Tasarımı ve fonksiyonelliği odağına alarak dinamik yapısı ve güçlü üretim kapasitesi ile sektöründe 30 yılı aşkın tecrübe edinen Türk markası ORKA Banyo, 02-06 Kasım tarihleri arasında seramik ve mutfak & banyo sektörünü İstanbul’da tek çatı altında toplayan UNICERA’da yeni dönem trendlerini sergiledi. Bütünsel tasarım yaklaşımı ile kullanım kolaylığını konforla buluşturan ve sadece uzmanlaştığı banyo mobilyaları sektöründe üretim gerçekleştiren ORKA Banyo, Only, Rate, Karma, Amorf ürün koleksiyonları ile yakaladığı bütünleştirici tarzıyla dikkat çekti. Dünya standartlarında kaliteye sahip, şık ve fonksiyonel ürünler geliştiren ORKA Banyo, UNICERA’da Adria, Bastle, Cube, Glory, Solid, Design, Aura, Boxes, Thetis, Clay, Moonlight, Vento, Craft, Mono, Galia, Lisbon, Ricato, Modena, Urla, Parma, Malta, Capetown, Orbit, Brick, Nuvola olmak üzere 25 farklı ürün ile boy gösterdi.
Banyo Tasarımında Farklı Yüzey, Desen ve Malzemeler Gündemde
Konfor ve sağlığı her zaman ön planda tutan ORKA Banyo, ürün tasarımlarında trend çizgilerin yanı sıra hijyen konusunu da dikkate alıyor. Özellikle pandemi sonrası banyolarda daha çok gündeme gelen hijyene duyarlı malzemeler olan akrilik ve compact laminat’ı tasarımlarında kullanan marka, tasarım merkezi ile birlikte farklı yüzey, desen ve malzemelerden oluşan inovatif ürünleri gündeme alıyor.
Banyolar Artık Daha Melez Bir Alan Haline Geldi...
Yaşanabilir banyolar için şık, özgün ve inovatif ürünlere imza atan ORKA Banyo, üretim ve tasarım gücünü tasarımcı iş birlikleri ile taçlandırıyor. Milano'daki ofisi Aksu/Suardi ile başarılı tasarımlara imza atan tasarımcı Sezgin Aksu iş birliği ile geçtiğimiz dönem Aura ve Boxes tasarımlarını hayata geçiren marka, Aksu ile iş birliğini 2022 koleksiyonunda da ‘Thetis’ ile sürdürüyor. Tasarımcı Sezgin Aksu, "Bugün ORKA Banyo ile tasarım yolculuğumuzun 3. yılındayız. Geçtiğimiz yıl Aura ve Boxes serileriyle geometrik formlar, daireler ve kareleri esnek kullanım ve sonsuz kombinasyonla buluşturduk. Banyoda özgürlüğü keşfettik. Yeni tasarımımız ‘Thetis’ ise yaşanabilir banyolar için yepyeni bir kapı aralayacak. ‘ diyor. 2022 banyo tasarım trendleriyle ilgili de açıklama yapan Aksu, ‘Bir noktadan diğerine koşuşturduğumuz, yoğun bir zamandan geçiyoruz. Gün içi koşturmaca bittiğinde ve eve döndüğümüzde yaşam alanlarımız tamamen rahatlama üzerine kurgulanıyor. Bugün banyo da artık sadece banyo olarak değil, bir rahatlama alanı olarak tasarlanıyor. Daha melez bir alan haline geldi. Dolayısıyla özel bir alan yaratmak önemli... Doğru renkler, doğru kaplama, doğru mobilya seçilmeli, biyofilik tasarım ışığında doğa ve spa deneyimi ile buluşmalı, doğru aydınlatma ile tamamlanmalı... 2022 trendleri olarak doğayla bütünleşik, daha önce görmediğimiz rahatlatıcı renklerin ön planda olduğu, yaşayan banyolar görüyoruz. Gelecekte ise banyoların nasıl yorumlanacağı konusunda bir sınır kalmayacak. Rahatlatıcı Japon tarzından endüstriyel tarza kadar istediğimiz her stili banyoya uygulayabileceğiz. Fakat her koşulda tüm renkleri ve ahşap gibi materyalleri ile doğanın banyoların baş oyuncusu olacağını düşünüyorum" diyor.
Teknolojiyi Tasarımla Buluşturan Lider Türk Markası
ORKA Banyo, Düzce’de 100 bin metrekare açık alan içinde 40 bin metrekare’lik kapalı alanda üretim gerçekleştiriyor. İleri teknoloji üretimi, ihracat yapılanması ve geniş ürün gamı ile Türkiye ve bölge ekonomisine önemli bir katma değer sağlayan ORKA Banyo, uzmanlaştığı alanda gerçekleştirdiği üretim ile banyo mobilyası sektörünü domine ediyor. Kaliteli, tasarım odaklı, çevreci ve fonksiyonel ürünleriyle 30 yılı aşkın süredir sektörde güven ilkesi ile faaliyet gösteren ORKA Banyo, yıllık ortalama 540 bin modül banyo mobilyası üretimi gerçekleştiriyor. Türkiye’de 81 ilde 500’den fazla satış noktası ile tüketicisiyle buluşan marka, 85 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor ve yurtdışında 1580 noktada yer alıyor.