"Primordial/Ezeli"



Galerist, dünyaca ünlü İngiliz tasarımcı Ross Lovegrove’un (Galler, 1958) kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. Saf biçimler oluşturma arayışında yeni malzemeler, süreçler ve teknolojiler kullanarak, kendisini çağdaş sanat ve tasarım dünyasında farklılaştırmayı başaran Lovegrove’un VitrA sponsorluğundaki sergisi, 24 Ocak – 28 Şubat tarihleri arasında Galerist’te gezilebilir.

Sergi, alüminyum ve karbon liflerin olabilecek en üst sınırlarına kadar esnetilmesi ve şekillendirilmesiyle oluşturulan tasarımlardan meydana geliyor. Sergi ayrıca Lovegrove’un karbon lifi kullanarak tasarladığı ve dünyada ilk defa Galerist’te sergilenecek “Ridon” isimli motosikleti de içeriyor. Lovegrove’un deneysellik tutkusunu yansıtan sergi, tasarımın biyoloji ve sanat gibi alanlarla kesiştiği noktalarda malzeme, teknoloji ve formun sınırlarını zorluyor.

‘Primordial/Ezeli’ sergi kitabı, dünyanın en önemli grafik tasarımcılarından, Londra merkezli, Fernando Gutiérrez tarafından hazırlandı. Sadece 220 kopya ile Londra’da basılan kitabın tüm edisyonları Ross Lovegrove imzalı.

“Primordial/ Ezeli”

“Sıvı Masalar” serisi, veri transferi sayesinde artık imkan dahilinde olan ve kavramsal temelden fiziksel oluşuma geçiş sürecinde bilgi kaybını sıfırlayan bir yöntem çerçevesinde dev alüminyum bloklarının işlenmesiyle üretiliyor. Lovegrove’un ürettiği her parçada kullanılan malzemenin hem katı hem de sıvı haldeki nitelikleri sonuna kadar titizlikle kullanılıyor. Elle cilalanmış alüminyumdan üretilen “Long Liquid Bench” ve karbon lifinden üretilen “Liquid Carbon Bench” malzemenin sofistike bir işlenişle gerçekten zarif bir görünüm kazandığı iki güçlü biçim. “Liquid Table Trilobal”, “Liquid Table Bioform” ve “Liquid Table Megabioform” isimli tasarımları içeren Liquid Tables/Sıvı Masalar isimli tasarım serisinde ayaklar masanın yüzeyinde sıvı birer boşluk bırakarak metali terk etmiş gibiler.

Gingko Karbon Masa ise Lovegrove’un doğanın yarattığı canlı yapılara olan güçlü tutkusunu doğrudan yansıtıyor. Masa şu anda yeni Airbus A380’nin kanat parçalarından bazılarını üreten bir havacılık şirketi tarafından üretiliyor. Malzeme, masanın gövdesini oluşturmak üzere, üç parçalı Gingko yaprağı formunun oluklarından çekilmiş ve bu simgesel form güzeli ve şiirsel olanı temsil eden işlevsel bir yapıya bürünmüş.

Ross Lovegrove şöyle diyor:

“Arkasına teknolojinin ve birleşik küresel bir perspektifin gücünü alan erken 21. yüzyıl, yaşamın ve var oluşun yeni biçimlerine giderek daha da odaklanan yeni bir dinamiği temsil ediyor. Yeni bir olasılıklar çağına girmiş bulunuyoruz ve benim gibi hayatını organik varlıklara adamış bir tasarımcı için etrafımızdaki fiziksel dünyada büyük bir zenginleşme ile beraber yeni bir altın çağ doğuyor.” 

Ross Lovegrove Tasarım Felsefesi’ne Dair

Ross Lovegrove’un doğanın mantığı ve güzelliğinden ilham aldığı tasarımları teknoloji, malzeme bilgisi ve akıllı organik formlardan oluşan bir üçlemeyi barındırıyor. Lovegrove, 21. yüzyılın yeni estetik ifadesi olarak görülen üslubun yaratıcısı olarak kabul ediliyor. Tasarımlarında fotoğraf makinesinden otomobillere, tren, uçak ve mimarlığa kadar dokunduğu her alanda her zaman iyimserlik ve yenilikçi bir hareketlilik yansıtan derin bir insani yaklaşım ve çeşitlilik göze çarpıyor.

Lovegrove, 1958’de Galler’in Cardiff şehrinde doğdu. Manchester Polytechnic Üniversitesi’nden 1980’de en iyi dereceyle mezun oldu. Master eğitimini 1983’te London Royal College of Art’ta tamamladı.

80’lerin başında Batı Almanya’da Frog Design’da Sony için Walkman ve Apple için bilgisayar tasarımı gibi projelerde tasarımcı olarak çalıştı, daha sonra Knoll International’da danışman olarak çalıştığı Paris’e taşındı ve büyük başarı kazanan Alessandri Ofis Sistemi’ni tasarladı.
Jean Nouvel ve Philippe Starck ile beraber Atelier de Nîmes’e davet edildi, aralarında Cacharel, Louis Vuitton, Hermes ve Dupont’un da bulunduğu birçok üreticiye danışmanlık yaptı.

1986’da Londra’ya döndü ve aralarında Airbus Industries, Kartell, Ceccotti, Cappellini, Idee, Moroso, Luceplan, Driade, Peugeot, Apple Computers, Issey Miyake, Vitra, Motorola, Biomega, LVMH, Yamagiwa Corporation, Tag Heuer, Hackman, Alias, Herman Miller, Japan Airlines ve Japonya merkezli Toyo Ito Architects’in de bulunduğu müşteriler için projeler geliştirdi.

Sayısız uluslararası ödül kazanan Lovegrove’un yapıtları basında kapsamlı bir şekilde yer aldı ve yapıtları New York Modern Sanat Müzesi, Guggenheim Müzesi, Japonya’da Axis Centre, Paris Pompidou Müzesi ve 1993’te ilk sürekli koleksiyonunun da küratörlüğünü yaptığı Londra Tasarım Müzesi’nde sergilendi.

Winner of numerous international awards his work has been extensively published and exhibited internationally including the Museum of Modern Art in New York (MOMA), the Guggenheim Museum NY, Axis Centre Japan, Pompidou Centre, Paris, the Vitra Design Museum Weil Am Rhein, Basel and the Design Museum, London, when in 1993 he curated the first Permanent Collection.

Dünya çapında birçok ödülün sahibi olan Lovegrove’un işleri New York Modern Sanat Müzesi (MOMA), Guggenheim New York, Axis Centre Japan, Londra Tasarım Müzesi ve Weil Am Rhein, Basel’deki Vitra Tasarım Müzesi’nin de bulunduğu dünyanın çeşitli tasarım müzelerinin sürekli koleksiyonlarında da yer almaktadır.

Yapıtları dünyanın çeşitli yerlerinde sergilerde yer aldı:

- ‘Ross Lovegrove Objects/ Ross Lovegrove Nesneleri’ Stockholm, 1997
- ‘Ross Lovegrove – Design/ Ross Lovegrove - Tasarım’ Kopenhag Danimarka Dekoratif Sanat Müzesi, 1998
- ‘Organic Dreams/ Organik Rüyalar’ IDEE, Tokyo, 1999
- ‘Sensual Organic Design/ Tensel Organik Tasarım’ Yamagiwa Corporation, Tokyo, 2000
- Yılın Tasarımcısı, 2001 A&W, Almanya, “Material Transition/Malzeme Geçişi” adlı enstalasyon, Rheinauen Space, Köln, Ocak 2001
- Greg Lynn ve Tokujin Yoshioka ile Ocak 2002’de ‘Expanding the Gap/ Aralığı Genişletmek’ sergisi, Rendel&Spitz Gallery, Köln
- 2003’de Marc Newson ve James Irvine ile Milan Salone’de DELIGHTED by Corian
- Nisan 2004’te Segheria Milan’da “From Archeology to Architecture”/ “Arkeolojiden Mimarlığa” başlıklı sergide, DESIGNOSAURS/ TASARIM DİNOZORLARI adlı enstalasyonu,
-SUPERLIQUIDITY/SÜPERAKIŞKANLIK adlı enstalasyon –Le Tokyo Bain Gallery 2005
- Mart 2007’de Endurance/Dayanıklılık başlıklı, sınırlı sayıda üretilen sanat yapıtları dizisi, Phillips de Pury & Company Gallery, New York.
- Ekim 2007’de Viyana MAK’ta Swarovski Crystal Aerospace’te SOLAR TREE/ GÜNEŞ AĞACI başlıklı kentsel aydınlatma projesi.
- CELLULAR AUTOMATION – THE ORIGIN OF SPECIES 2/ HÜCRESEL OTOMAT – TÜRLERİN KÖKENİ 2; Tokujin Yoshioka küratörlüğünde Second Nature/Doğal Alışkanlık başlıklı sergi, 21_21 Design Sight, Tokyo, Kasım 2008
- Design Miami 2008’de Swarovski Crystal Palace için LIQUID SPACE masa ve avize enstalasyonu.

Dünyanın 2010’daki muhtemel görünümü hakkındaki “Hayal Et Yeter” başlıklı CNN belgeselinin sunuculuğunu ve 2002 Uluslararası Tasarım Yıllığının editörlüğünü üstlenen Ross Lovegrove, Domus Magazine'de son on yılda kendisine en çok yer ayrılan tasarımcı sıfatına sahip.