Pazara Samsun’la Giren Avusturyalı Yapı Marketi bauMax’ta Hedef 50 Mağaza
Dünyada sekiz farklı ülkede 143 marketi ve 10 bin çalışanıyla faaliyet
gösteren Avusturyalı yapı marketi zinciri bauMax, Türkiye
pazarına Samsun’da açtığı mağazayla adım attı. 25 milyon euro
yatırım yapılan bauMax Samsun’un ardından ikinci mağazasını
İzmit’te açtı. 2011 yatırım planlarını İstanbul, İzmir, Ankara
ve Adana üzerine kuran şirket, 2012’de ise Bursa’nın yanı sıra İstanbul’a üç
mağaza açmayı hedefliyor. bauMax’ta 2018 hedefi 50 mağazaya olarak
planlandı.
bauMax’ın girdiği her ülkede lokal üreticiyi desteklediğini belirten bauMax
Genel Müdürü İbrahim Ayan, “Ürünlerin yüzde 65’ini Türkiye’den
sağlıyoruz. Ürünlerin bazılarını bauMax’ın faaliyet gösterdiği diğer ülkelere
ihraç ediyoruz. Bunlar arasında saksı ve panel radyatör gibi ürünler var.
İhracatımız bu yıl 8 milyon euro’ya ulaşmış olacak” dedi.
bauMax’ın Türkiye ile birlikte dokuz ülkede yatırımı bulunduğunu ifade eden
Ayan, “bauMax, en iyi fiyatı garanti ediyor. ‘Hep ucuz en ucuz’ sloganıyla
müşterilerimize yapı, teknik, evim ve bahçem kategorilerinde on binlerce ürün
sunuyoruz” dedi.
Engellilere yönelik aksiyon günü
bauMax’ın 25 yılı aşkın süredir kendini engelli vatandaşlara destek olmaya
adadığını belirten İbrahim Ayan, “Şirketimiz, özel ihtiyaçları olan insanlara,
‘İnsana Değer Programı’ ile destek veriyor. Ve kanunun öngördüğünden daha fazla
engelli çalışanı istihdam ediyoruz” dedi. İzmit mağazalarında Yenidoğan Özel
Sporcular Kulübü işbirliğiyle bir etkinlik düzenlediklerini anlatan Ayan,
“Aksiyon günü adını verdiğimiz bu etkinlikte müşterilerin ve çalışanların
dikkatini özel durumu olan bu gençlere çektik. Etkinlik sonrasında bu
çocuklardan ne hissetiklerine yönelik birer resim yapmalarını istedik”
dedi.