Petrol fiyatlarındaki azalış, plastik sektörünün satış cirosunu düşürdü. Euro/dolar paritesindeki değişim ve en önemli ihraç pazarlarındaki karışıklıklar da eklenince plastik sektörünün üretim ve ihracatındaki büyüme hızı yavaşladı. Sektör ilk 9 aylık sürede değer bazında ihracatta yüzde 14 düşüş yaşadı
Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfının (PAGEV) hazırladığı rapora göre, ocak-ekim döneminde plastik mamul ihracatı miktar bazında yüzde 3 gerileyerek 1,2 milyon ton, değer bazında ihracat yüzde 14 düşüşle 3,2 milyar dolar düzeyinde gerçekleşti.
İhracatta düşüş
Kimya sektörü ihracatının en önemli ürün gruplarından plastik sektörü, 9 aylık dönemde petrol fiyatlarındaki düşüş ve euro/dolar paritesinin olumsuz etkisiyle değer bazındaki ihracatta düşüşler yaşadı. Söz konusu dönemde plastik ham madde ve mamul ihracatı miktar bazında 1,6 milyon ton ve değer bazında 3,9 milyar dolar oldu.
2015 yılının Ocak-Ekim döneminde plastik sektörünün mamul üretimi de miktar bazında 6,3 milyon tonla geçen yılın 9 aylık dönemiyle aynı düzeyde kaldı, değer bazında ise yüzde 11 azalışla 24 milyar dolara düştü. Değer bazındaki azalma, petrol fiyatları ve euro/dolar paritesindeki gerilemeden kaynaklandı.
Yabancılar için cazibesini korudu
Türk plastik sektörü, üretim ve ihracattaki birim değerini artırabilmek için ise katma değerli ürün çeşitliliğini artırmaya odaklandı.
Bu dönemde Türk plastik sektörü yabancı sermaye için cazibesini korudu. 311 firmanın yabancı sermaye ortaklığı bulunurken, bu ortaklıkların yüzde 62'sini Avrupa Birliği ülkelerinden firmalar oluşturuyor.
İhracatta Almanya birinci
Ocak-ekim döneminde sektörün en çok plastik mamul ihracatı yaptığı ülkeler Irak, Almanya ve İngiltere şeklinde sıralandı. Aynı dönemde plastik ham madde ihracatı ise miktarda yüzde 1,3 düşüşle 514 bin ton, değerde yüzde 20 azalışla 708 milyon dolar oldu. Yılın 9 ayında plastik sektörünün en çok ham madde ihracatı yaptığı ülkeler arasında ilk üç sırayı Almanya, Mısır ve Rusya aldı.