronald Grünberg, yaptığı konuşmada, “Avrupa’da ankastre pazarının yaklaşık 20 milyon adetler seviyesine geldiğini söyleyebiliriz. Bu da, toplam Avrupa beyaz eşya pazarının %50-55’lik bölümünü ankastre ürünlerin oluşturduğunu ifade ediyor. Ülke bazında değerlendirirsek bu oranlar, Almanya’da %50, Fransa’da %65, İspanya’da %35 ve İtalya’da %90’lardadır.Türkiye, birçok alanda gelişim açısından Avrupa’dan çok daha hızlı. Avrupa’da bu %50’lik oranın yakalanması 15 - 20 yıllık bir süreçte gerçekleştirilmiştir. Yeniliklere hızla uyum sağlayan ülkemizde bunun 10 yıllık bir süreçte gerçekleşeceğine inanıyoruz. Son iki yıllık dönemde Türkiye pazarının %5,6 seviyesindeki ankastre pazar payının önümüzdeki 3-4 yıllık süreçte yaklaşık beş kat artacağını ve hızla %20-%25’ler seviyesine geleceğini öngörüyoruz” dedi.
Türkiye’de ankastre pazar payının 10 yılda %30’a ulaşacağını tahmin ediyoruz
2006 yılında ankastre satışlarının %54’ünün beyaz eşya yetkili satıcıları tarafından gerçekleştirildiğini ve Bosch’un ankastre ürünlerini, bu %54’ün içinde 7 bölgeye yayılmış toplam 1300 adet Bosch yetkili bayileri aracılığıyla tüketicilerine ulaştırdığını belirten Bosch Ev Aletleri Satış Direktörü İhsan Kara ise şunları söyledi:
“Türkiye’de ankastre ürün satış adedi 2006 yılında 162.000 iken, İspanya’da 1.449.000, İtalya’da da 2.100.000 adetlere ulaşmış durumdaydı. Avrupa pazarındaki bu rakamların bize şu anda çok uzak geldiği düşünülse de son üç senelik olumlu tablonun önümüzdeki yıllarda da devam edeceği öngörüsünden Türkiye’deki ankastre Pazar payının gelecek 10 yılda toplam beyaz eşya içindeki yerinin adetsel olarak %30’lara ulaşacağını tahmin ediyoruz. Avrupa pazarında ankastre konusunun uzmanı Bosch olarak amacımız, bu tecrübemizi Türkiye pazarında daha etkin bir şekilde kullanmaktır. Bu amaçtan hareketle, önümüzdeki dönemde hedefimiz markamızın ankastre pazarındaki payını %30 – %40’lara yükseltmek ve liderliğe oturmaktır.”