21 hükümet eskiten ve günümüz şartlarına
göre bir milyar dolardan fazla para harcanan Ayaş Tüneli’nin vatandaşlar
tarafından samanlık olarak kullanılmasının ortaya çıkarılması gündeme bomba gibi
düştü.
Ankara arasındaki hızlı tren hattını bağlaması planlanan ancak
30 yıldır bir türlü tamamlanamayan Ayaş Tüneli’nin samanlık olarak kullanılmaya
başlandığının Ankara Hürriyet’te yer alması tüm kentlilerin tepkisini
çekti.
Günümüz şartlarına göre 1 milyar dolardan fazla yatırım yapılan
tünelle ilgili açıklama yapan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, "İhalesi,
'Para yok pul yok, oldukça ihale ederiz' şeklinde yapılmış. Şimdi bakıyoruz
projenin maliyeti 10 milyar dolar civarında. Böyle bir para olmadığı için de o
şekilde kaldı" dedi. Karaman şunları söyledi:
"Ankara-İstanbul arasında çalışması gereken sürat demiryolu
projesi Ankara’dan çıkmış, Ayaş’a kadar gitmiş, orada kalmış. İhale edilirken
'Para yok pul yok olursa ihale ederiz' şeklinde yapılmış. Oraya kadar gitmiş,
kalmış. Biz şimdi oranın kaça mal olacağını bilmiyorum. Hesap da
yapılmamış.
Projenin tamamlanması için yani Ankara-İstanbul hızlı tren
hattının o güzergahtan gidebilmesi için 10 milyar dolar dolayında. Böyle bir
para olmadığı için kaldı. Onun yerine daha kolay olduğu için biliyorsunuz
Eskişehir’den gidiyoruz. Devlet Demir Yolları, Limanlar ve Hava meydanları (DLH)
orayla ilgili bir çalışma yapıyor. Demiryolları olarak tamamlanmasını çok
istiyoruz. Vazgeçtiğimiz bir proje değil ama çok ciddi bir para problemi
var."