OYAK Çimento Grubu 9 Ayda 183 Milyon Lira Kar Etti



OYAK Çimento Grubu şirketleri yılın 9 aylık döneminde 183 milyon lira net kar elde etti. Adana, Mardin, Bolu, Ünye ve Aslan Çimento'dan oluşan OYAK Çimento Grubu'nun, şirketlerin 9 aylık sonuçlarına ilişkin Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) gönderdiği açıklamaya göre, Grubun 5 şirketi, 9 ay sonunda 830 milyon lira ciro, 183 milyon lira net kar ve yüzde 22 net kar marjına ulaştı. Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar (FAVÖK ) marjına göre sektörün en iyi 6 şirketinden 5'i OYAK Çimento Grubu şirketi oldu.
    
Açıklamada, Mardin Çimento'nun, sektörün önemli tüm marjlara göre en başarılı şirketi olduğu, konum avantajı, verimli üretimi ve başarılı azarlama stratejisi ile yurtiçi ve dışı piyasaların marka değerine sahip gözde kuruluşu haline geldiği belirtilirken, bölgesel büyümeyi lehine kullanmayı başaran Ünye Çimento'nun, Karadeniz pazarında yakaladığı büyüme ile kar marjını her geçen dönemde yükselttiği bildirildi. Ereğli'de devreye aldığı tesisi tam kapasite kullanan Bolu Çimento'nun, pazardaki canlılık ve cüruf konusunda yaptığı atılım ile sıralamada ilerlediği, Aslan Çimento'nun devreye alınan atıktan türetilmiş yakıt tesisi ile yüzde 20'ye varan enerji tasarrufu öngördüğü kaydedildi.
    
OYAK Çimento'nun açıklamasında şunlar ifade edildi:
    
''Yılın son çeyreğinde marjlarını korumak ve iyileştirmek hedefinde olan OYAK Çimento Grubu, 2011 yılını yüksek verimlilik ve karlılık ile tamamlamak ve en iyi temettü oranlarını yatırımcısına sunmak amacını taşımaktadır. Ağustos sonu itibariyle çimento iç talebi, geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla yüzde 11 yükselmiştir. OYAK Çimento Grubu, yüzde 8 olan yıl sonu büyüme öngörüsünü korumaktadır. OYAK Çimento Grubu 2012 yılında, dünyada devam eden finansal belirsizliklere de bağlı olarak, 2011'de başlatılan projelerin ihale edilmesini, altyapı yatırımları ve endüstriyel yatırımların ön planda olmasını ve sonuçta çimento iç talebinin yüzde 5 büyümesini beklemektedir. İhracat pazarları arasında yıllardan beri en önemli ülke Irak olmakla birlikte, 2011 Ağustos ayında Rusya'nın ağırlık kazandığı ve Suriye'nin gerilediği görülmektedir. Diğer önemli pazarlar Nijerya, Mısır ve İsrail olup, 2012 yılında herhangi bir finansal bunalım yaşanmaması halinde, mevcut ihracat pazarlarının canlılığını koruması, Rusya?nın ithalatını artırması ve Kuzey Afrika ülkelerinin yeniden önem kazanması beklenmektedir.''