Pioneer Lüks Plazma Kuro'yla Türkiye'de İki Kat Büyüyecek



Siyahı ve tüm renkleri en iyi gösteren plazma olarak bilinen ve fiyatı 4 bin 499 YTL’den başlayan lüks Kuro ile 1.5 ayda 6 bin adet satış yapan Pioneer, Türkiye’yi Doğu Avrupa’da büyüme potansiyeli en büyük ülke seçti. Bu yıl Türkiye’de iki kat büyümeyi planlayan Pioneer’in dağıtıcısı Digicom, plazmada pazarın yüzde 10’una talip.

Türkiye, tüketici elektroniği sektöründe üst gelir grubuna hitap eden markalar arasında 2 yıldır yüzde 80’e varan payla ilk sırada gelen Pioneer’ın dünyada Rusya ve İngiltere’den sonra en gelişmeye açık pazarı oldu. Budapeşte’de yapılan yeni nesil Kuro markalı plazma ve LCD’lerin tanıtımında konuşan Pioneer Avrupa Satış Direktörü Mikato Sato, "Bizim için Doğu Avrupa’da pazarın gelişme potansiyeli açısından en önemli ülke Türkiye. Pioneer olarak Türkiye’de bu yıl iki katı büyümeyi planlıyoruz" dedi.

Pioneer’ın Türkiye’de ciroda yüzde 8, adetsel bazda yüzde 5-6’lık pazar payı bulunduğuna dikkat çeken Türkiye Distribütörü Digicom Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Yiğit ise, "Sektörde bu yıl toplam 750 bin adetlik satış gerçekleşecek. Bunun 100 binini plazma, 650 binini ise LCD satışı oluşturacak. Pioneer olarak Kuro satışı ile en az yüzde 10’luk bir pay, 10 bin adedin üzerinde plazma satışı hedefliyoruz" diye konuştu. Türkiye’de Kuro plazmaların geçen yılın Kasım ayında tanıtıldığını hatırlatan Yiğit, "Kuro, 2007 yılında 6 bin adet satıldı. Bundan sonra pazardaki hedefimiz ise satışları yüzde 30-35 artırmak" dedi.

Fiyat 7.499 YTL’ye kadar çıkıyor

Japonca siyah anlamına gelen Kuro, siyahı ve buna bağlı olarak tüm renkleri en iyi gösteren plazma olarak biliniyor. Piyasada 42 inç Kuro’lar 4.499-4.999 arasında, 50 inçler ise 6.999- 7.499 YTL arasında satılıyor. Budapeşte’de tanıtımı yapılan 9. jenerasyon Kuro’ları Avrupa Kupası’na yetiştiremediklerini söyleyen Yiğit, "Bu nedenle satışlar, beklediğimiz patlamayı görmese de adetsel bazda geçen yıla göre yüzde 100 arttı" dedi. Sektörde fiyatların 2007 Haziran’ından bu yana yüzde 50’den fazla düştüğünü kaydeden Yiğit, "Bu da tüketicide fiyatlar daha da düşecek beklentisi yaratıyor. Ancak bu yersiz. Düşüş 1 yıl içinde yüzde 10’dan fazla olmayacak" diye konuştu. Euro 2008’den sonra satışların bıçak gibi kesileceğini ifade eden Yiğit, "Yaz ve ramazanın da etkisi var. Satışların yeniden Ekim’de canlanmasını bekliyoruz" dedi. Sektörde Profilo ve Beko’yu da batıran tüplü televizyon döneminin 2010’da tamamen biteceğini sözlerine ekledi.

LG gibi markalarla 2009’da el sıkışacağız

Bu yıl yollarını ayırdığı Güney Koreli elektronik markası LG ile mahkeme sürecinin başlayacağını söyleyen Sabri Yiğit, 2009 başında LG kategorisinde 1-2 markanın dağıtıcılığını alabileceklerini açıkladı. Yiğit, şöyle devam etti: "Piyasada pazar payı yüzde 1’i bulmayan çok iyi yabancı markalar var. 1-2 yeni dağıtıcılık alabiliriz. LG ile ayrılınca ilk aylarda ciroda yüzde 50’ye yakın düşüş oldu ama bu yıl Pioneer ile şimdiden açığı kapattık bile, bu yıl içinde çok daha iyi sonuçlar alacağız."