Krizin tüketici üzerindeki etkileri nedeniyle ekonomik ürünlerin,
indirimlerin ve outlet merkezlerin 2010’a damgasını vurduğunu belirten
Acity Outlet Yönetim Kurulu Başkanı Birol Ceyhan, “Müşteri
gezmek için ayrı, alışveriş için ayrı AVM’yi tercih ediyor. Alışverişte yeni
trend outletler. Vatandaş, alışveriş ederken aynı mala daha az para verip
alabileceğini öğrendi” dedi.
Giyim ve gıdada iyi birer alıcı
Ankara’da farklı bir konum yakaladıklarının altını çizen Ceyhan, şunları
söyledi: “Şu an itibariyle Türkiye’deki toplam AVM portföyünün sayı itibariyle
yüzde 10’unu yakalayan outletler, perakendecilerin sınırlı outlet ürünü olması
sebebiyle rakamsal olarak büyüyemedi. Ancak sayısal büyüme olmamasına karşın,
işlem hacmi olarak outletler iyi bir grafik yakaladı. AVM olgusu içinde artık
birde outlet mantığı oluştu. Ankaralı vatandaşlarımızın giyim ve gıdada iyi
birer alıcı olduğunu biliyorduk. Yatırımlarımızı ve hesaplarımızı hep bu çizgi
üzerinden yaptık. Hangi müşteri grubunda olursa olsun, kimse bir malı daha
pahalıya almak istemez. Kadınlar ve gençler alıştıkları, güvendikleri alışveriş
merkezlerini daha çok tercih ediyor.”