3. Yeşil Ekonomi Konferansı'nın ilk paneli Yeşil Ulaşımın Unsurları başlığı altında gerçekleştirildi. Moderatörlüğünü Özgür Gürbüz’ün üstlendiği panelin konuşmacıları; ODTÜ Şehir ve Bölge Planlama Bölümü’nden Yrd. Doç Dr. Ela Babalık Sutcliffe, 350 Ankara Aktivisti - İklim ve Enerji Danışmanı Önder Algedik ve İTÜ Şehir ve Bölge Planlama Bölümü’nden Araştırma Görevlisi Eda Beyazıt oldu.
Raylı sistemlerin kent içi ulaşımdaki rolü üzerine bir sunum gerçekleştiren ODTÜ Şehir ve Bölge Planlama Bölümü’nden Yrd. Doç Dr. Ela Babalık Sutcliffe, raylı sistemlerin her zaman tercih edilmemesi gerektiğini vurguladı. Raylı sistemlerin diğer toplu taşıma sistemlerine göre; konfor, teknoloji ve trafik başlıkları bağlamında daha çekici olduğuna dair genel bir kabulün mevcut olduğunu anlatan Babalık, bu imajı BRT gibi sistemlerle yakalamanın mümkün olduğunu söyledi.
Doğru uygulanması halinde raylı sistemlerin kentsel gelişimi yönlendireceğini ifade eden Babalık, raylı sistemlerin uygulandıkta sonra kent geneli ulaşım politikaları ile desteklenmesi gerektiğini vurguladı.
Daha sonra söz alan 350 Ankara Aktivisti - İklim ve Enerji Danışmanı Önder Algedik sunumunu iklim değişikliği çerçevesinde gerçekleştirdi. Karbonsuz ulaşımın unsurlarına da değinen Algedik, “toplu taşıma ve bisiklet bir tercih mi yoksa bir zorunluluk mu?” sorusunu dinleyicilerle paylaştı. Algedik, ulaşımın dışsal maliyetini yine belediyeler tarafından ödendiğini vurguladı.
Panelin son konuşmacısı İTÜ Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Araştırma Görevlisi Eda Beyazıt ‘Ulaşım Yatırımlarının Sosyo–Ekonomik Faydaları’ başlıklı bir sunum gerçekleştirdi. Sunumu kapsamında “Ulaşım sosyo-ekonomi açıdan nasıl daha eşitlikçi olur?” sorusuna yanıt arayan Beyazıt, ulaşımın geniş çaplı etkilerine değinerek ekonomik bağlamda, ulaşımın geniş çaplı ekonomik etkilerine ve coğrafi eşitsizlik konusuna; sosyal bağlamda ise, sosyal dışlanma konusuna dikkat çekti.
Otomobil kullanımını motive den faktörleri de özetleyen Beyazıt, “otomobil meanları aktif bir şekilde yaratıyor. Otomobil bir tüketim malı ve aynı zamanda kentsel mekanı tüketen bir tüketici” dedi. Ulaşımın, sadece A noktasından B noktasına hareket etmek olmadığını, bu hareketliliğin bir anlamı olduğunu vurgulayan Beyazıt, erişilebilirlik planlamasına da değindi.