Panasonic Elektronik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı
Shigeo Suzuki, Türkiye'de 2010 mali yılında iki haneli pazar paylarına
ulaştıklarını belirterek, ''Yeni mali yılda hedefimiz geçen yıla göre
yüzde 40'lık büyüme ve iki haneli pazar payımızı sürdürmek''dedi.
Suzuki, Panasonic klima ve ısı sistemlerinin tanıtımı amacıyla düzenlenen
toplantıda yaptığı konuşmada, Türkiye'nin Panasonic için en stratejik
pazarlardan biri olduğunu belirterek, burada tüketici elektroniğinde 1 numaralı
marka olmak 2 haneli pazar payına ulaşmak için önemli yatırım yaptıklarını
anlattı.
Tüketici elektroniğinin çeşitli kalemlerinde faaliyetlerine değinen Suzuki,
çoğunda hedefledikleri çift haneli pazar paylarını gerçekleştirdiklerini
belirterek, ''Türkiye'de 143 yetkili servisimiz var. Bunlar vasıtasıyla
ürünümüzü kullanan 5 binden fazla kişiyle görüştük yüzde 99'u hem ürünlerden hem
de aldıkları hizmetlerden memnun olduklarını ifade ettiler. Türkiye'de, geçen
ayın sonunda biten 2010 mali yılında ilk yıl hedeflerimize ulaştık. Yeni mali
yılda hedefimiz geçen yıla göre yüzde 40'lık büyüme ve iki haneli pazar payımızı
sürdürmek. Bunun için portföyümüzdeki ürünleri çeşitlendireceğiz ve çevreciliğe
önem vereceğiz'' diye konuştu.
Türkiye'de çamaşır makinesi ürünlerine yer vereceklerini, bunların yüksek
enerji tasarrufu özelliğine sahip cihazlar olduğunu dile getiren Suzuki, klima
ve ısı sistemlerinin de bu özellikleri taşıdığını söyledi.
Suzuki, Panasonic'in 2018 yılında dünyanın bir numaralı çevreci şirketi
olmayı hedeflediğini anımsatarak, bunun için çevreci ve yeşil fikirler içeren
birçok ürün sunacaklarını ifade etti. Amaçlarının sıfır karbondioksit emisyonunu
hayata geçirmek olduğunu vurgulayan Suzuki, bu fikirleri hayata geçirecek en
önemli ürünlerinin klima ve ısı pompaları olduğunu kaydetti.
Panasonic Elektronik A.Ş. Ev Aletleri-Klima Avrupa Genel Müdürü Enrique
Vilamitjana da Türkiye'nin kendileri için çok stratejik ve ciddi bir pazar
olduğunu vurgulayarak, Panasonic'in Türkiye'de klima sistemleriyle büyümek
istediğini belirtti.
Vilamitjana, sadece ev ısıtma ve soğutma sistemleri değil işyerlerine ve
büyük binalara yönelik ısıtma ve soğutma çözümleri de sunduklarını anlattı.
Avrupa Klima ve Ev Uygulamaları Satış Müdürü Marc Diaz ise Türkiye'deki
hedeflerine ulaşmak için dağıtım ağlarını genişleteceklerini, sunacakları
ürünleri çeşitlendireceklerini ve ürünleri arasında havadan suya ısı pompaları
ve gazlı ısı pompalarının da yer alacağını, markalaşma çalışması yaparak
Panasonic markasını öne çıkaracaklarını ve Türkiye'de marka yoluyla farkındalığı
artıracaklarını söyledi.
Panasonic Türkiye Klima Satış ve Pazarlama Müdürü Melis Bozoğlu da bu yıl
geniş bir ürün gamına sahip duvar tipi klimalar ile piyasanın en verimli
ürünleri olan havadan suya ısı pompalarını sunacaklarını anlattı.
Bozoğlu, ürünleri arasında sensörleri sayesinde odadaki insan varlığını ve
hareket seviyesini algılayıp sıcaklığı ona göre ayarlayan, bu şekilde yüzde 30'a
kadar tasarruf sağlayan Etherea, ofisler ve büyük binalar için VRF Eco i serisi
değişken debili soğutma sistemleri, doğalgaz ve LPG ile çalışan M serisi gazlı
ısı pompaları ve Aquarea havadan suya ısı pompalarının yer alacağını
kaydetti.