Peugeot Tasarım Yarışması'nda İki Türk Finalist



Peugeot’nun bu yıl beşincisi düzenlenen tasarım yarışmasında Türk tasarımcılar Emre Yazıcı ve Onur Güvenç finale kalan 10 yarışmacı arasında yer aldı. Gelecekte dünyanın büyük şehirlerinde kullanılabilecek, çevreye saygılı araçlar tasarlanması amacıyla Nisan 2008’de Pekin Fuarı’nda başlatılan 5. Peugeot Tasarım Yarışması’nda finale kalan 10 proje, internetten yapılan oylamalar sonucu belirlendi.

Türkiye’den “Ego” isimli projesiyle Emre Yazıcı, Almanya’dan da “Rugir” adlı projesiyle Onur Güvenç finalistler arasında yer almaya başardı. 2 bin 500 proje ve 95’in üzerinde farklı ülkeden uluslararası katılımla gerçekleştirilen yarışmada, bir süre önce ilk 30’a kalan finalistler belirlenmişti. Bu finalistler arasında Amerika’dan “Magnet” adlı projesiyle katılan Tolga Metin de bulunuyordu. Ancak Metin’in tasarımı ilk 10’a giremedi.



Kazanan finalist gelecek ayın başında düzenlenecek Paris Motor Show’un açılışında, bizzat Peugeot CEO’su Jean-Philippe Colin tarafından açıklanacak ve 10 bin euro’luk ödül alacak. Kazanan projenin bire bir ölçülerdeki maketi, 2009 ilkbaharındaki Şangay Fuarı’na kadar hazır olacak. Bununla birlikte ikinci ve üçüncü olan tasarımlar da yine Paris’te açıklanacak.

Direksiyonsuz otomobil

Yarışmada ilk 10’a kalan Emre Yazıcı’nın ‘Ego’sunda ne direksiyon, ne pedal bulunuyor. Elektrikle çalışan bu çevreci ve tek kişilik araç, iki tekerlek üzerinde hareket ediyor. Son derece hafif olan Ego’da direksiyon ve pedal yerine joystick kullanılmış. Esnek ön camı, kapı olarak da kullanılabilen Ego, kıvrak manevra kabiliyetiyle kalabalık şehirler için ideal bir çözüm olarak sunuluyor. Ego’nun göstergeleriyse cama yansıtılmış.



Mimar Sinan Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü mezunu olan ve Visa’nın 2004’teki kredi kartı tasarımı yarışmasının Türkiye ayağında birinciliği de bulunan Onur Güvenç ise, “Rugir” adlı tasarımıyla ilk 10 içinde. Almanya’dan gönderdiği projesiyle iki kişilik bir araç tasarlayan Güvenç, bu aracını “21. yüzyılın kent aracı” olarak tanımlıyor.



Kapsamlı bir teknik yapıya sahip olan ve elektrikle çalışan Rugir’in motor sesi aslan kükremesini andıracak. Tasarımda da Peugeot’nun simgesi olan aslandan ilham alan Güvenç, manevralar için arkada farklı bir sistem kullanmış.

İlk 10 finalist arasında Çin ve Fransa’dan 2’şer, Romanya, Japonya, Kolombiya ve Japonya’dan birer proje bulunuyor. Finale kalan tüm tasarımlara ulaşmak için lütfen tıklayınız.