OYAK Otomotiv ve Çimento Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Celal
Çağlar, 2011 yılında yeni bir şirketlerini halka açmayı
planlamadıklarını bildirdi. Mardin, Ünye,
Bolu, Adana ve Aslan
Çimento'dan Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) ayrı
ayrı gönderilen açıklamada, şirketin yönetim kurulu başkanı Çağlar'ın, bir haber
ajansı ile yaptığı röportajda verdiği bilgilere değinildi.
Buna göre Çağlar, OYAK Çimento Grubu olarak
2010 yılını 7,8 milyon ton klinker üretimi ile tamamladıklarını ve geçen yıl
basın toplantısında verdikleri hedef olan yüzde 90'ın üzerinde kapasite kullanım
oranına ulaştıklarını kaydetti. 2010 yılındaki en büyük hedeflerinden birinin,
makine verimliliğini artırmak ve ana ekipmanları olan döner fırında duruş
süresini minimuma indirmek olduğunu anımsatan Çağlar, çalışmaları sonucunda,
arıza duruşlarını ciddi biçimde düşürerek kapasite kullanım oranlarını yukarı
çektiklerini bildirdi. Çağlar, ortalamaları yüzde 90'ın üzerinde olmakla
birlikte iki şirketlerinde yüzde 100'ün üzerine çıktıklarını ifade ederek,
şunları kaydetti:
''2010 yılında çimento
satışlarımız 10 milyon tonu, toplam ciromuz 1 milyar lirayı aştı. Bu rakamın
içinde hazır beton satışlarımız veya başka faaliyetlerden elde edilen gelirler
bulunmamaktadır, yani ana faaliyet konumuz olan çimento ve klinker üretim ve
satışından bu ciroyu elde ettik. Yine 2010 başındaki basın toplantımızda, Aslan
Çimento'nun aramıza katılması ile satış tonajımızı ve ciromuzu en az yüzde 25
artıracağımızı söylemiştik. Her iki rakamda da yüzde 30'un üzerine çıktık. 2011
yılında sektörün yine yüzde 5'den az olmamak üzere büyüyeceğini varsayıyor,
planlarımızı buna göre yapıyoruz.''
''Satışların 4'te 1'i yakın ve karlı yurtdışı pazarlara''
Ana hedeflerinin çimento şirketlerinin
rekorlar kırdığı 2007-2008 yıllarına ulaşmak olduğunu ve bunun için çabalarını
sürdürdüklerini vurgulayan Çağlar, 2010 yılında satışlarının dörtte birine
yaklaşan bir kısmını yakın ve karlı yurtdışı pazarlara yönlendirdiklerini
söyledi. Çimento gibi yükte ağır, pahada hafif bir malın yurtdışına ve özellikle
uzak mesafelere gönderilmesinin pek karlı bir faaliyet olmadığını, lokal bir mal
ürettiklerini ve mümkün mertebe yurtiçinde tutmaya çalıştıklarını anlatan
Çağlar, ''2011'de Türkiye'nin çimento ihracatının yine 15 milyon tonun üzerinde
gerçekleşmesini bekliyoruz. Bizim ihracatımızın toplam satışlarımıza oranının
yüzde 20'nin biraz üzerinde seyretmesi muhtemeldir. 2011 yılında OYAK Çimento
Grubu olarak 50 milyon lira mertebesinde verimlilik artırıcı ve
sürdürülebilirliği sağlayıcı yatırım öngörüyoruz'' diye konuştu. Çağlar, son
dönemde en büyük yatırımlarını, katkılı çimentoyu artırmak için yaptıklarını
belirterek, Adana ve Bolu Çimento olarak cüruf ve cüruflu çimento üretecek iki
tesis kurduklarını ve 130 milyon liraya yakın harcama yaptıklarını dile getirdi.
Çağlar, sözlerini şöyle sürdürdü:
''2011
yılında yeni bir şirketimizi halka açmak gibi bir planımız bulunmuyor. Adana,
Bolu, Ünye ve Aslan Çimento'nun OYAK Beton ve bazı diğer şirketlerin hisselerini
almalarının sebebi kendi sektörlerinin dışına da biraz yatırım yapmak ve
faaliyet karları dışında hissedar oldukları şirketlerden temettü geliri elde
ederek gelirlerini artırmaktır. Prensip olarak, bireysel yatırımcının bir
şirketi beğenip ona ortak olmasından, yani hisse senetlerini satın almasından
bir farkı yoktur. Yurtiçinde ve dışında satın almalar ile ilgili uzun zamandır
çeşitli talepler bizlere ulaşıyor. Herkes ile görüşüyor, her teklifi
değerlendiriyoruz. Hali hazırda Türkiye'nin yakın çevresinde baktığımız bazı
tesisler var, çalışmalarımız sonuca doğru gidecek olursa bunu mutlaka
yatırımcılarımızla paylaşırız.''