8'inci Cumhurbaşkanı merhum Turgut Özal'ın 1989 yılında, başbakanlığı sırasında ortaya attığı Göcek Tüneli Projesi, 13 hükümet, 8 başbakan döneminde "düşünce" aşamasında kaldıktan sonra, Başbakan Erdoğan tarafından sonuçlandırıldı. İlk gün 7 bin 300 aracın geçiş yaptığı tünelden ilk geçişi ise Sabah muhabiri Cem Kaytan, 48 AS 200 plakalı aracıyla yaptı.
Birkaç kez ihale aşamasına gelen proje, AK Parti döneminde hayata geçti. 28 Mart 2004 yerel seçimlerinden önce 12 Aralık 2003'te hükümet, tünelin yapılacağını açıkladı. 10 Mart 2004'te de dönemin Kültür ve Turizm Bakanı Erkan Mumcu'nun katılımı ile temel atma töreni gerçekleştirildi. Ancak bir süre sonra müteahhit firmanın iş makinelerini başka bir yere alması ile 6 ay çalışma yapılamadı.
12 milyon YTL'ye mal oldu
Bayındırlık Bakanı Zeki Ergezen'in müteahhit firma yetkilileri ile yaptığı görüşmeler sonucunda, firma, iş makinelerini inşaat alanına getirerek tüneli açma çalışmalarına başladı. İş makineleri tünelin giriş yerinde çalışırken, bu alanın çevresindeki tepecikler de ortadan kaldırıldı. Göcek Tüneli, 830 metresi tüp, 130 metresi de aç-kapa olmak üzere, toplam 960 metre uzunluğunda. Tünelin yapılmasıyla 30 dakika süren Göcek-Dalaman arası 10 dakikaya inerken, tünelden geçiş süresi ise 45 saniye. Göcek Rampaları'ndaki 29 viraj ortadan kalktı, Fethiye-Dalaman arasıındaki 50 kilometre olan yol da 15 kilometre kısaldı.