PAKPEN Şirketler Grubu'nun Üretim Kalitesi Belgelendi

Kaliteli profil üretimi sağlamak, kalite çıtasını yükseltmek ve haksız rekabetin önüne geçmek amacıyla PÜKAD bünyesinde yer alan Pakpen Şirketler Grubu, "Universal Seri, Oval Seri ve Sürme Seri"de PÜKAD kalite belgesini almaya hak kazandı.

Plastik pencere profilleri, pencere ve kapı sistemlerinin imalat, montaj ve hizmet kalitesinin sağlanması amacıyla kurulan PÜKAD (Plastik Profil Üreticileri Kalite Birliği Derneği), kalite belgesi ile ödüllendirdiği Pakpen Şirketler Grubu'nun Konya'daki üretim tesislerini basına tanıttı.

Fabrika gezisinde konuşan Pakpen Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Tuza, Pakpen Şirketler Grubu'nun PÜKAD'ın kalite belgesini alan 4. şirket olduğunu açıkladı. Derneğin kuruluşunda Avrupa'da başarılı olmuş örnekleri baza aldıklarını kaydeden Tuza, "Kalite Birliği" ifadesinin tüm üyelerin aynı kalitede birleşmesi anlamına geldiğini ifade etti. Türkiye'deki toplam PVC pencere üretiminin yüzde 70'ini derneğin üyesi olan 9 firma tarafından karşılandığını anlatan Tuza, "PVC pencere pazarında 2002 yılında yaklaşık 130-140 bin ton PVC profil kullanılmıştır. Bunun yüzde 70'lik kısmı yani 90-100 bin tonu derneğe üye 9 firma tarafından paylaşılmaktadır" diye konuştu.

ISO 9002 belgeli ilk üretim tesisi

Tuza, Pakpen Şirketler Grubu'nun, Konya 2. Organize Sanayi Bölgesi'nde 30 bin metrekare üzerine kurulu dev tesisinde yıllık 40 bin ton üretimi ile Türkiye PVC profil pazarının önemli bir bölümünü elinde bulundurduğunu kaydetti. Toplam 150 bin metrekarelik yeni entegre tesislerde de Pak Siding'in üretimini gerçekleştirdiklerini söyleyen Tuza, tam otomosyon tekniği ile üretim yapan tesislerin, sektöründe ilk ISO 9002 belgeli tesisler olma özelliğine sahip olduğunu vurguladı.

2002'de 35 trilyon ciro gerçekleştiren şirketin, 2003'te 45 trilyon ciro hedeflediğini anlatan Tuza, Pakpen Şirketler Grubu'nun üretiminin yüzde 20'sini 30 ülkeye ihraç ettiğini ifade etti. Pakpen'in, yurtiçinde yaşanan pazar daralmalarını ihracat artırımı ile kapatmaya çalıştığına değinen Tuza, "Pakpen Şirketler Grubu için yatırım yılı olarak geçen 2002'de; PVC Kapı, Pencere ve Panjur sektöründe yenilikler ile yeni dış cephe kaplama malzemesi Paksiding'in yeni çalışmaları gerçekleştirildi. Kriz dönemlerinde yatırım kararları ileri atıldığı için sektörde daralma ve küçülmeler yaşandı. Ancak Pakpen Şirketler Grubu, ekonomik kriz dönemlerinde yatırımın dönüşünün hızlandığına inandığı için kriz dönemini yatırımla geçirdi" dedi.

2000 yılından itibaren Rusya'da da üretime başlayan Pakpen, Türk Cumhuriyetleri, Ortadoğu, Asya ve Avrupa'da 90'a yakın bayi ağı ile hizmet veriyor. Pakpen iç pazara ise İstanbul, İzmir, Ankara ve Konya Bölge Müdürlükleri ile ulaşıyor.

Sektördeki rekabetin kayıtdışı ve kalitesizliğe doğru kaydığını ve bununla mücadele etmek amacıyla PÜKAD'ı kurduklarını ifade eden PÜKAD Başkanı Muzaffer Tamer de şöyle konuştu:

"Türkiye'de PVC Profil üreten firmalar hızlı bir artış gösterdi. Bunun sonucunda profilin kalitesini artırabilmek için biraraya geldik. İlk önce, EN normuna yani Alman standartlarına uygun bir standart hazırladık. Bu normu hazırladıktan sonra kendimizi yurtdışındaki akredite bağımsız labaratuvarlara kontrol ettirerek bu normlara uyacağımızı kanıtladık. "