İmza için PANASONIC Eco Solutions Şirketi Başkanı Tamio Yoshioka ile her iki şirketin üst düzey yöneticileri bir araya geldi. "VİKO olarak, sürdürülebilir büyüme sağlarken, kuruluşumuzun sadece mevcut kazanımlarına değil, aynı zamanda geleceği bugünden kurgulayan stratejilere odaklanması gerektiğine inandık" diyen VİKO Kurucu Ortağı Cahit Durmaz, anlaşmanın kendileri için önemini şöyle özetledi:
"Gelecek nesillere ürün, teknoloji ve yeni değerler sunarak daha uzun yıllar bu yolda devam etmeyi sağlamak da ancak çok güçlü bir dünya markası ile yollarımızı birleştirmekten geçmekteydi. PANASONIC ile iki kuruluşun kültürlerini ve gelecek stratejilerini birlikte hayata geçirmek için çok güçlü bir sinerji yakalayacağız. Bu sinerji sayesinde, dünya tüketici elektroniği devi olmasının yanısıra Asya kıtasındaki elektrik anahtarı ve priz sektörü de dahil olmak üzere elektrikli inşaat malzemeleri endüstrisi lideri olan PANASONIC ile ortaklığımızın VİKO ürünlerini dünya pazarlarına sunmada büyük avantaj yaratacağına inanıyoruz. Artık daha büyük bir vizyona sahibiz, vizyon ise ufku düşünmektir ve biz PANASONIC ile birlikte çizdiğimiz yeni ufka alçak gerilim sektöründe dünyanın bir numarası olma vizyonumuzu yazıyoruz”.
VİKO Kurucu Ortağı İsmail Dağbaşı ise, “PANASONIC ve VİKO, bayilerinin yanı sıra tedarikçileri ile de yeni vizyon ve stratejiler etrafında kenetlenerek çok daha büyük hedeflere ilerleyecektir. İş ortaklarımızla birlikte bugüne kadar çok şey başardık. Bu ortaklığın yarattığı yüksek sinerji ile başarılarımızı sürdürülebilir kılacağımıza olan inancım tamdır. Sektörünün bir numaralı çevreci inovasyon şirketi olma hedefine ulaşmak üzere bir vizyon ortaya koymuş olan PANASONIC ile attığımız bu ortaklık, bu inancı daha sağlamlaştırmıştır” şeklinde konuştu.
"Her iki şirketin de dünyanın 1 numarası olacağına dair sarsılmaz bir inanç duyuyorum"
Eskiden beri Türkiye'ye çok büyük ilgi duyduğunu ve son zamanlarda bu ilginin daha da arttığını söyleyen PANASONIC Eco Solutions Şirketi Başkanı Tamio Yoshioka da; elektrik bağlantı parçaları gibi elektrikli inşaat malzemelerine yönelik büyüme stratejilerinin de hayata geçirilmesiyle Türkiye'deki ve komşu ülkelerdeki ekonomik büyümeye katkıda bulunacaklarına olan inancını dile getirdi. PANASONIC ve VİKO’nun güçlü yanlarını birleştirerek, aydınlatma teçhizatı dahil yerleşime ait ve yerleşim dışı çevreye ilişkin ürünler tedarik edeceklerini kaydeden Yoshioka, "Her iki şirketin de elektrik bağlantı parçaları sektöründe dünyanın 1 numaralı şirketi olacağına dair sarsılmaz bir inanç duyuyorum. İş ortaklığımızla birlikte, entegre teknik gelişim ve karşılıklı uyum içinde hedeflerimizi gerçekleştirmek üzere başarıya ulaşmak için çabalayacağız” dedi.
VİKO - PANASONIC ortaklığı
Geçtiğimiz kasım ayında her iki şirket tarafından duyurulan ve büyük yansıma bulan ortaklık anlaşması haberine göre, sektöründe Türkiye'nin açık ara lideri konumunda bulunan ve yenilikçi ürünlerini 70'ten fazla ülkeye ihraç eden VİKO’nun %90 hissesi PANASONIC bünyesine katıldı. PANASONIC şirketi, VİKO ile yapılan ortaklık anlaşması ile Türkiye'nin büyüme potansiyeli ve stratejik konumundan yararlanmayı ve Rusya, Ukrayna, Orta Asya, Orta Doğu, Afrika ve Avrupa pazarlarındaki konumu güçlendirmeyi amaçlıyor. Rekabet kurumunun verdiği onay ile resmiyet kazanan ortaklık, son yıllarda Türkiye’de yapılmış en önemli yabancı yatırımlarından birisi olmasının yanı sıra Türk ve Japon şirketleri arasındaki işbirliğine de örnek olarak gösteriliyor.