Pazara Samsun’la Giren Avusturyalı Yapı Marketi bauMax’ta Hedef 50 Mağaza



Dünyada sekiz farklı ülkede 143 marketi ve 10 bin çalışanıyla faaliyet gösteren Avusturyalı yapı marketi zinciri bauMax, Türkiye pazarına Samsun’da açtığı mağazayla adım attı. 25 milyon euro yatırım yapılan bauMax Samsun’un ardından ikinci mağazasını İzmit’te açtı. 2011 yatırım planlarını İstanbul, İzmir, Ankara ve Adana üzerine kuran şirket, 2012’de ise Bursa’nın yanı sıra İstanbul’a üç mağaza açmayı hedefliyor. bauMax’ta 2018 hedefi 50 mağazaya olarak planlandı.

bauMax’ın girdiği her ülkede lokal üreticiyi desteklediğini belirten bauMax Genel Müdürü İbrahim Ayan, “Ürünlerin yüzde 65’ini Türkiye’den sağlıyoruz. Ürünlerin bazılarını bauMax’ın faaliyet gösterdiği diğer ülkelere ihraç ediyoruz. Bunlar arasında saksı ve panel radyatör gibi ürünler var. İhracatımız bu yıl 8 milyon euro’ya ulaşmış olacak” dedi.

bauMax’ın Türkiye ile birlikte dokuz ülkede yatırımı bulunduğunu ifade eden Ayan, “bauMax, en iyi fiyatı garanti ediyor. ‘Hep ucuz en ucuz’ sloganıyla müşterilerimize yapı, teknik, evim ve bahçem kategorilerinde on binlerce ürün sunuyoruz” dedi.

Engellilere yönelik aksiyon günü

bauMax’ın 25 yılı aşkın süredir kendini engelli vatandaşlara destek olmaya adadığını belirten İbrahim Ayan, “Şirketimiz, özel ihtiyaçları olan insanlara, ‘İnsana Değer Programı’ ile destek veriyor. Ve kanunun öngördüğünden daha fazla engelli çalışanı istihdam ediyoruz” dedi. İzmit mağazalarında Yenidoğan Özel Sporcular Kulübü işbirliğiyle bir etkinlik düzenlediklerini anlatan Ayan, “Aksiyon günü adını verdiğimiz bu etkinlikte müşterilerin ve çalışanların dikkatini özel durumu olan bu gençlere çektik. Etkinlik sonrasında bu çocuklardan ne hissetiklerine yönelik birer resim yapmalarını istedik” dedi.