Galerist, dünyaca ünlü İngiliz tasarımcı Ross Lovegrove’un (Galler, 1958)
kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. Saf biçimler oluşturma arayışında yeni
malzemeler, süreçler ve teknolojiler kullanarak, kendisini çağdaş sanat ve
tasarım dünyasında farklılaştırmayı başaran Lovegrove’un VitrA sponsorluğundaki
sergisi, 24 Ocak – 28 Şubat tarihleri arasında Galerist’te gezilebilir.
Sergi, alüminyum ve karbon liflerin olabilecek en üst sınırlarına kadar
esnetilmesi ve şekillendirilmesiyle oluşturulan tasarımlardan meydana geliyor.
Sergi ayrıca Lovegrove’un karbon lifi kullanarak tasarladığı ve dünyada ilk defa
Galerist’te sergilenecek “Ridon” isimli motosikleti de içeriyor. Lovegrove’un
deneysellik tutkusunu yansıtan sergi, tasarımın biyoloji ve sanat gibi alanlarla
kesiştiği noktalarda malzeme, teknoloji ve formun sınırlarını zorluyor.
‘Primordial/Ezeli’ sergi kitabı, dünyanın en önemli grafik tasarımcılarından,
Londra merkezli, Fernando Gutiérrez tarafından hazırlandı. Sadece 220 kopya ile
Londra’da basılan kitabın tüm edisyonları Ross Lovegrove imzalı.
“Primordial/ Ezeli”
“Sıvı Masalar” serisi, veri transferi sayesinde artık imkan dahilinde olan ve
kavramsal temelden fiziksel oluşuma geçiş sürecinde bilgi kaybını sıfırlayan bir
yöntem çerçevesinde dev alüminyum bloklarının işlenmesiyle üretiliyor.
Lovegrove’un ürettiği her parçada kullanılan malzemenin hem katı hem de sıvı
haldeki nitelikleri sonuna kadar titizlikle kullanılıyor. Elle cilalanmış
alüminyumdan üretilen “Long Liquid Bench” ve karbon lifinden üretilen “Liquid
Carbon Bench” malzemenin sofistike bir işlenişle gerçekten zarif bir görünüm
kazandığı iki güçlü biçim. “Liquid Table Trilobal”, “Liquid Table Bioform” ve
“Liquid Table Megabioform” isimli tasarımları içeren Liquid Tables/Sıvı Masalar
isimli tasarım serisinde ayaklar masanın yüzeyinde sıvı birer boşluk bırakarak
metali terk etmiş gibiler.
Gingko Karbon Masa ise Lovegrove’un doğanın yarattığı canlı yapılara olan
güçlü tutkusunu doğrudan yansıtıyor. Masa şu anda yeni Airbus A380’nin kanat
parçalarından bazılarını üreten bir havacılık şirketi tarafından üretiliyor.
Malzeme, masanın gövdesini oluşturmak üzere, üç parçalı Gingko yaprağı formunun
oluklarından çekilmiş ve bu simgesel form güzeli ve şiirsel olanı temsil eden
işlevsel bir yapıya bürünmüş.
Ross Lovegrove şöyle diyor:
“Arkasına teknolojinin ve birleşik küresel bir perspektifin gücünü alan erken
21. yüzyıl, yaşamın ve var oluşun yeni biçimlerine giderek daha da odaklanan
yeni bir dinamiği temsil ediyor. Yeni bir olasılıklar çağına girmiş bulunuyoruz
ve benim gibi hayatını organik varlıklara adamış bir tasarımcı için
etrafımızdaki fiziksel dünyada büyük bir zenginleşme ile beraber yeni bir altın
çağ doğuyor.”
Ross Lovegrove Tasarım Felsefesi’ne Dair
Ross Lovegrove’un doğanın mantığı ve güzelliğinden ilham aldığı tasarımları
teknoloji, malzeme bilgisi ve akıllı organik formlardan oluşan bir üçlemeyi
barındırıyor. Lovegrove, 21. yüzyılın yeni estetik ifadesi olarak görülen
üslubun yaratıcısı olarak kabul ediliyor. Tasarımlarında fotoğraf makinesinden
otomobillere, tren, uçak ve mimarlığa kadar dokunduğu her alanda her zaman
iyimserlik ve yenilikçi bir hareketlilik yansıtan derin bir insani yaklaşım ve
çeşitlilik göze çarpıyor.
Lovegrove, 1958’de Galler’in Cardiff şehrinde doğdu. Manchester Polytechnic
Üniversitesi’nden 1980’de en iyi dereceyle mezun oldu. Master eğitimini 1983’te
London Royal College of Art’ta tamamladı.
80’lerin başında Batı Almanya’da Frog Design’da Sony için Walkman ve Apple
için bilgisayar tasarımı gibi projelerde tasarımcı olarak çalıştı, daha sonra
Knoll International’da danışman olarak çalıştığı Paris’e taşındı ve büyük başarı
kazanan Alessandri Ofis Sistemi’ni tasarladı. Jean Nouvel ve Philippe Starck
ile beraber Atelier de Nîmes’e davet edildi, aralarında Cacharel, Louis Vuitton,
Hermes ve Dupont’un da bulunduğu birçok üreticiye danışmanlık yaptı.
1986’da Londra’ya döndü ve aralarında Airbus Industries, Kartell, Ceccotti,
Cappellini, Idee, Moroso, Luceplan, Driade, Peugeot, Apple Computers, Issey
Miyake, Vitra, Motorola, Biomega, LVMH, Yamagiwa Corporation, Tag Heuer,
Hackman, Alias, Herman Miller, Japan Airlines ve Japonya merkezli Toyo Ito
Architects’in de bulunduğu müşteriler için projeler geliştirdi.
Sayısız uluslararası ödül kazanan Lovegrove’un yapıtları basında kapsamlı bir
şekilde yer aldı ve yapıtları New York Modern Sanat Müzesi, Guggenheim Müzesi,
Japonya’da Axis Centre, Paris Pompidou Müzesi ve 1993’te ilk sürekli
koleksiyonunun da küratörlüğünü yaptığı Londra Tasarım Müzesi’nde
sergilendi.
Winner of numerous international awards his work has been extensively
published and exhibited internationally including the Museum of Modern Art in
New York (MOMA), the Guggenheim Museum NY, Axis Centre Japan, Pompidou Centre,
Paris, the Vitra Design Museum Weil Am Rhein, Basel and the Design Museum,
London, when in 1993 he curated the first Permanent Collection.
Dünya çapında birçok ödülün sahibi olan Lovegrove’un işleri New York Modern
Sanat Müzesi (MOMA), Guggenheim New York, Axis Centre Japan, Londra Tasarım
Müzesi ve Weil Am Rhein, Basel’deki Vitra Tasarım Müzesi’nin de bulunduğu
dünyanın çeşitli tasarım müzelerinin sürekli koleksiyonlarında da yer
almaktadır.
Yapıtları dünyanın çeşitli yerlerinde sergilerde yer aldı:
- ‘Ross Lovegrove Objects/ Ross Lovegrove Nesneleri’ Stockholm,
1997 - ‘Ross Lovegrove – Design/ Ross Lovegrove - Tasarım’ Kopenhag
Danimarka Dekoratif Sanat Müzesi, 1998 - ‘Organic Dreams/ Organik
Rüyalar’ IDEE, Tokyo, 1999 - ‘Sensual Organic Design/ Tensel Organik
Tasarım’ Yamagiwa Corporation, Tokyo, 2000 - Yılın Tasarımcısı, 2001
A&W, Almanya, “Material Transition/Malzeme Geçişi” adlı enstalasyon,
Rheinauen Space, Köln, Ocak 2001 - Greg Lynn ve Tokujin Yoshioka ile
Ocak 2002’de ‘Expanding the Gap/ Aralığı Genişletmek’ sergisi, Rendel&Spitz
Gallery, Köln - 2003’de Marc Newson ve James Irvine ile Milan Salone’de
DELIGHTED by Corian - Nisan 2004’te Segheria Milan’da “From Archeology
to Architecture”/ “Arkeolojiden Mimarlığa” başlıklı sergide, DESIGNOSAURS/
TASARIM DİNOZORLARI adlı enstalasyonu, -SUPERLIQUIDITY/SÜPERAKIŞKANLIK adlı
enstalasyon –Le Tokyo Bain Gallery 2005 - Mart 2007’de
Endurance/Dayanıklılık başlıklı, sınırlı sayıda üretilen sanat yapıtları dizisi,
Phillips de Pury & Company Gallery, New York. - Ekim 2007’de Viyana
MAK’ta Swarovski Crystal Aerospace’te SOLAR TREE/ GÜNEŞ AĞACI başlıklı kentsel
aydınlatma projesi. - CELLULAR AUTOMATION – THE ORIGIN OF SPECIES 2/
HÜCRESEL OTOMAT – TÜRLERİN KÖKENİ 2; Tokujin Yoshioka küratörlüğünde Second
Nature/Doğal Alışkanlık başlıklı sergi, 21_21 Design Sight, Tokyo, Kasım
2008 - Design Miami 2008’de Swarovski Crystal Palace için LIQUID SPACE
masa ve avize enstalasyonu.
Dünyanın 2010’daki muhtemel görünümü hakkındaki “Hayal Et
Yeter” başlıklı CNN belgeselinin sunuculuğunu ve 2002 Uluslararası Tasarım
Yıllığının editörlüğünü üstlenen Ross Lovegrove, Domus Magazine'de son on yılda
kendisine en çok yer ayrılan tasarımcı sıfatına sahip.