Bu günlerde San Francisco'da, kentin görünümünü değiştirme amaçlı bir yarışma sürüyor.
Yarışmaya katılan yüklenici firmalar önümüzdeki 15 yıl için, 1100 ile 1500 yeni otobüs durağı kurmak ve sürdürülebilirliği sağlamak amaçlı projeler geliştirmiş. Aynı katılımcılar şehir çapında yerleştirilecek 150 civarında reklam panosuna ve metro girişlerine yapılması öngörülen yağmur tentelerine de projelerinde yer vermiş.
Günlük hayatın içinde yer alabilecek sokak mobilyalarıyla, cadde seviyesindeki alanlarda günün belli bölümünü geçiren, bir yerden diğerine giderken kişisel aracını kullanmayan insanlarla günlük hayat deneyimini paylaşmak amaçlanmış. Sürekliliği sağlanması gereken ‘sokak mobilyaları’ tasarlamak üzere yarışmaya katılan takımlarından birinde görev alan San Franciscolu mimar Charles Bloszies, “Böyle bir projenin parçası olmak her mimarın hayali. Aslında başa çıkması kolay ama kent tasarımının tüm aşamalarını da içeriyor."
Yarışma için proje geliştiren her takım, bakış açısını uzun vadeli sürdürülebilirlik ve çarpıcı bir tasarım anlayışı prensipleri üzerinden kurguluyor. Muni(San Francisco Municipal Transportation Agency), yüklenici firmalardan birini seçmek konusunda özgür. Muni’nin web sitesindeki yorum ve eleştiri tahtasından kent sakinlerine her proje hakkındaki görüşleri de soruluyor. Muni rakip firmaların birbirlerinin projelerinden esinlenerek çözümler üretmesi konusunda da rakip firmaları cesaretlendiriyor.
John King tarafından kaleme alınan ve 5 Haziran 2007 tarihli San Francisco Chronicle'da yayınlanan orijinal metinden kısaltılarak çevirilmiştir.