OYAK Çimento Grubu 9 Ayda 183 Milyon Lira Kar Etti
OYAK Çimento Grubu şirketleri yılın 9 aylık döneminde 183
milyon lira net kar elde etti. Adana, Mardin, Bolu, Ünye ve Aslan Çimento'dan
oluşan OYAK Çimento Grubu'nun, şirketlerin 9 aylık sonuçlarına ilişkin Kamuyu
Aydınlatma Platformu'na (KAP) gönderdiği açıklamaya göre, Grubun 5 şirketi, 9 ay
sonunda 830 milyon lira ciro, 183 milyon lira net kar ve yüzde 22 net kar
marjına ulaştı. Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar (FAVÖK ) marjına göre
sektörün en iyi 6 şirketinden 5'i OYAK Çimento Grubu şirketi oldu.
Açıklamada, Mardin Çimento'nun, sektörün önemli
tüm marjlara göre en başarılı şirketi olduğu, konum avantajı, verimli üretimi ve
başarılı azarlama stratejisi ile yurtiçi ve dışı piyasaların marka değerine
sahip gözde kuruluşu haline geldiği belirtilirken, bölgesel büyümeyi lehine
kullanmayı başaran Ünye Çimento'nun, Karadeniz pazarında yakaladığı büyüme ile
kar marjını her geçen dönemde yükselttiği bildirildi. Ereğli'de devreye aldığı
tesisi tam kapasite kullanan Bolu Çimento'nun, pazardaki canlılık ve cüruf
konusunda yaptığı atılım ile sıralamada ilerlediği, Aslan Çimento'nun devreye
alınan atıktan türetilmiş yakıt tesisi ile yüzde 20'ye varan enerji tasarrufu
öngördüğü kaydedildi.
OYAK Çimento'nun
açıklamasında şunlar ifade edildi:
''Yılın son
çeyreğinde marjlarını korumak ve iyileştirmek hedefinde olan OYAK Çimento Grubu,
2011 yılını yüksek verimlilik ve karlılık ile tamamlamak ve en iyi temettü
oranlarını yatırımcısına sunmak amacını taşımaktadır. Ağustos sonu itibariyle
çimento iç talebi, geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla yüzde 11 yükselmiştir.
OYAK Çimento Grubu, yüzde 8 olan yıl sonu büyüme öngörüsünü korumaktadır. OYAK
Çimento Grubu 2012 yılında, dünyada devam eden finansal belirsizliklere de bağlı
olarak, 2011'de başlatılan projelerin ihale edilmesini, altyapı yatırımları ve
endüstriyel yatırımların ön planda olmasını ve sonuçta çimento iç talebinin
yüzde 5 büyümesini beklemektedir. İhracat pazarları arasında yıllardan beri en
önemli ülke Irak olmakla birlikte, 2011 Ağustos ayında Rusya'nın ağırlık
kazandığı ve Suriye'nin gerilediği görülmektedir. Diğer önemli pazarlar Nijerya,
Mısır ve İsrail olup, 2012 yılında herhangi bir finansal bunalım yaşanmaması
halinde, mevcut ihracat pazarlarının canlılığını koruması, Rusya?nın ithalatını
artırması ve Kuzey Afrika ülkelerinin yeniden önem kazanması
beklenmektedir.''