Ankara Kent Konseyi, Ulus Tarihi Kent
Projesi kapsamında İstanbul’daki Pierre Loti Modeli
teleferik sisteminin Ankara’da da yapılmasını teklif etti. Ankara Kent Konseyi
Başkanı Ahmet Arslan, “Ankara Kalesi ile Anadolu Medeniyetler
Müzesi arasına teleferik hattı hemen yapılabilir. Hıdırlıktepe’deki düzenlemenin
bitmesinin ardından hattın diğer ayağının da bu bölgeye yapılmasını teklif
ettik” dedi. Ankara Kent Konseyi’nde teleferikle ilgili tavsiye kararının
önümüzdeki günlerde Büyükşehir Belediye Meclisi’ne geleceğini umduklarını
söyleyen Arslan şöyle konuştu:
Karar tavsiye niteliğinde
“Ulus Tarihi Kent Projesi’nin çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Ankara’nın
yıllardır ihtiyacı olan tarihi kent merkezinin Ulus projesiyle sağlanacağı
inancındayız. Bizler de Ankara Kent Konseyi olarak bu projeye katkı yapmak
istiyoruz. Kent Konseyi’nin karar alma yetkisi yok. Ancak Büyükşehir
Belediyesi’ne tavsiye kararlarımızı sunuyoruz, onlar da uygun gördüklerini
Meclis gündeminde görüşüyorlar. Ulus’ta belediyeye bir teleferik projesi sunduk.
İlk etapta Ankara Kalesi, Akkale Burcu ile Anadolu Medeniyetler Müzesi arasına
bir teleferik hattı yapılmasını önerdik. İstanbul’da Eyüp Sultan-Piyerloti
arasındaki teleferik hattının bir benzerinin Ulus Tarihi Kent Projesi kapsamına
alınmasını istiyoruz.
Panaromik görüntü
Bu proje hem Ankara’nın tarihi bölgelerine ilgiyi arttıracak hem de turist
çekecek. Ankara’nın panaromik açıdan görünümü için de en uygun bölge Ulus
bölgesidir. Teleferik sayesinde kentin tamamını görmek mümkün olacak. Ulus
Tarihi Kent Projesi’nin ilerlemesiyle teleferik hatlarının çoğaltılması mümkün.
Tavsiye kararımızda buna da yer verdik. Ankara Kalesi merkezli, Hacı Bayram
Cami, Augustus tapınağı, Roma Hamamı, Anadolu Medeniyetleri Müzesi ve
Hıdırlıktepe’yi kapsayan üç hatlık bir teleferik projesi sunduk.”
Günde bin 500 kişi
İstanbul'da Eyüp Sultan Cami’nin hemen yanından Pierre Loti tepesine ulaşmak
için kullanılan teleferik hattı yolların elverişsiz olması nedeniyle yapıldı.
380 metre uzunluğundaki bu teleferikle iki gidiş iki dönüş toplam dört vagon
hizmet veriyor ve günde ortalama bin 500 kişi taşınıyor.