Peugeot’nun bu yıl beşincisi düzenlenen tasarım yarışmasında Türk
tasarımcılar Emre Yazıcı ve Onur Güvenç finale
kalan 10 yarışmacı arasında yer aldı. Gelecekte dünyanın büyük şehirlerinde
kullanılabilecek, çevreye saygılı araçlar tasarlanması amacıyla Nisan 2008’de
Pekin Fuarı’nda başlatılan 5. Peugeot Tasarım Yarışması’nda finale kalan 10
proje, internetten yapılan oylamalar sonucu belirlendi.
Türkiye’den “Ego”
isimli projesiyle Emre Yazıcı, Almanya’dan da “Rugir” adlı
projesiyle Onur Güvenç finalistler arasında yer almaya başardı. 2 bin
500 proje ve 95’in üzerinde farklı ülkeden uluslararası katılımla
gerçekleştirilen yarışmada, bir süre önce ilk 30’a kalan finalistler
belirlenmişti. Bu finalistler arasında Amerika’dan “Magnet”
adlı projesiyle katılan Tolga Metin de bulunuyordu. Ancak Metin’in tasarımı ilk
10’a giremedi.
Kazanan finalist gelecek ayın başında düzenlenecek
Paris Motor Show’un açılışında, bizzat Peugeot CEO’su
Jean-Philippe Colin tarafından açıklanacak ve 10 bin euro’luk ödül
alacak. Kazanan projenin bire bir ölçülerdeki maketi, 2009
ilkbaharındaki Şangay Fuarı’na kadar hazır olacak. Bununla birlikte
ikinci ve üçüncü olan tasarımlar da yine Paris’te
açıklanacak.
Direksiyonsuz otomobil
Yarışmada ilk 10’a
kalan Emre Yazıcı’nın ‘Ego’sunda ne direksiyon, ne pedal bulunuyor. Elektrikle
çalışan bu çevreci ve tek kişilik araç, iki tekerlek üzerinde hareket ediyor.
Son derece hafif olan Ego’da direksiyon ve pedal yerine joystick kullanılmış.
Esnek ön camı, kapı olarak da kullanılabilen Ego, kıvrak manevra kabiliyetiyle
kalabalık şehirler için ideal bir çözüm olarak sunuluyor. Ego’nun
göstergeleriyse cama yansıtılmış.
Mimar Sinan
Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü mezunu olan ve
Visa’nın 2004’teki kredi kartı tasarımı yarışmasının Türkiye ayağında
birinciliği de bulunan Onur Güvenç ise, “Rugir” adlı tasarımıyla ilk 10 içinde.
Almanya’dan gönderdiği projesiyle iki kişilik bir araç tasarlayan Güvenç, bu
aracını “21. yüzyılın kent aracı” olarak tanımlıyor.
Kapsamlı bir teknik yapıya sahip olan ve
elektrikle çalışan Rugir’in motor sesi aslan kükremesini andıracak. Tasarımda da
Peugeot’nun simgesi olan aslandan ilham alan Güvenç, manevralar için arkada
farklı bir sistem kullanmış.
İlk 10 finalist arasında Çin ve Fransa’dan
2’şer, Romanya, Japonya, Kolombiya ve Japonya’dan birer proje bulunuyor. Finale
kalan tüm tasarımlara ulaşmak için lütfen
tıklayınız.