Oto Galerileri Emek'i 'İşgal' Etti



Başkentte başta Emek 8. Cadde olmak üzere kent merkezinde bulunan oto galerileri, hem kaldırım hem de yolları işgal ederken, trafiğin kilitlenmesine ve kazalara neden oluyor. İçişleri Bakanlığı'nın kent dışına taşınmaları yönündeki 3 farklı genelgesine karşın apartmanların zemin katlarında LPG'li araç satışı yapan oto galerileri, olası bir faciaya davetiye çıkarıyor.

İçişleri Bakanlığı'nın 2005, 2006 ve 2007 yıllarında oto galerilerinin şehir dışına taşınmasına yönelik yayınladığı 3 farklı genelgeye ve Anakent Belediyesi ile Ankara Valiliği'nin ortak çalışmasına karşın başkentte oto galerileri kent içinde kaldırımları ve yolları işgal etmeye devam ediyor. Özellikle trafiğin yoğun olduğu bölgelerde bulunan oto galerileri trafiği adeta kitlerken, bu durum kazalara da neden oluyor.

Emek 8. Cadde'de bulunan ve sayıları 50'ye yaklaşan oto galerilerinin yolda araç bulundurmaları yasak olmasına karşın, bu kurala pek uymadıkları gözleniyor. Toplam 4 şeritten oluşan 8. Cadde'de trafik, oto galerilerinin yola araç çıkarmaları nedeniyle 2 şerite sıkışmış durumda. Bu durum 8. Cadde'de günün her saatinde trafik yoğunluğunun yaşanmasına neden oluyor. Bölgede trafik sıkışıklığı ve yolun daralması nedeniyle birçok kaza meydana gelirken, oto galerisi sahipleri ile yurttaşlar arasında zaman zaman tartışmalar yaşanıyor.

Özellikle apartmanların zemin katlarındaki oto galerilerinde satışa sunulan LPG'li araçların sürekli olarak burada bulundurulması tehlike yaratıyor. Cadde üzerinde bulunan diğer işletmeler de yolun oto galerileri tarafından kapatılması nedeniyle müşterilerin caddeye ilgi göstermediği görüşünde. Emek'te yaşayan yurttaşların ve diğer işletme sahiplerinin şikayetlerine karşın yıllardır bölgedeki oto galerilerinin kaldırılmasına ilişkin herhangi bir adım atılmaması da tepki çekiyor.

'LPG'li araçlar çok tehlikeli'

CHP Ankara Milletvekili Tekin Bingöl, oto galerilerinin kent merkezinde bulunmasının birçok sakıncası olduğunu söyledi. Özellikle geceleri galerilerin içinde bulunan LPG'li araçların son derece tehlikeli olduğunu belirten Bingöl, söz konusu araçların apartmanların altında ve kapalı bir alanda olmasının tehlikeyi daha da artırdığını dile getirdi. Bingöl, "Oto galerilerinin yol açtığı asıl önemli tehlike buralarda LPG'li araçların da satışının yapılıyor olmasıdır. LPG'li araçlar gündüz dışarı çıkarılıp gece ise diğer araçlarla birlikte giriş katlarındaki dükkanlara çekilmektedir. Bu da LPG'li araç nedeniyle olası bir yangın veya patlamanın diğer araçlara da sıçramasına ve çevrede yaşayan vatandaşlar için felakete yol açacaktır" diye konuştu.

Oto galerilerinin gündüzleri araçları kaldırıma çıkarmalarından dolayı yayaların kaldırımı kullanmalarına engel olduğunu anlatan Bingöl, bu nedenle yayaların kaldırım yerine, caddede yürümek zorunda kaldığını ve bunun da kaza riskini artırdığını ifade etti.

Apartman altında bulunan oto galeri sahipleri ile apartman sakinleri arasında ciddi tartışmaların çıktığını belirten Bingöl, "İşletmeciler ile apatman sakinleri park sorunu nedeniyle karşı karşıya geliyorlar. Bu da yurttaşlar arasında bir gerilime neden oluyor" diye konuştu. Bingöl, tüm bu olumsuzluklar nedeniyle kent merkezindeki oto galerilerinin kent dışındaki bir alanda toplanması gerektiğini vurguladı.

İkinci el araç satışı yapan oto galerilerinin kent dışındaki bir merkezde bir araya gelmelerinin hem işletme sahipleri, hem de yurttaşlar için yararlı olacağını dile getiren Bingöl, şöyle devam etti:

"Kent dışında bir merkez oluşturulması durumunda oto galerileri can güvenliğini tehlikeye atmayacak. Yaya kaldırımların işgali ortadan kalkmış olacak. Apartman sakinleri ile galeri sahipleri arasındaki tartışmalar son bulacak. Galerin bir arada olması işletme sahiplerinin işlerini artıracaktır. Böyle bir merkez, yurttaşların uğrayacağı bir seçim merkezine dönüşecek. Rekabet koşulları da iyileşeceği için yurttaşların böyle bir merkeze gittiğinde fiyatları daha iyi kontrol etme, araçları bir arada değerlendirme ve daha fazla araç çeşitliliği gibi avantajlar da olacaktır."

'Bir yıl içinde taşınması gerekiyordu'

2005 yılından itibaren oto galerilerinin kent dışındaki bir merkeze çıkarılmasına yönelik İçişleri Bakanlığı'nın yayınladığı genelgeler bulunduğunu anımsatan Bingöl, genelgelerde belediyelerin 6 ayda bir oto galerilerinin bir merkezde toplanmasına yönelik yaptığı çalışmalar hakkında rapor hazırlamak zorunda olduğunun ifade edildiğini söyledi. Anakent Belediyesi'nin söz konusu raporları düzenli bir şekilde İçişleri Bakanlığı'na bildirmediğini anlatan Bingöl, konuyu bir soru önergesiyle TBMM gündemine taşıdığını kaydetti. Bingöl, şunları dile getirdi:

"Anakent Belediyesi sonunda bizim ısrarlı takibimiz nedeniyle bu soruna eğilmek zorunda kaldı. Benim yazılı önergeme verilen yanıtta Gölbaşı'nda toplanması için arsaların satın alındığı ve arsalarla ilgili çalışmaların sürdüğü ve bir yıl içinde oto galerilerinin buraya taşınacağı belirtiliyor. Ben bu konunun takipçisiyim. Eğer herhangi bir aksama olursa tekrar çeşitli girişimlerde bulunacağım."