Dünya boya sektöründeki yeni trendlerin ve teknolojilerin uzman sunumları ile aktarıldığı uluslararası katılımlı paintistanbul 2014 Kongresi’nde, sektörün geleceğine yön verecek inovatif gelişmeler masaya yatırıldı. Pazarlama dehası olarak nitelenen, yazar, aynı zamanda dünyanın en büyük şirketlerine strateji danışmanlığı da yapan Peter Fisk, kongrede katılımcılara zihin açan bir sunum yaptı. Fisk ayrıca boyadaki inovatif fikirlerin ve bunların teknolojiye uyarlanmasının, dünyayı daha renkli bir yer haline getireceği mesajını verdi.
Sınırların ortadan kalktığı, kuralların yıkıldığı ve inanılmaz bir değişimin yaşandığı bir dönemde olduğumuzu vurgulayan Fisk, bunun aynı zamanda girişimciler ve şirketler için yeni iş fırsatları ve kazanma yolları yarattığını söyledi. Herkes gibi düşünerek inovatif olunamayacağını belirten Peter Fisk, hangi sektörde olursa olsun şirketlerin, müşterinin gözünden ve daha geniş bir perspektifle bakmaları gerektiğinin altını çizdi. İnsanların yaşam standartlarını yükseltecek sayısız yeni ve iyi fikrin var olduğunu, bunları keşfetmeyi başaranların gelecekte oyunun kazananları olacağını ifade etti. Fisk aynı zamanda son kitabında yer alan farklı düşünerek oyunun kurallarını değiştiren inovatif şirketlerden örnekler verdi ve Henry Ford’un hayali olan uçan otomobilin bile artık bir hayal olmaktan çıktığını, ticarileşmesi için çalışmaların sürdüğünü dile getirdi.
Peter Fisk kimdir?
GeniusWorks’ün kurucusu da olan, çok satan kitapların yazarı, strateji danışmanı ve girişimci Peter Fisk; dünyanın dört bir yanındaki şirket liderlerine stratejiler geliştiriyor, farklı düşünmenin yollarını gösteriyor, marka, inovasyon ve pazarlama alanında yaratıcı stratejiler geliştirip uyguluyor. Business Strategy Review tarafından 'iş çevrelerindeki en iyi düşünürlerden biri' olarak gösterildi.
2014 yılında yayımlanan ‘GameChangers: Are you ready to change the world” adlı kitabında, farklı düşünerek oyunu değiştiren, hırslı ve inovatif 120 şirket ve marka ile yaptığı röportajların yer aldığı başarı öykülerini yazdı. Peter Fisk’e dünya çapında ün kazandıran girişimcilere 50 yaratıcı yol sunduğu ‘Yaratıcı Deha’ (Creative Genius), rekabetçi iş dünyasında başarıya ulaşmak için sol ve sağ beynin yaklaşımlarını incelediği ve 35 dile çevrilen ‘Pazarlama Dehası’ (Marketing Genious), müşteri odaklı şirket kurmanın yollarını anlattığı ‘Müşteri Dehası’ (Customer Genius), yaratıcı liderlik ve strateji üzerinde durduğu ‘İş Dehası’ (Business Genius) ve sağlıklı büyümenin yollarını gösteren ‘İnsan Gezegen Kâr’ (People Planet Profit) gibi kitapları bulunuyor.