Perakendeciler ve Yatırımcılar Doğu'daki Pazarlara Genişledi
Batı Avrupa'daki perakende alanlarınını doygunluğu
nedeniyle, perakendeciler ve yatırımcıların Doğu'daki pazarlara genişlediği
bildirildi. Gayrimenkul yönetimi konusunda faaliyet gösteren Jones Lang
LaSalle'nin,perakende sektörünün önümüzdeki 10 yıllık dönemine ışık
tutması amacıyla hazırladığı interaktif web sitesi Retail
2020'nin yedinci bölüm çalışması ''Doğu'ya Yönelme''
başlığıyla yayımlandı.
Jones Lang LaSalle'den
yapılan açıklamaya göre, raporun yedinci bölümü, Batı Avrupalı mal sahipleri ve
perakendecilerin, Doğu'daki nispeten daha az gelişmiş ve hızla büyümekte olan
tüketici pazarlarına doğru devam eden hareketini ele alıyor. Raporda, Batı
Avrupa'daki perakende alanlarının doygunluğu nedeniyle, perakendecilerin ve
yatırımcıların Doğu'daki pazarlara, özellikle Hindistan ve Çin'e doğru
genişlediği belirtilirken, ayrıca Mısır ve Türkiye'nin de ilgi çeken ülkeler
arasında yer aldığı, özellikle son birkaç yıldır uluslararası perakendecilerin
radarına girmiş olan Türkiye'nin önümüzdeki on yıl için de hala yüksek büyüme
fırsatı sunduğu bildirildi.
Jones Lang LaSalle EMEA Üst Yöneticisi (CEO) Robert Bonwell,
konuya ilişkin değerlendirmesinde, önümüzdeki on yıl boyunca Çin ve Hindistan'ın
büyüyen ekonomileri ve artmakta olan ücret seviyelerinin, perakende talebini bir
üst kademeye taşıyacağını bildirdi. Bu ülkelerde orta sınıfların Batı
markalarını, özellikle lüks markaları çok sevdiğini ve gün geçtikçe satın alma
güçlerinin daha da artığını ifade eden Bonwell, şunları kaydetti:
''Özellikle Çin ve Hindistan'ın yüksek nüfusları nedeniyle uzun vadede
perakendecilerin ve alışveriş merkezi sahibinin göz ardı etmemesi bir trend.
Doğu'daki muhtelif fırsatlara rağmen, başarılı bir büyüme, yine de bir zorluk
arz edecektir. Başarıyı yakalayacak olanlar, bir sonraki perakende patlamasının
nerede olacağını, ne zaman harekete geçeceğini ve ne kadar yatırım yapılması
gerektiğini tespit edebilenler olacaktır. Yeni bir pazara girerken, değişken
siyasal sistemler gibi risklerin göz önüne alınmasının yanı sıra, elektronik
ticaret büyüme trendlerini de dikkate alan sofistike genişleme modellerinin
hazırlanması gerekmektedir.''