Perakendeciler ve Yatırımcılar Doğu'daki Pazarlara Genişledi



Batı Avrupa'daki perakende alanlarınını doygunluğu nedeniyle, perakendeciler ve yatırımcıların Doğu'daki pazarlara genişlediği bildirildi. Gayrimenkul yönetimi konusunda faaliyet gösteren Jones Lang LaSalle'nin,perakende sektörünün önümüzdeki 10 yıllık dönemine ışık tutması amacıyla hazırladığı interaktif web sitesi Retail 2020'nin yedinci bölüm çalışması ''Doğu'ya Yönelme'' başlığıyla yayımlandı.
    
Jones Lang LaSalle'den yapılan açıklamaya göre, raporun yedinci bölümü, Batı Avrupalı mal sahipleri ve perakendecilerin, Doğu'daki nispeten daha az gelişmiş ve hızla büyümekte olan tüketici pazarlarına doğru devam eden hareketini ele alıyor. Raporda, Batı Avrupa'daki perakende alanlarının doygunluğu nedeniyle, perakendecilerin ve yatırımcıların Doğu'daki pazarlara, özellikle Hindistan ve Çin'e doğru genişlediği belirtilirken, ayrıca Mısır ve Türkiye'nin de ilgi çeken ülkeler arasında yer aldığı, özellikle son birkaç yıldır uluslararası perakendecilerin radarına girmiş olan Türkiye'nin önümüzdeki on yıl için de hala yüksek büyüme fırsatı sunduğu bildirildi.

Jones Lang LaSalle EMEA Üst Yöneticisi (CEO) Robert Bonwell, konuya ilişkin değerlendirmesinde, önümüzdeki on yıl boyunca Çin ve Hindistan'ın büyüyen ekonomileri ve artmakta olan ücret seviyelerinin, perakende talebini bir üst kademeye taşıyacağını bildirdi. Bu ülkelerde orta sınıfların Batı markalarını, özellikle lüks markaları çok sevdiğini ve gün geçtikçe satın alma güçlerinin daha da artığını ifade eden Bonwell, şunları kaydetti:

''Özellikle Çin ve Hindistan'ın yüksek nüfusları nedeniyle uzun vadede perakendecilerin ve alışveriş merkezi sahibinin göz ardı etmemesi bir trend. Doğu'daki muhtelif fırsatlara rağmen, başarılı bir büyüme, yine de bir zorluk arz edecektir. Başarıyı yakalayacak olanlar, bir sonraki perakende patlamasının nerede olacağını, ne zaman harekete geçeceğini ve ne kadar yatırım yapılması gerektiğini tespit edebilenler olacaktır. Yeni bir pazara girerken, değişken siyasal sistemler gibi risklerin göz önüne alınmasının yanı sıra, elektronik ticaret büyüme trendlerini de dikkate alan sofistike genişleme modellerinin hazırlanması gerekmektedir.''