"Pandemi, Parkede Biyofilik Tasarım Anlayışının Önünü Açtı"



Evlerin ve alanların vazgeçilmezi parkeler günlük değişimlerle yeni trendlere hızla uyum sağlıyor. Parkelerde değişen trendler hakkında açıklamalarda bulunan DesignFloor Genel Direktörü Fatih Aslan, günümüzparke sektöründe, pandeminin de etkisiyle tasarımsal anlamda insanın doğaya özlemini iç mekanlara yansıtan biyofilik tasarım anlayışının trendleri belirlediğini söylüyor.

Parkede sağlık ve hijyen trendi gelecekte de devam edecek
Biyofilik tasarımın temel olarak ışık, renk ve bitki gibi elemanlar ile iç mekanda doğada bulunma hissi yaratan kurguyu anlattığını açıklayan Aslan, “Pandemi süreciyle birlikte iç mekanın en önemli elementlerinden olan parkelerde de doğal ahşap görünüm, natürel tonlar gibi tasarım tercihleri artış gösteriyor. Ayrıca pandemiyle birlikte son yıllarda kullanıcılar parkede hijyen ve sağlık kriterlerinin karşılanmasını istiyor. Önümüzdeki beş yılda yine hijyen ve sağlık trendi ivmelenerek kullanıcıların parke seçimi konusunda daha da bilinçlenmesini bekliyoruz. Bu durum sektörde yeni teknolojilerle üretilmiş hijyen ve sağlık kriterleriyle ön plana çıkan ürünlerin gelişimini destekleyecek” diye konuştu.

Sektör, artan çevre bilinciyle yenilikçi ürünlere yöneldi
Sağlık ve çevre bilinci yükselen kullanıcı taleplerine bağlı olarak sektörün yenilikçi ürünlere de yöneldiğini kaydeden Aslan, “Parke sektörü son yıllarda sürdürülebilirlik, sağlık ve hijyen alanlarında çok daha gelişmiş bir teknolojiye ulaştı. Bu doğrultuda sektör kullanıcılara, geleneksel laminat parkelerden ayrışan, uçucu organik madde (VOC) salınımı minimuma indirgenmiş, orman sürdürülebilirlik standartlarına uyum gösteren çevreci yapıya sahip yüksek teknoloji laminat parkeler sunmaya başladı” dedi.

Parke seçimi coğrafya, iklim ve yerel mimariden etkileniyor
Kullanıcı alışkanlıkları ve tercihleri hakkında da açıklamalarda bulunan Aslan, sözlerini şöyle tamamladı: “Parke seçiminde, olası bakım ve tadilat gereksinimlerinde yüksek maliyet olasılığıyla dayanıklılık, tercih kriterlerinin ilk sırasında yer alıyor. Kullanıcılar, geniş ve fazla açık alana sahip mekanlarda parke renklerinde daha özgür davranırken küçük mekanlarda ise mekanların ferahlığının artırılması önceliğiyle açık tonlardaki renk tercihleri ön plana çıkıyor. Parke seçiminde yaşanan coğrafya, iklim özellikleri ve yerel mimarı yapı da son derece etkili bir kriter. Öyle ki Akdeniz ve Ege bölgelerinde yerel mimariye paralel olarak beyaz ve açık tonlardaki zemin kaplama ürünleri rağbet görürken Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu’da koyu tonlardaki ürün grupları ve parlak parke ürünleri tercih ediliyor.”