Son yerel seçimler öncesinde AKP’nin ‘hattını uzatarak birçok ilçede ulaşımı
ferahlattığı’ İstanbul tramvayı, son günlerde yaşanan
kaza ve ölümlerle kendinden söz ettirmeye başladı.
İstanbul’da Edirnekapı-Sultançiftliği arasında çalışan
tramvay, önceki gün Demirkapı-Topçular istasyonu arasında
bulunan Topçular Tünel çıkışında, karşıya geçmeye çalışan
Hacı Emin Sadıklı’ya (51) çarPtı. Çevredekilerin iddiasına göre
üç gündür çalışmayan trafik ışıklarından karşıya geçen Sadıklı, üzerine doğru
gelen kamyondan kaçarken tramvay yoluna girdi. Tramvayın altında kalan
Sadıklı’nın bacağı koptu. Sadıklı olay yerinde yaşamını yitirdi. Geçtiğimiz ay
da İstanbul Merter’de tramvay altında kalan 3 lise öğrencisi
hayatını kaybetmişti.
Bu arada; dün Eskişehir'de tramvayın çarptığı 18
yaşındaki genç ağır yaralandı. Ağır yaralanan ve hayati tehlikesi
olduğu bildirilen E.A, 112 Acil Servis ekiplerince Eskişehir Osmangazi
Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesine kaldırıldı.
Ölen Öldü, Arıza Giderildi
İstanbul Edirnekapı'daki meydana geldiği yerde bulunan trafik
sinyalizasyon ışıklarındaki arızaysa, bir yurttaşın ölmesinin ardından
giderildi. Alınan bilgiye göre, Edirnekapı-Sultançiftliği arasında çalışan
tramvay hattının Demirkapı-Topçular istasyonu arasında bulunan Topçular Tüneli
çıkışında yer alan ve kaza sırasında çalışmadığı belirtilen trafik sinyalizasyon
ışıklarına, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Trafik Müdürlüğü ekiplerince
bakım ve onarım çalışması yapıldı. Çalışma sonucu, dün yeraltı
kablolarının arıza yapması nedeniyle oluşan arızanın giderildiği bildirildi.
Konuya ilişkin BirGün’e konuşan Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği’ne
bağlı Şehir Plancıları Odası İstanbul Şube Sekreteri Akif Burak
Atlar, yaşanan ölümlerin önceden önlenebileceğini söyledi.
‘Önlemek Yöneticilerin Görevi’
Atlar, Türkiye’de nasırlaşmış bir siyaset geleneğinin olduğunu ve bunun da
gerekli altyapıları oluşturulmadan, seçimlere doğru kent projelerinin
hızlandırılması anlamına geldiğini belirtti.
Şube sekreteri şunları söyledi:
“Belediyeye bağlı müdürlükler arasında Ulaşım ve Planlama
Müdürlüğü denilen ve tam da bu görevler için var olan bir birim var.
Risk taşıyan, sıkıntı yaşanan, şikayet alan ulaşım noktalarını tespit ederek
gerekli çözümün getirilmesini sağlamak onların ve dolayısıyla belediyenin işi.
İnsanlar yöneticileri bu yüzden seçiyor. Maalesef, bizim çarpık yapılaşma ve
şehircilik ilkelerine aykırılıklarıyla bilinen şehrimizde de böyle ulaşım risk
noktası çok fazla. Belediyenin bu tür noktalara ölümler yaşanmadan önce çözüm
bulması gerekiyor. Örneğin; son kazanın olduğu noktada aynı yolu hem tramvay,
hem yayalar, hem de araçlar kullanıyor. Burası için en az bir çözüm gerekiyor.
Yani araçlar için farklı bir yol tayin edilebilir ya da yayalar için bir
altgeçit, üstgeçit yapılabilir. Ama haberlere göre bunları yapmayan yöneticiler,
koydukları sinyalizasyon sistemini bile vaktinde onarmaktan aciz.”