Ortak Bulamayan Havaş, Atatürk Hava Limanı İhalesinde Devre Dışı
Türkiye’nin en önemli özelleştirmelerinden, yaklaşık 2 milyar dolarlık Atatürk Hava Limanı iç ve dış hatlar terminali işletme ihalesinde sürpriz ortaklıklar ortaya çıktı. 3 Haziran’daki ihaleye girmek için tüm şartları zorlayan Havaş, yabancı ortak bulamadığı için devre dışı kaldı.
Malezya, Kanada, Fransa, İngiltere ve Türkiye’den dev şirketlerin ihale şartnamesi aldığı ihalede katılımcı firmaların durumu dün netlik kazandı. Konsorsiyumlar Devlet Hava Meydanları İşletmesi’ne başvuruda bulunarak ‘yer görme dosyası’ aldı. İhalede en istekli gözüken Havaş, yabancı ortak bulamadığı için dosya alamadı ve ihaleye girme şansını kaybetti. Dosya alan firmalar, sürpriz ortaklıklara da imza attı. Çelebi Grubu ile ortak konsorsiyum kurarak Antalya Hava Limanı 2. terminali yapımını ve işletmesini üstlenen IC Grup, Çelebi’ye rakip olurken, Çelebi’nin de Antalya Hava Limanı ilk terminalini Bayındır ortaklığıyla işleten ve Çelebi’nin Antalya’ya 2. terminal yapmasına karşı çıkan Alman Fraport grubuyla ortak olarak ihaleye girmesi sürpriz ortaklıklar olarak değerlendirildi. IC-TBI konsorsiyumu adına konuşan İbrahim Çeçen, ihaleyi sonuna kadar zorlayacaklarını belirterek, “Agresif bir tutum sergileyeceğiz.” dedi. Çelebi Holding Genel Müdürü Cemil Erman, Gürcistan’ın başkenti Tiflis’te yaptığı açıklamada, bazı çekinceleri olduğunu söyledi. Erman, ihale şartnamesi içinde yer alan maddeler sebebiyle dosya alan birçok firmanın yeterlilik alamayabileceğini vurguladı. Erman, “Hazırlanan şartnameye göre en şanslı şirket TAV; ancak bu durum TAV dışındaki şirketlerin yeterlilik alamamasına sebep de olabilir. Böylece TAV ihalede tek başına kalabilir. Böylece mevzuat gereği ihale iptal edilebilir. Bundan en çok Türkiye kaybeder.” şeklinde konuştu.