İlk çeyrekte yaşanan olumsuz hava şartları ve Ortadoğu’daki talep düşüşünü telafi etmeye devam eden grup, ilk 9 ayda 789 Milyon TL ciro, 225 Milyon TL faiz amortisman ve vergi öncesi kar (FAVÖK) ve 169 Milyon TL net kar elde etti. Bu sonuçlar ile FAVÖK marjı %29 ve net kar marjı ise %21 oldu.
İki sene önce Super ve Ekstra Beyaz Çimento ile yeni piyasalara giren Adana Çimento iç ve dış pazarlarda ürünlerinin marka olduğunu kabul ettirdi, beyaz çimentoda geçen seneye göre satışlarını korudu. Elektrik zamları ve işçilik maliyetlerindeki artışlara rağmen maliyetlerini kontrol altına aldı, geçen seneye göre maaliyet artışlarını 1 TL mertebesinde tuttu. Kentleşme sürecinde Adana’nın ilk sırada yer almasının satışlara olumlu etkisinin olması bekleniyor.
Ortadoğu ihracatının öncülerinden Mardin Çimento, bölgede iç piyasadaki satışlarını ve pazarını geçen sene mertebesinde korudu. Bölgenin en büyük barajı Ilısu gibi büyük projelerde aranan marka olmayı sürdürdü. Daralan ihraç pazarlarına rağmen Mardin Çimento FAVÖK marjında geçmiş yıllarda yer aldığı ilk sıralardaki yerini koruyor. Enerji dalgalanmalarındaki sıklığın maliyetlere olan olumsuz etkisini minimuma indirmek için şalt sahası yatırımına başladı.
Adana ve Mardin Çimento, Ortadoğu bölgesinde düzenin sağlanması sonrasında oluşacak yeni ve olası yüksek talebin takipçisi durumunda.
Bolu ve Ünye Çimento, altyapı, yol, baraj gibi projelerin sağladığı yüksek iç talep sayesinde ciro ve kar rakamlarını geçen senenin üzerine çıkardı.
Bolu Çimento, Körfez Geçiş Projesi, Aksu Termik Santrali, Ereğli – Zonguldak – Düzce Otoyol Projesi, Zorlu Enerji Manisa petrol arama kuyuları ve TPAO petrol sondaj kuyularına yüksek katkılı, özellikli ürünler üreterek destek veriyor. Son yıllarda ARGE faaliyetleri ile geliştirilen uzun ömürlü, yüksek mukavetli çimento ile Marmaray, Ataşehir Selimiye Camii ve Atatürk Orman Çiftliği içinde inşası devam eden Başbakanlık Binasında tercih edilen özel ürünler üretmeye devam ediyor.
Ünye Çimento, Doğu Karadeniz Bölgesinde Deriner Barajı gibi büyük projeler ve diğer alt ve üst yapı inşaatlarında tercih edilen marka olmaya devam etti. Liman avantajı sayesinde maliyetlerini minimumda tutmayı başardı. Komşularından Batum ve Rusya’da da ürünleri ve kalitesi ile tercih edilen firma olmayı sağladı.
Aslan Çimento, sürekli artan operasyonel başarısına Ümraniye arsası satışını ekleyerek %49 gibi son derece yüksek bir FAVÖK marjına ulaştı. Şirketin halka açıklık oranını artırmak üzere yapılan hisse senedi satışları devam ediyor.
OYAK Çimento Grubu şirketleri çevreci yaklaşımlarını sürdürerek torbalı filtre yatırımlarına devam etti. Bolu ve Aslan Çimento’da devreye alındı, diğer şirketlerde 2013 ilk aylarında torbalı filtreler devrede olacak. Aslan Çimento’da Atıktan Türetilmiş Yakıt Tesisi devreye alındı, Bolu Çimento da Kasım ayında devreye alınacaktır. Bolu ve Aslan Çimento da ayrıca atık ısıdan elektrik üretilmesi yatırımlarına başlanacak.
OYAK Çimento Grubu, 2012 yılının ilk çeyreğindeki olumsuz etkilerin son çeyrek itibariyle nötralize olacağını, yılın düşük bir iç satış büyümesi ile tamamlanacağını öngörüyor. 2013 yılının ise gayri safi yurtiçi hasıladaki yükselişe paralel olarak 2012’den daha iyi olacağı, çimento iç satışlarının %4 mertebesinde artacağı tahmin ediliyor.